Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@10:20:08 GMT

نظر رهبر انقلاب درباره فیلم «مارمولک» چه بود؟

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۳۳۱۱

آفتاب‌‌نیوز :

«فرمایشات اخیر مقام [معظم] رهبری که در مستندی به‌نام غیررسمی انتشار یافت و نشر آن ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد، در بخشی از آن که به حسن ظن ایشان به فیلم سینمایی مارمولک برمی‌گشت برای بنده تازگی نداشت. نظر مبسوط و کامل ایشان، در زمان قبل از نمایش عمومی فیلم مارمولک، به اطلاع ما رسید که علی‌رغم درخواست وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام پاره‌ای اصلاحات، ایشان فرموده بودند که نیازی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در باب تغییر اسم اثر، ایشان فرموده بودند که لزومی ندارد و اظهارات محبت‌آمیز دیگری که جای گفتن و بنای گفتن نیست. البته برای من، تردیدی در هوشمندی نگاه هنرمندانه و هنرشناس ایشان وجود ندارد. در مصادیق اگر بخواهم عرض کنم، اگر نبود این نگاه هوشمندانه، فیلم‌های سینمایی از کرخه تا راین، بازمانده، زیر نور ماه و طلا و مس هیچ‌گاه روی پرده نمی‌رفت و کماکان در توقیف می‌ماند.

در این سالیان من سکوت اختیار کرده‌ام و در این باب سخنی نگفته‌ام. هنوز هم ترجیح می‌دهم سکوت کنم و به‌ شرح جزئیات نپردازم. اما به‌گمانم اصحاب رسانه اگر تعهدی نسبت به فرهنگ و هنر کشور و هنرمندان احساس می‌کنند، باید سراغ کسانی بروند اعم از مکلّا و روحانی، مسئول و غیرمسئول که آنچه نباید درباره فیلم مارمولک گفتند و کردند و از هیچ تهمت و افترایی دریغ نکردند؛ کسانی که بی‌آنکه دانش و هوشمندی و شناختی از زبان هنر و سینما داشته باشند، هر اثر متفاوتی را به چوب تکفیر می‌نوازند.

تلخی دردناک این ماجرا زمانی بیشتر می‌شود که روز دوم نمایش پانزده‌روزه فیلم مارمولک، چهار حکم جلب سیار از چهار دادگاه انقلاب، حکم ارتداد، حکم انتساب به سرویس‌های امنیتی خارج از کشور از سیا و موساد و قرارگاه اشرف برایم صادر شد.

اصحاب فرهیخته و متعهد رسانه! می‌شود اکنون سراغ این آقایان بروید و ببینید آیا همان نظر را دارند یا به مصلحت، تقیه می‌کنند. من داد خویش از این ظلم آشکار را به آن دنیا می‌برم.

و لله العاقبة الامور»

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر کتیبه متفاوت در محل دیدار رهبر انقلاب

به گزارش تابناک، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ی کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیه‌السلام در دیدار امروز نصب شده است:
در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) دیدار معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
  • فیلم/ رهبر انقلاب: فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • تصویر کتیبه متفاوت در محل دیدار رهبر انقلاب
  • فیلم/ تشکر رهبر انقلاب از معلمان
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار با رهبر انقلاب
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب آغاز شد+ فیلم
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد
  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند