Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:30:16 GMT

بندر صیادی بابلسر به بخش خصوصی واگذار شد 

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۳۳۵۱

بندر صیادی بابلسر به بخش خصوصی واگذار شد 

به گزارش ایرنا ، واگذاری این بندر صیادی برابر اصل ۴۳  " قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت " صورت گرفت و اتحادیه صیادان کیلکا مازندران صاحب آن شد.

مدیرکل شیلات مازندران در حاشیه مراسم واگذاری بندر صیادی بابلسر گفت : این بندر با واگذاری به بخش خصوصی ، اولین بندر صیادی بخش خصوصی مازندران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اسحاقی افزود : در راستای تحقق اصل٤٣ قانون تنظیم مقررات مالی دولت ۲ پست اسکله ١٢٠ متری و یک اسکله ۳۰ متری مصارف انسانی به اتحادیه کلیکاداران مازندران واگذار شد و از این پس به صورت خصوصی مدیریت می‌شود. 

وی ادامه داد : با وجود اینکه واگذاری بخشی از بندر صیادی بابلسر طبق قانون یک ساله است ، اما امیدواریم با مدیریت درست و همچنین بهره برداری مناسب اتحادیه بتوانیم شاهد واگذاری کامل و دایمی آن به بخش خصوصی باشیم.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین به طرح توسعه بندر صیادی بابلسر اشاره کرد و گفت : در حال حاضر یک پست اسکله ۲۰۰ متری در ساحل بابلسر برای صیادی در حال ساخت است که بنا داریم این قسمت را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه بندر صیادی بابلسر هنوز به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است ، افزود : امید است واگذاری امروز مقدمه ای برای خصوصی سپاری کامل بندر بنا بر ماده ٨٨ قانون مقررات مالی دولت باشد.

اسحاقی گفت : در حال حاضر توسعه فاز دوم بندرصیادی ٨٠ درصد پیشرفت فییزیکی دارد و پیش بینی می شود با اتمام آن صید کلیکا به بیش از ٢ برابر افزایش یابد.

وی یکی از مزیت های واگذاری بندر به بخش خصوصی را افزایش درآمد صیادان برشمرد و افزود : واگذاری بنادر صیادی به اتخادی تعاونی های صیادی سبب بازگشت سود حاصله از ماهیگیری به صیادان می شود.

قاون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سال ٨١ به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب شد. بر اساس این قانون وزارتخانه ها و موسسات دولتی می‌توانند ساختمان ها اعم از اداری ، مسکونی ، آموزشی و دیگر امکانات خود را برای مدتی که مورد نیاز نیست و استفاده از آنها توسط غیر موجب استهلاک غیر معمول نمی شود ، با رعایت کاربری قبلی به اسخاص حقیقی یا حقوقی با رعایت مقررات مربوط به قیمت ریز به مدت یک سال یا کمتر به اجاره واگذار کنند.

بندر صیادی بابلسر دارای ٣٧ فروند شناور صید ماهی کلیکا است و بیش از یکهزار نفر در آن به صید و صیادی مشغول هستند. این صیادان سالانه بیش از ١٥ هزار تن کلیکا از دریای خزر صید می کنند.

ساخت بندر صیادی بابلسر سال ۷۴ با یک موج شکن ٩٥٠ متری آغاز شد و در سال های بعد اسکله های چون مصارف انسانی ماهیان کلیکا به طول ٣٠ متر و اسکله ١٢٥ متری در مجاورت رودخانه بابلرود بنا شد.

فاز دوم توسعه این بندر هم سال٩٠ با ساخت دیوار هادی و لایروبی حوضچه آرامش به مساحت بالغ بر ١٠ هکتار اجرایی شد و احداث اسکله ٢٠٠ متری نیز آغاز شد که در حال اجرا می باشد.

برچسب‌ها دریای خزر مازندران بابلسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر مازندران بابلسر دریای خزر مازندران بابلسر اخبار کنکور بندر صیادی بابلسر مقررات مالی دولت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به با برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 749477

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان