Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان ترکیه قانونی را تصویب کرد که براساس آن تامین مالی برای اقدامات تروریستی، تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی جرم شناخته شده و مجازات و جریمه‌های سنگین خواهد داشت.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، پارلمان ترکیه همچنین قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، فعالیت تجاری سازمان‌ها و افرادی که با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل روبرو هستند، ممنوع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین جمع آوری یا تامین مالی برای چنین افراد و سازمان‌هایی در ترکیه ممنوع است.

مفاد قانون جدید همچنین به تامین مالی تروریسم مربوط می‌شود. همچنین تعریف "دارایی" برای مطابقت با تعریف شناخته شده بین المللی به روز شده است.

بر اساس این قانون جدید، افرادی که دست به جرم تامین مالی تروریسم می‌زنند، باید جرایم سنگینی پرداخت کرده و مجازات می‌شوند. درضمن، دارایی‌های افراد و سازمان‌ها در لیست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نیز مسدود می‌شوند.

این قانون شامل جمع آوری کمک‌های مالی و اهدایی از طریق اینترنت نیز می‌شود و جمع آوری هرگونه کمک مالی و اهدایی به طریق آنلاین مشمول دریافت اجازه از سوی وزارت کشور ترکیه می‌شود.

بر این اساس، مقام‌های ترکیه به دنبال جلوگیری از سوءاستفاده از حس مشارکت مردمی هستند.

این قانون همچنین مقرر کرده است که تمامی نهادهای داخلی و خارجی که در ترکیه فعالیت می‌کنند، باید یکسری قوانین را رعایت کنند و فعالیت و عملکرد نهادهای خارجی فعال در ترکیه باید به صورت منظم تحت نظارت وزارت کشور باشد.

مقام‌های دولت آنکارا گفته‌اند که این اقدامات در راستای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تامین مالی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، شش سال قبل، چند تجمع در دانشگاه‌های مختلف تگزاس با سرکوب پلیس همراه شد پس از این اتفاقات، چهار سال قبل گَرِگ اَبِت فرماندار ایالت تگزاس یک قانون جدید را در این ایالت تصویب کرد.

قانونی که شش ماه قبل هم در جشن هفته آزادی بیان مورد حمایت جامعه دانشگاهی قرار گرفت.

اما اَبِت از هفته گذشته دپارتمان ایمنی عمومی را برای کمک به سرکوب اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستن مستقر کرد.

دانشجویان در دانشگاه‌های ایالتی که فرماندارش قانون آزادی بیان را تصویب کرده حالا با اسپری فلفل و ضرب و شتم از سوی پلیس مواجه‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • یک بام و دو هوای آزادی بیان در غرب
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است