Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: در واقع ابتکارات و نقل خاطرات و تمرکز بر اندیشه مقاومتی سردار سلیمانی می‌تواند تأثیر مهمی در نسل آینده در داخل کشورمان و در سطح منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامیداشت سردار سلیمانی یک موضوع روتین و تکراری نخواهد بود و خواهید دید در جزئیات برنامه‌هایی که در روز‌های آینده برگزار خواهد شد، ابعادی از زوایای مختلفی که سردار سلیمانی در تبیین انقلاب اسلامی و همچنین مهمترین وظیفه‌اش که همان تأمین امنیت ملی بود، داشت بازگو می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که امنیت ملی ما با امنیت منطقه‌ای پیوند خورده است، بنابراین تلاش سردار سلیمانی در آن سوی مرز‌ها برای تضمین هرچه بیشتر امنیت کشورمان بود که یکی از نکات برجسته اقدامات آن شهید است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی با نقل خاطره‌ای از شهید سلیمانی در خصوص بحث مذاکرات، گفت: امروز با توجه به اینکه جو بایدن بزودی در کاخ سفید مستقر خواهد شد، ما در کشور با یک صدای بلندی از مطالبه برای مذاکره با آمریکا در برخی رسانه‌ها و محافل مواجهیم. سردار سلیمانی علیرغم اینکه یک ژنرال بود و باید همیشه به روش‌های نظامی می‌اندیشید، اما همواره می‌دانست که در پیچیدگی‌های جهان معاصر صرفاً نمی‌توان با ابزار نظامی یک هدفی را پیش‌برد.

امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی از دیپلماسی به بهترین وجه خودش استفاده می‌کرد و به همه ظرفیت‌های موجود توجه داشت. من در در سال ۸۶ که برای مذاکرات سه جانبه ایران، عراق و آمریکا به بغداد می‌رفتیم، مدیریت این مذاکرات در بعد نرم افزاری در اختیار سردار سلیمانی بود، یعنی سردار مأموریت تأمین امنیت حداکثری ایران و کمک به امنیت عراق را داشت، ولی وقتی بنا شد به درخواست دوستان عراقی مذاکره سه جانبه‌ای با آمریکا داشته باشیم، سردار سلیمانی نه تنها مخالف مذاکره نبود بلکه در مذاکره به ظرایف امر توجه داشت.

وی ادامه داد: یکی از ظرایف این بود که همیشه می‌گفت با دشمن مذاکره می‌کنید و دشمن به دنبال این نیست که منافع ما را تأمین کند، اما برای اتمام حجت بگذارید دوستان عراقی ما هم رفتار آمریکایی‌ها را در میز مذاکره ببینند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تاکید کرد: روزی سردار سلیمانی به من که معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ کشور در حال مذاکرات هسته‌ای بودند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟!

وی تصریح کرد: سپس گفتن این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای ظریف برسانید. من به دفتر ایشان رفتم. او می‌خواست ما را توجه بدهد به این مساله که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد. در آن جلسه به من گفتند ما اسناد دقیقی بدست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط شهر موصل به دست داعش چند هواپیمای غول پیکر لجستیکی آمریکایی در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه موصل به زمین نشسته است و از یکی از این هواپیما‌ها ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند.

امیرعبداللهیان گفت: سپس گفتند در جریان این اتفاق به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل بین ژنرال‌های آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره می‌شود. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این مدت ۵ ساعت هم سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیما‌های لجستیکی پیاده می‌شد و در اختیار نیرو‌های داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست و بدانید این دشمن در آن روی سکه این کار‌ها را می‌کند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی گفت: من بلافاصله از طریق سیستم محرمانه خودمان مطالب سردار سلیمانی را به آقای ظریف منتقل کردم و آقای ظریف هم در اولین فرصت این موضوع را به طرف آمریکایی گفت و طلبکاری کرد و البته پاسخ چند پهلو و مبهمی از جانب مقام آمریکایی دریافت کرد. آمریکایی‌ها هیچگاه حاضر نشدند به ما بگویند شما اسنادتان را بدهیم، زیرا خودشان می‌دانستند در حال چه استاندارد دوگانه‌ای در عراق هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حاج قاسم مذاکره با آمریکا ظریف امیر عبدالهیان سردار سلیمانی آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!