Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرصت مشارکت در هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» تا آخر دی‌ماه تمدید شد.

به گزارش دبیرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، با توجه به استقبال دوستداران کتاب در استان‌های کشور زمان شرکت در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» تا آخر دی‌ماه تمدید شد.

بنا بر اعلام، روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره می‌توانند مستندات و مدارک و برنامه‌های تدوین و انجام‌شده در زمینه کتابخوانی و ترویج کتاب را به دبیرخانه مرکزی یا دبیرخانه استانی جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور، ضرورت دارد مستندات و مدارک برنامه‌های ترویج کتابخوانی در روستاها به امضـای دهیار و رئیـس شـورای اسلامی روستا برسد و همچنین فرم‌های مربوط به جشنواره نیز تکمیل شود. دبیرخانه استانی جشنواره ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان‌ است. دبیرخانه مرکزی نیز در تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر(جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه ۵، کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ واقع شده است.

همچنین متقاضیان مشارکت می‌توانند مستندات‌شان را به پست الکترونیک جشنواره به نشانی iranbookpromotion@gmail.com  ارسال کنند. برای کسب اطلاع بیشتر نیز می‌توان به سایت شبکه ترویج کتابخوانی به نشانی http://bookpromotion.ir/ مراجعه کرد.

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نخستین‌بار در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی نهاده شده است و تاکنون مجموعا ۶۵۰۰ روستا و آبادی عشایری در این جشنواره شرکت کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره، گسترش، توسعه و ترویج و تقویت برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق روستایی و آبادی‌های عشایری عنوان شده است.

هفتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در سال ۱۳۹۹ توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم‌از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یونسکو و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ۱۰ روستا برگزیده می‌شوند و ۱۰ روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روستاها و عشایر دوستدار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل