Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:53:29 GMT

بهبودی 7600کودک سرطانی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۳۸۹۴

بهبودی 7600کودک سرطانی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،بهبودی کودکان مبتلا به سرطان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نیکوکاران این سرزمین در 30 سال فعالیت مؤسسه خیریه محک است.

از این رو به رسم هر سال، در هفتم دی ماه، روز کودکان بهبود یافته از سرطان محک، خبر خوب بهبودی  بیش از 7600 نفر از قهرمانان کوچک محک را به اطلاع تمامی بیماران مبتلا به سرطان، خانواده‌های آنها، نیکوکاران، پزشکان، متخصصان و نیکوکاران کشورمان می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرطان، پایان زندگی نیست و کودکان بهبودیافته از سرطان، این واقعیت را به اثبات رسانده‌اند.

آراسب احمدیان، مدیرعامل محک با تأکید بر افزایش آمار بهبودی کودکان مبتلا به سرطان محک در یک سال گذشته،گفت: محک در تمامی سال‌های فعالیت خود با همراهی تمامی اقشار جامعه، ارائه خدمات درمانی و حمایتی به همه کودکان مبتلا به سرطان در تمامی نقاط کشور را مهم‌ترین مأموریت خود دانسته و در آستانه 30 سالگی این مؤسسه افتخار اطلاع‌رسانی خبر خوب بهبودی بیش از 7600 نفر از کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت آن را به جامعه مدنی ایران دارد.
وی با اشاره به اهمیت درمان کودکان مبتلا به سرطان در هر شرایطی، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 هزار کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت محک، مراحل درمان خود را در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور ادامه می‌دهند که تأمین هزینه دارو و درمان، ایشان را به روزهای خوش سلامتی و بهبودی نزدیک می‌کند.

مدیرعامل محک با بیان آنکه سرانه هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان در هشت ماهه سال 99 با 27 درصد رشد نسبت به هشت ماهه سال 98 روبرو بوده است. افزود: محک با همراهی نیکوکارانش در تلاش است تا خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان با نگرانی کمتری تنها به درمان فرزند خود فکر و کودکان مسیر سخت مبارزه با بیماری را شادمانه‌تر طی کنند.

وی یادآور شد: درست است که در شرایط حال حاضر، پیمودن این مسیر سخت‌تر از گذشته شده است اما این سازمان با پذیرش شرایط و ایجاد راهکار برای تغییرات همراستا با تحولات پیش رو، این راه پر چالش را طی می‌کند.

احمدیان بیان داشت: امید داریم با حضور و حمایت نیکوکاران این سرزمین، تخصص‌گرایی، خردجمعی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، شایسته‌ترین خدمات درمانی و حمایتی را به کودکان مبتلا به سرطان سرزمین‌مان تا رسیدن آنها به روزهای سلامتی ارائه کنیم.

وی تصریح کرد:از تمامی نیکوکارانی که دغدغه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان را دارند و با نیت خیرخواهانه خود قهرمانان کوچک محک را در مسیر مبارزه با سرطان همراهی می‌کنند، سپاسگزاریم؛ مسیر درمان سرطان، مسیری طولانی است که پیمودن آن جز با حمایت نیکوکاران سرزمین‌مان میسر نمی‌شود. امیدوارم با تداوم این همراهی در آینده‌ای نه چندان دور بهبودی تعداد بیشتری از قهرمانان کوچک محک را به همگان مخابره کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان کودکان درمان محک کودکان مبتلا به سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آنها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جستجو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

کد خبر 6090456

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند