Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص اخذ مالیات از تراکنش های بانکی تاکید کرد که اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان صرفا یک ایده است.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون اخذ مالیات ۱۰ هزار تومانی از تراکنش های ۱۰ میلیونی بیان کرد: منابع درآمدی در لایحه بودجه از چهار منبع درآمدهای نفتی، درآمدهای مالیاتی، درآمدهای گمرکی و فروش اموال دولتی دیده می شود و در همه کشورها درآمدهای مالیاتی را به عنوان درآمد پایدار تلقی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اظهار کرد: در بررسی پیشنهادات مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بنده پیشنهادی را در خصوص اخذ مالیات از تراکنش های بانکی مطرح کردم که براساس این پیشنهاد یک در هزار از تراکنش های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان مالیات اخذ شود، یعنی برای تراکنش های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان مالیات و تراکنش های ۱۰۰ میلیون تومانی، ۱۰۰ هزار تومان مالیات اخذ شود اما این خبر به نحوی منتشر شد که گویا قرار است از تراکنش های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان مالیات اخذ شود که بعدا اصلاح شد.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از نکاتی که در بررسی این پیشنهاد مطرح شد این بود که در صورت تصویب این پیشنهاد امکان حذف برخی از مالیات های دیگر وجود دارد و این پیشنهاد مشمول اقشار متوسط جامعه نمی شود و تراکنش های ۱۰ میلیون به بالا را در بر می گیرد، اما این تنها یک ایده است و هنوز حتی به تصویب کمیسیون نیز نرسیده است. بنده نیز تاکید داشتم که باید از نظر کارشناسان اقتصادی نیز استفاده کرد. در نهایت اگر به تصویب کمیسیون برسد و کمیسیون تلفیق نیز به آن رای دهد و در صحن مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد قابل اجرا خواهد بود.

برچسب ها: مالیات ، مجلس ، برنامه و بودجه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LFx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مالیات مجلس برنامه و بودجه تراکنش های ۱۰ میلیون ۱۰ میلیون تومان تومان مالیات هزار تومان اخذ مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد