Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:26:25 GMT

تاکید بر اجرای مدیریت سیلاب در شمال تهران

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۴۴۴۹

تاکید بر اجرای مدیریت سیلاب در شمال تهران

به گزارش ایرنا، علینقی حیدریان روز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه کنترل سیل و رسوب و مدیریت سیلاب شمال تهران که با حضور اصغر عطایی - مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های ذی ربط تشکیل شده بود، افزود: از آنجایی که سیلاب‌های ناشی از حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر تهران تهدیدی جدی برای پایتخت محسوب می‌شود، بر همین اساس ضرورت ایجاب می کند تا با تعامل و همکاری شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های اجرایی و مرتبط اقدامات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز بالادست شمال تهران انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوب و اثربخشی در حوزه‌های آبخیز دامنه جنوبی البرز به مرحله اجرا درآمده به‌طوری که تاکنون ۷۰۰ سازه مکانیکی در این حوزه‌های آبخیز احداث شده است و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده ۵۰۰ سازه دیگر نیاز است تا در این حوزه‌های آبخیز ایجاد شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره و اظهارکرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در کنترل سیل و رسوب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، در سه سال اخیر اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافت که این اعتبارات جان تازه‌ای به اجرای این گونه پروژه ها داده و جهشی در فعالیت‌های آبخیزداری در سطح استان تهران ایجاد کرده است.

حیدریان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه همکاری با شهرداری تهران درخصوص اجرای پروژه‌های آبخیزداری در شمال تهران اشاره و اظهارکرد: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود شهرداری تهران در زمینه‌های اعتباری و تجهیزات، پیش نویس تفاهمنامه همکاری میان منابع طبیعی استان تهران و شهرداری تهران تهیه شده که پس از بررسی های به عمل آمده به امضا خواهد رسید.

در این جلسه مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران - با اشاره به تغییرات اقلیمی و بارش‌های یکباره، وقوع سیلاب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی ناشی از این سیلاب‌ها را تهدیدی جدی برای پایتخت برشمرد و خاطر نشان کرد: کلانشهر تهران از لحاظ توپوگرافی و شیب تندی که از شمال به سمت جنوب وجود دارد همچنین تراکم بالای جمعیتی از حساسیت خاصی برخوردار است که بر همین اساس شهرداری تهران آمادگی هرگونه همکاری برای مقابله با این مخاطره طبیعی دارد.

اصغر عطایی افزود: تصریح کرد: تهران دارای ۵۳۰ کیلومتر مسیل و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که با توجه به اهمیت موضوع کنترل سیلاب، لایروبی این مسیل‌ها و کانال‌ها به‌طور مستمر در دستور کار مجموعه خدمات شهری قرار دارد.

وی بر عزم جدی شهرداری تهران مبنی بر همکاری با منابع طبیعی در اجرای اقدامات پیشگیرانه آبخیزداری تأکید کرد و گفت: با توجه به سیل‌خیزی شهر تهران لازم است این اقدامات در نقاط بحرانی هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا درآید.

 در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات آبخیزداری انجام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران توسط معاون آبخیزداری این اداره کل ارائه و مقرر شد به استانداری تهران پیشنهاد شود جلسه‌ای جهت هماهنگی و هم‌افزایی امور مربوط به کنترل سیل با دستگاه‌های ذیربط شامل منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، آبفای شهری، شهرداری تهران، مدیریت بحران و... به ریاست استانداری برگزار شود.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران منابع طبیعی و آبخیزداری شهر تهران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری حوزه های آبخیز شهرداری تهران استان تهران شمال تهران کنترل سیل پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه

غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : اجرای این میزان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب تولید آب با استحصال، مدیریت تبخیر و تغذیه آبخوان‌ها به میزان ۴۸۷ میلیون مترمکعب شده است که از فرسایش خاک به میزان ۸/۵ میلیون تن کاسته است.

غلامرضا چامه افزود: اجرای این عملیات در عرصه‌های طبیعی استان موجب کنترل رسوب حوزه سد‌های استان و سیمره به میزان ۶/۲، تولید علوفه به میزان ۷۸ میلیون کیلوگرم و پیشگیری و کاهش مخاطرات سیل به طور متوسط به میزان ۷۰ درصد شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی تاکنون، عملیات اجرایی در سطح ۲۵ هزار هکتار و در ۱۴ شهرستان استان آغاز گردیده و در حال انجام است.

چامه افزود: سال گذشته در راستای امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اعتباری به میزان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافت که مقرر گردید ۳۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی سه سال اجرا شود.

وی تاکید کرد: این عملیات شامل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان دشت ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه‌های سد‌های مخزنی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه