Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:46:05 GMT

مجلس اجازه اجرای سند 2030 در هر سطحی را نخواهد داد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۴۶۶۳

مجلس اجازه اجرای سند 2030 در هر سطحی را نخواهد داد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اجازه اجرای سند 2030 در هر سطحی را نخواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به درج ردیف بودجه برای سند 2030 در لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: دولت ممکن است سند 2030 را به صورت مخفیانه اجرا کند اما نمی‌تواند این وقاحت را به خرج داده و آن را به صورت صریح در لایحه بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس در این رابطه خاطرنشان کرد: خود وزارت آموزش و پرورش نیز پیگیر بوده و حقیقیت‌یابی می‌کند تا اگر بداند که کارشناس مربوطه، عمداً این بند را آورده، برخورد کند.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اینکه بند مربوط به سند 2030 در لایحه بودجه 1400 باید حذف شود، تصریح کرد: البته با توجه به تذکرات داده شده، خودشان به صورت آنی اصلاح می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص هوشیاری مجلس نسبت به جزئیات موارد مختلف گفت: نمایندگان، نماینده مردم هستند و این هوشیاری در مردم است.

وی اظهار داشت: هر اندازه مردم به این مسائل، حساس باشند نظارت عمومی صورت گرفته و نماینده را هدایت و راهنمایی کرده و به وی راهکار نشان می‌دهند تا نماینده نیز نسبت به مسائل مختلف، حساسیت نشان دهد.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه الان هم اگر اتفاقی می‌افتد، قطعاً تمام این‌ها با پیگیری‌های عمومی مردم است، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که بگوییم امور را به نمایندگان سپرده‌ایم و تمام شد.

وی افزود: چون نگاه نمایندگان مجلس به موضوعات مختلف، نگاه انقلابی است پس هر آنچه مطالبه انقلابی و نظارت انقلابی از سوی بچه‌های انقلابی باشد نماینده هم به آن حساسیت نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: بنابراین نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که هر کدام از افراد جامعه، موردی در نظارت‌های خود مشاهده کرد به آن واکنش نشان دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوشیاری و هدایت اصلی را رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مردم انجام می‌دهند تا مردم پای کار بیایند، گفت: تمام منابع، بودجه، پول، کشور و نظام متعلق به مردم بوده و تمام مسئولان در جایگاه‌های مختلف، خدمتگزار مردم هستند و مردم باید از یک موضع بالادستی به مسئولان نگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارباب و رعیتی در نگاه انقلابی بالعکس است، خاطرنشان کرد: مسئولان به نوعی رعیت بوده و مردم، ارباب و ولی‌نعمت هستند پس مسئولان باید بهتر کار کنند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مردم باید به صورت محکم و قاطع نسبت به مال و ملک خود صاحب شوند، اظهار داشت: البته تا به امروز هم اینگونه بوده که در جنگ تحمیلی و سایر فتنه‌ها مردم پای کار آمده‌اند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه گاهی شرایط سیاسی به گونه‌ای می‌شود، که مردم به فضاهای تبلیغاتی مسموم بیفتند، ابراز کرد: مردمی که به رئیس‌جمهوری فعلی رای داده‌اند همان‌هایی هستند که به رئیس‌جمهوری قبلی نیز رای داده بودند اما وقتی فرد غافلی، فضا را خراب می‌کند، مردم رنجیده شده و به سمت فرد دیگر می‌روند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام باقری سند 2030

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود