فرمانده ناجا:برای صیانت از جان و مال و ناموس مردم تا پای جان ایستادهایم
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۴۹۴۶
فرمانده ناجا گفت: جانبرکفان و سبز پوشان ناجا در مقابل هرفرد یا گروهی که بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند با اقتدارظاهر میشوند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری در همایش (دو سالانه) سراسری روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین تعابیر را در وصف ویژگیهای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان فرمودند؛ اظهار داشت: رمز موفقیت "حاج قاسم" ولایت مداری و تبعیت محض از رهبری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی بود؛ همه پیرو مکتب جهانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ادامه دهنده راه ایشان هستیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریتی و جغرافیایی نیروی انتظامی ادامه داد: "امنیت" و "سلامت" از برترین نعمت هاست، تامین و توسعه نظم و امنیت بر عهده نیروی انتظامی است و بر ایفای این نقش، فرصت و توفیق خدمتگزاری خداوند متعال را شاکریم، البته با شیوع ویروس منحوس کرونا، ناجا علاوه بر ایفای نقش ذاتی و قانونی خود، در حوزه صیانت از سلامت مردم و جامعه، اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ... دوشادوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر متولیان امر ایستاده و تا ریشه کن شدن این ویروس در خدمت مردم و جامعه است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نتیجه چند ارزیابی و نظر سنجی برون سازمانی درباره عملکرد برخی سازمانها و میزان اعتماد مردمی بیان کرد: بر مبنای این نظر سنجی برون سازمانی، میزان اعتماد و رضایت مندی مردمی از عملکرد پلیس ارتقاء و بهبود یافته است؛ مردم به نیروی انتظامی اعتماد دارند و پلیس را ملجاء و پناهگاه خود میدانند و بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است.
سردار اشتری با بیان اینکه پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را اصل اساسی میدانیم، تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی در مسیر رشد و تعالی است و قطعا حرکت در مسیر تدابیر رهبری ملاک عمل ماست و اظهار رضایت مندی معظم له را مدال افتخاری بر سینه میدانیم و برای کسب رضایت ایشان همه تلاش و همت خود را به کار میبریم.
وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز ما است، بیان کرد: جان بر کفان و سبز پوشان ناجا برای حفظ و صیانت از جان، مال و ناموس مردم تا پای جان ایستاده اند، در مقابل هر فرد یا گروهی که بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند و بر آسایش مردم خدشهای وارد نمایند، با "اقتدار "ظاهر میشویم و اعمال قانون میکنیم، در عین حال " یار مهربان گونه " مردم هستیم.
سردار اشتری در ادامه با اشاره بر نقش موثر سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ارتقاء بنیه معنوی سازمان عنوان کرد: علما، روحانیون همواره مورد اعتماد و امین مردم بوده و هستند، معتقدم روحانیون وعلما در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیز در ارتقاء فضای معنوی، دینی و انقلابی سازمان نقش موثری را ایفا میکنند؛ باید با توسعه فضای دینی و انقلابی در نیروی انتظامی، مسیر تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی را شتاب دهیم.
وی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات مطلوب و موثر روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا خاطر نشان کرد: همواره پذیرای نظرات و پیشنهادات همکارانم در بخشهای مختلف نیروی انتظامی در راستای تحقق اهداف سازمانی هستم و معتقدم نظرات و پیشنهادات روحانیون گرانقدر نیز در بهبود اجرای بهتر ماموریتها کارساز و موثر است.
فرمانده نیروی انتظامی از همکاری مردم با پلیس در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به ویژه توجه به محدودیتهای اعمالی تقدیر کرد و گفت: تعامل و همکاری مطلوب مردم با فرزندان خود در نیروی انتظامی مایه مباهات است؛ قدردان چنین مردم فهیم و همراهی هستیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: فرمانده ناجا حسین اشتری نیروی انتظامی شیوع کرونا سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیروی انتظامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیدهاند؟
اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟
آنگونه که عصرایران روایت کرده، تصاویر منتشره از تجمع طلاب و روحانیون در قم در حمایت از برخوردهای انتظامی در مقولۀ حجاب از این منظر مورد توجه قرار گرفته که روحانیون حاضر لباس نظامی پوشیدهاند. به این بهانه چند نکته را میتوان طرح کرد:
۱. سابقه داشته که افرادی کفن بپوشند یا روحانیون بلندمرتبه در جبهه لباس نظامی بر تن کنند و مشهورترین تصاویر مورد اخیر مربوط به دهه ۶۰ و حضور آیتالله خامنهای به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و بعد رییس این شورا به اقتضای ریاست جمهوری و مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در جبهههاست اما این شکل سابقه ندارد. خاصه اینکه به جای عبا لباس نظامی پوشیدهاند. به عنوان رزمنده البته پیشینه داشته اما به منظور تأکید بر تلفیق رزمندگی و تبلیغ بوده یا سلاح و صلاح با هم. در این فقره اما آن حس منتقل نمیشود. همچنین میدانیم پوشیدن لباس نظامی نیاز به اجازه و هماهنگی دارد. در جبهه حاوی پیام ایثار و از جان گذشتگی بود و اینجا وجه زور و اجبار آن می چربد.
۲. لباس نظامی یعنی آمادۀ جنگایم. اما جنگ با که؟ با زنان و و دختران این سرزمین که به هر دلیل پوشش و سبک زندگی دیگری دارند و الزاما انگیزه سیاسی هم ندارند؟ آن هم در حالی که شخص سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی به صراحت گفته است این طرح جنبه امنیتی و نظامی ندارد و بیشتر فرهنگی است و حتی مایل نیست صرفا انتظامی معرفی شود؟ از این منظر نقض غرض نیست؟
۳. اگر طرح، طرح نور است و برگرفته از آیه سورۀ نور که قاعدتا باید از نماد نور استفاده شود و اگر «نور» نیست و «زور» است دیگر چرا از قرآن و نور مایه می گذارند؟
۴. اگر منظور روحانیون محترم این است که از نیروهای پلیس حمایت میکنند چرا لباس کامل آنها را نپوشیدهاند؟ آیا تصور نمیکنند تلفیق لباس نظامی با عمامه در تاریخ شیعه سابقه نداشته باشد؟ حتی شهید محراب آیتالله اشرافی اصفهانی با آن سن و سال وقتی در جبهه جنگ با صدام حسین لباس سپاه پوشید کامل پوشید از کلاه استفاده کرد نه عمامه.
۵. هر صنفی باید با زبان خود آن و در مواردی با لباس خاص خود آن شناخته شود. این که طلاب که غالبا به خدمت سربازی نرفته اند یا نمی روند لباس نظامی بپوشند آن هم نه برای مقابله با اسراییل که در حمایت از برخورد با زنان و دخترانی که پوشش مطلوب آنان را رعایت نمیکنند چه تصویری از آنان در ذهن شماری از مردم خاصه زنان و دختران مورد نظر در این «جنگ»! ترسیم میکند؟
۶. این نکته البته قابل درک است که بعد از آن که جمعیت قابل توجهی در حمایت از طرح نور در تهران گرد نیامد چون بسیاری از خانمهای چادری مثل سابق مایل نیستند در حمایت از برخوردهای پلیسی تجمع کنند جای دیگر این تجمع را شکل دادند و نه با محوریت خانم ها بلکه با روحانیون لباس نظامی پوشیده که طبعا وجه صنفی و طبقه ای دارد و قاعدتا در موضوع مرتبط با زنان اگر خانمها حمایت کنند موثرتر است تا مردان آن هم با تلفیق لباس نظامی و روحانیت.
۷. برداشت نویسنده این است که طرح جاری تنها برای آن است که تلقی مخالفت علنی با حکومت درنگیرد و در این حد رعایت کنند کفایت می کند تا جایی که به لطیفه گفته می شود اگر می توانستند عکس مهسای طفلک را به عنوان حجاب کنونی مقبول منتشر میکردند به همین خاطر فرماندهی کل نیروهای انتظامی اصرار دارد موضوع نظامی و انتظامی و پلیسی نیست و فرهنگی است و آن وقت وسط این معرکه طلاب آمدهاند و لباس نظامی پوشیدهاند!