Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح هوشمندسازی یارانه‌‌های شهرداری تهران به شهروندان تهرانی اظهار کرد: ما به سبک بسیار بدی بر سر مردم منت می‌گذاریم که در حال ارائه یارانه به مردم هستیم و می‌خواهیم آن را هوشمند کنیم که چقدر به آنها یارانه داده می‌شود و چقدر تعلق نمی‌گیرند و یا چه کسانی از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر ما کجی مدیریتمان را به رخ مردم می‌‌کشیم؛ در سیستم مدیریت شهری مترو را تأسیس می‌کنیم، خطوط مترو را می‌سازیم و باید با همین مقدار نیرو و امکانات از این خطوط ۷ میلیون سفر مسافر ببریم ولی با این ظرفیت یک الی دو میلیون سفر می‌بریم که این موضوع باعث می‌شود قیمت تمام‌شده ما به شدت بالا برود. با این سوءمدیریت به مردم اعلام می‌کنیم که قیمت تمام شده ۱۲ هزار تومان می‌شود و ما داریم از شما هزار تومان می‌گیریم و بقیه را یارانه می‌دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که چنین صحبت‌هایی تنها تحمیل کجی مدیریتی بر مردم است، گفت: از سوی دیگر این موضوع در ارتباط با سوخت هم حاکم است، ما کجی مدیریت در کشور داشتیم که براساس آن دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده ولی در قانون نوشتیم قیمت سوخت باید فوب خلیج فارس (۴۰ الی ۵۰ سنت) باشد براساس آن بنزین باید ۱۲ هزار تومان باشد ولی الان داریم ۳ هزار تومان عرضه می‌کنیم پس ما داریم یارانه می‌دهیم و منت می‌گذاریم!

هاشمی اذعان کرد: در نمونه دیگر ما یک تشکیلات ورزشی ایجاد می‌کنیم و به جای ۲۰ نیرو، ۲ هزار نیرو در آن قرار می‌دهیم بعد قیمت تمام شده ارائه خدمات به شدت بالا می‌رود و تلاش می‌کنیم قیمت را پایین بیاوریم و می‌گوییم یارانه می‌هیم در حالی‌که ما یارانه نمی‌دهیم.

او گفت: ما در شهرداری تنها یارانه مستقیم درستی که ارائه می‌دهیم همین ماده ۱۶ و ۱۷ است و تمام موارد دیگرمان متکی بر عدم مدیریت درست در شهرداری است که نمی‌توانیم به آن بگوییم که یارانه می‌دهیم بعد بیاییم آن را شفاف کنیم. فردی می‌آید و می‌گوید که قیمت تمام شده بلیت تو باید بشود ۲ هزار تومان ولی آن را ۱۴ هزار تومان کرده‌اید بعد کجی مدیریت را می‌گویید که یارانه می‌دهم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که ما باید اول باید خودمان را درست کنیم بعد بگوییم که یارانه می‌دهیم، گفت: چه دلیلی دارد دلار در کشور ۲۵ هزار تومان باشد بعد بگوییم داریم یارانه می‌دهیم؛ اگر دلار، ۷ تومان بود الان قیمت بنزین چقدر بود بر اساس فوب خلیج فارس (۵۰ سنت)، می‌شد ۳ تا یک تومانی. این نوع شفاف‌سازی‌های غیرمنطقی فایده‌ای ندارد.

پربیننده ترین به سگ‌های ولگرد غذا ندهید! تفاوت دیدگاه میان شورای پنجم با دوره گذشته ایجاد نشد/ بی‌سرانجامی یک تحقیق و تفحص آغاز آیین‌های سال نو میلادی در قلب پایتخت رد احتمال سوزاندن مازوت با وجود ردپاهای بزرگ/ شورای شهر: در صورت اثبات شکایت می‌کنیم نمایش ازدحام قطارهای مترو برای کاهش ریسک انتقال ویروس کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین دلار رئیس شورای شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران یارانه محسن هاشمی یارانه می دهیم قیمت تمام شده هزار تومان کجی مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید

ناصر سودانی گفت: یکی از راه‌های بهینه کردن مصرف گاز در بین مردم این است که طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی اجرایی شود. به این صورت که از افرادی که مصرف بالایی از گاز دارند هزینه بیشتری اخذ شود تا جلوی تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی به این افراد گرفته شود.

ناصر سودانی، کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص میزان تاثیرگذاری طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی برای کنترل مصرف گاز بخش خانگی گفت: شدت مصرف گاز در کشور ما خیلی بالاست. کشور‌هایی مثل چین و هند که جمعیت بیشتری نسبت به ما دارند، سطح مصرف انرژی در آن‌ها بسیار پایین‌تر است. ما در فرهنگ سازی کوتاه آمده‌ایم و باید این مسئله را جدی بگیریم و شیوه‌هایی را اجرایی کنیم تا مردم در مصرف خود جدی‌تر عمل کنند.

 

این کارشناس انرژی افزود: یکی از راه‌های بهینه کردن مصرف گاز در بین مردم این است که طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی اجرایی شود. به این صورت که از افرادی که مصرف بالایی از گاز دارند هزینه بیشتری اخذ شود تا به این ترتیب جلوی تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی به این افراد گرفته شود.

 

سودانی در ادامه بیان کرد: در کشور ما گاز به قیمت بسیار نازلی به مردم تخصیص پیدا می‌کند، زیرا شامل یارانه پنهان انرژی می‌شود، ولی وقتی سطح مصرف گاز دسته بندی شود و افراد بر اساس میزان مصرف خود قبض گاز بپردازند، قطعا متوجه ارزش آن خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در این شیوه هر چه سطح مصرف گاز خانوار‌ها بالاتر برود به همان میزان دریافت یارانه انرژی آن‌ها کمتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید