Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@19:31:52 GMT

نیسان وانت از چرخه تولید خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۵۴۲۳

صراط: بر اساس قانون هوای پاک قرار بود از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودرو‌های یورو۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوز‌های آلایندگی و استاندارد‌های یورو۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد و قرار شد که استاندارد یورو۵ از ابتدای امسال اجباری شود این درحالیست که سال جاری نیز برخلاف قانون هوای پاک تعدادی خودروی یورو۴ مجوز شماره‌گذاری گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، بهزاد اشجعی - دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست - در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از خودرو‌هایی که نتوانسته بود به استاندارد آلایندگی یورو۵ برسد نیسان وانت است. به‌همین دلیل قرار شد که خودروساز به تعهدات خود برای تحویل خودرو به کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند، عمل کند و خودرو‌هایی که از این محصول در سال گذشته تولید شده بود، به دست مردم برسد. از این‌رو مجوز شماره‌گذاری برای تعدادی از خودرو‌های نیسان وانت صادر شد.

وی ادامه داد: در مقابل شرکت سایپا نیز به سازمان حفاظت محیط زیست تعهد داد که تا آخر امسال تولید نیسان وانت را متوقف و طی چند ماه آینده باقیمانده محصولات خود را شماره‌گذاری کند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش ایسنا که این سازمان علاوه بر نیسان وانت، با شماره‌گذاری چه مدل خودرو‌های دیگری بر اساس استاندارد یورو۴ موافقت کرده است، توضیح داد: برای حدود ۳۶۰۰ دستگاه از خودرو‌های رنو نیز تا آخر آذر ماه مجوز شماره‌گذاری صادر شده بود، اما قرار شد که پس از آذر ماه تولید و شماره‌گذاری این محصولات تا زمان ارتقای استاندارد به یورو۵ متوقف شود.

به گفته اشجعی بر اساس مصوبه هیات دولت تعدادی تاکسی یورو۴ نیز از خرداد تا آخر مهر ماه بر اساس استاندارد‌های یورو۴ شماره‌گذاری شدند.

وی با اشاره به اینکه درمجموع تعداد خودرو‌هایی که امسال با استاندارد یورو۴ شماره‌گذاری می‌شوند حدود ۵۰ هزار دستگاه است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تولید امسال خودروسازان در کشور حدود یک میلیون دستگاه خودرو باشد که از این تعداد تنها حدود پنج درصد استاندارد یورو۴ دارند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان با تاکید بر اینکه این یعنی مصوبه ارتقای استاندارد خودرو‌ها به یورو۵ در کشور طی امسال اجرایی شده است، اظهار کرد: از این‌رو تنها تعدادی خودروی یورو۴ که خودروسازان نتوانسته بودند در موعد زمانی مشخص به تعهدات خود عمل کنند و آن‌ها را تحویل دهند، براساس استاندارد‌های گذشته طی امسال وارد چرخه شدند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نیسان وانت خودرو تولید خودرو سازمان حفاظت محیط زیست یورو۵ صراط سازمان حفاظت محیط زیست شماره گذاری نیسان وانت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • فابرگاس: هاورتز ستاره بزرگ امسال آرسنال است
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد