Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز تاکید کرد که اولویت اصلی مدیریت شهری طی ۲ سال اول مسئولیت شورای پنجم و شهرداری منتخب این شورا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است.

جواد بهادری یکشنبه ٧ دی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که طی ۲ سال اول مسئولیت شورای پنجم و مدیریت شهری منتخب این شورا، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اولویت اصلی بود، خاطرنشان کرد که بخش اعظمی از انرژی، وقت و منابع مالی شهرداری شیراز به تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این برهه از زمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی اداره امور شهرها توسط شهرداری‌ها بسیار سخت و دشوار است، گفت: با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا و به تبع آن شرایط اقتصادی، اداره کردن شهر و خدمات رسانی به مردم برای شهرداری‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز تاکید کرد که شهرداری این کلانشهر  با جدیت امور خدماتی و عمرانی را در دستور کار قرار داد که نمود آن بهره برداری ماهانه از پروژه‌های عمرانی است.

بهادری پروژه‌هایی چون؛ بزرگراه مهندسین، تقاطع شهیدان یغمور، تقاطع ایمان حنوبی و ...را از جمله این پروژه‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه‌ها نه تنها وقفه‌ای ایجاد نشد که با سرعت بیش از گذشته هم تکمیل شدند.

او با بیان اینکه نگاه مدیران شهری در دوره جدید مدیریت با توجه به ویژگی کلانشهر شیراز، انسان محوری است، گفت: نگاه انسان محوری به مسائل علوم انسانی و اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند محور دروازه قرآن به اصفهان(محور عرفان) با رویکرد گردشگری و زندگی پیاده در شهر تاثیر خوبی برای چشم انداز آینده شهر علم و ادب و تاریخ و تمدن خواهد داشت.

بهادری اعلام کرد که فاز نخست اجرای این پروژه آغاز شده و با تکمیل آن دروازه قرآن به بافت تاریخی شهر متصل خواهد شد که این یک قطب و محور گردشگری است.

او همچنین پروژه توسعه اطراف آرامگاه سعدی را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: این پروژه در آینده تبدیل به یک فضای شهری مناسب در شان و منزلت سعدی خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد عملیات اجرایی بین چمران شمالی و جنوبی با دو هدف پیوند فضای سبز و پهنه باغ‌ها با حرکت انسان و توسعه فضای گردشگری و گذران اوقات فراغت خواهیم بود.

بهادری با بیان اینکه در بحث انسان محوری نگاه مشارکت پدیری را دنبال می‌کنیم، مصداق این مدعا را طراحی پل زندگی عنوان کرد و گفت: حدود ١٧٠ طرح در دبیرخانه مسابقه دریافت کردیم که پس از ارزیابی توسط هیئت داوران، نهایتا طرح برتر انتخاب شد.

او با اشاره به تملک یک باغ ١٠ هکتاری در محور بلوار امیرکبیر جاده بوشهر، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این مهم جزو تعهدات شهرداری نبود اما باغ تملک شد و با رویکرد باغ ایرانی در هفته شیراز(اردیبهشت ١٤٠٠) به بهره برداری می‌رسد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شهروند سپاری در شهرداری شیراز اشاره و بیان کرد: بیش از یک  دهه است که مطالعات این موضوع انجام شده اما در یکی دو سال گذشته به طور جدی وارد این موضوع شدیم.به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا تلاش کردیم که این مهم را تحقق ببخشیم.

بهادری بیان کرد: سال گذشته یکی از فازها مبنی بر استعلام آپارتمان‌های مسکونی را در دستور کار قرار دادیم و با آسیب شناسی متوجه کاهش ٥٧ درصدی حضور فیزیکی در شهرداری شدیم.فاز دوم مربوط به استعلام‌های غیر آپارتمانی است و فاز سوم نیز مربوط بهزکارتابل شهروندی است که در دست بررسی است.

معاون شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: سال گذشته عکس برداری هوایی از شهر و محدوده شیراز به وسعت ١٠٥ هزار هکتار انجام شد و در حال تبدیل آن به نقشه‌ای پایه برای جایگزینی با نقشه‌های فعلی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شيراز شورای پنجم استانی شهرستانها پروژه های نیمه تمام شیراز انسان محوری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد، گقت: هر واگن مترو یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو پای شهرداری آب می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر یقطین شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه خط دو مترو شیراز اظهار داشت: تا تابستان 1404 بخش حفاری مکانیزه فاز دو خط 2 مترو شیراز همراه با تست گرم تا کلبه سعدی به اتمام می‌رسد.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تمام همت خود را به کار گرفته و حفاری را به قدرت پیش می‌برد تا ایستگاه کلبه سعدی به پیشرفت خوبی برسد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکسال پس از این مرحله با ورود واگن‌ها فاز دو خط 2 مترو شیراز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شیراز، فاز دو خط 2 مترو این کلانشهر تا کلبه سعدی طراحی و تعریف شده است و برای تکمیل این فاز از خط 2 نیازمند حدود 13 هزار میلیارد تومان اعتبار به جز هزینه واگن‌ها هستیم.

یقطین با بیان اینکه هر واگن یک میلیون و 100 هزار یورو اعتبار می‌خواهد شد، عنوان کرد: در تلاشیم که امسال با کمک دولت و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور یک تا دو رام قطار به مجموع قطار‌های شیراز اضافه کنیم.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز هم اظهار داشت: با اهتمام و جدیت در حال ادامه خط 2 مترو شیراز به کلبه سعدی هستیم.

وی افزود: با یک وفاق، همدلی و وحدت در استان فارس و کلانشهر شیراز شیفت شب 50 ابر پروژه عمرانی برقرار است. 

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس هم یکی از نقاط برجسته شورای ششم و شهرداری کلانشهر شیراز را ارتباط مردمی قوی، توجه به نقاط محروم و نظارت قوی دانست. 

سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس هم گفت: پروژه‌های عمرانی و عملیاتی در شیراز روان است و این مهم حاکی از سرزندگی و اقدمات مثبت است.

وی یادآور شد: بخش حقوقی شهرداری شیراز به صورت مستمر با حوزه قضایی در ارتباط است و مشکلاتی که در مسیر قانونی ایجاد می‌شود، همواره پیگیری می‌کند.

بحرینی خاطرنشان کرد: یکی از آن موارد ایستگاه مترو آزادی بود که مشکلات حقوقی عدیده‌ای داشت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شد.

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این بازدید بیان کرد: اگر در مجموعه شهر شیراز موفقیتی حاصل شده، ناشی از لطف خداوند و همراهی و همدلی مدیریت شهری بوده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است