Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که دولت افغانستان بر انتقال مذاکرات به محلی در این کشور تاکید دارد، کمیته رهبری شورای عالی مصالحه اعلام کرد که دور دوم مذاکرات با طالبان در قطر ادامه می‌یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اعضای کمیته رهبری شورای عالی مصالحه افغانستان در دومین نشست این کمیته درباره چگونگی شروع مذاکرات در زمان تعیین شده، اولویت‌بندی دستورکار مذاکرات، تقویت تیم مذاکره کننده، اهمیت و ضرورت آتش‌بس فوری ، توقف کشتار و خون‌ریزی مردم افغانستان و حقوق اساسی شهروندان و آزادی بیان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه، اعضای جلسه توافق کردند که تنها تیم مذاکره‌کننده افغانستان است که از نظام این کشور و شهروندانش نمایندگی می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه نیز با اظهار اینکه دور بعدی مذاکرات در قطر است، تصریح کرد: قطر میزبانی دور قبلی مذاکرات را به عهده داشت و کشورهای حمایت کننده و تسهیل کننده‌ صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلام آمادگی کرده بودند نیز به دلیل دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا از میزبانی این دور مذاکرات توسط قطر اعلام حمایت کرده‌اند.

نشست غنی و عبدالله پس از نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه افغانستانعبدالله: تیم مذاکره‌کننده به شورای عالی مصالحه پاسخگو استمنصور: تیم مذاکره‌کننده افغانستان از اشرف غنی دستور نمی‌گیرد

در این نشست همچنین توافق شد تا یک کمیته فنی ایجاد ‌شود تا پیش از حرکت تیم مذاکره‌کننده به دور دوم مذاکرات، اولویت‌های افغانستان را ترتیب و تدوین کند و بعد از تأیید کمیته‌ رهبری، به عنوان رهنمود حمایتی برای این تیم، از آن استفاده شود.

عبدالله درحالی تاکید کرده که دور بعدی مذاکرات نیز در قطر برگزار می‌شود که دولت افغانستان برای انتقال مذاکرات با طالبان به داخل خاک افغانستان پافشاری می‌کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالله عبدالله طالبان اخبار افغانستان عبدالله عبدالله طالبان اخبار افغانستان شورای عالی مصالحه تیم مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد طی سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

وی افزود از ایران و برخی کشورها نیز هزاران مهاجر افغان به کشورشان بازگشته‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از حکومت طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتریش خواستار اخراج پناهجویان پذیرش نشده افغان از اروپا شدپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغان (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک