Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد نیز اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ظهر امروز 31امین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و حضور اعضای ستاد برگزار شد، که در این جلسه گزارشی از وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا و طرح شهید سلیمانی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت چندین ماه از شیوع این بیماری همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکیدات لازم انجام می‌شود، مخصوصا طی روزهای آتی که مناسبات زیادی وجود دارد و بر مجازی برگزار شدن آن‌ها تاکید شده است. متاسفانه همچنان صنف نانوایی در کشور و استان، کمترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جلسه اظهار داشت: بعد از گذشت روند طولانی و نفس‌گیر سیر صعودی کرونا، از سه هفته پیش روند نزولی کرونا آغاز شده است.

وی افزود: از ابتدای آغاز ویروس کرونا در استان، موج اول بسیار خفیف بود اما بعد از دامنه کم شیب موج دوم، موج سوم بیماری با مدت ماندگاری بالا آغاز شد، به طوری که تا اواخر شهریورماه وضعیت استان مطلوب و بعد از آن وارد فاز جدیدی شد.

اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس جهش‌یافته کروناتشریح آخرین اقدامات ساخت واکسن ایرانی کرونا/‌ آمادگی تولید 1.5 میلیون دوز واکسن از 40 روز آیندهزخم کرونا بر مناطق محروم چهارمحال و بختیاری؛ دانش‌آموزان اینجا محروم‌تر شدند

شیرانی ادامه داد: اکنون تعداد بیماران بستری به 100 نفر و تعداد بیماران بدحال در ICU، به 17 نفر رسیده است.در مجموع 60167 مورد نمونه‌گیری در استان انجام شده که تعداد موارد مثبت 22 هزار مورد گزارش شده است، همچنین تعداد موارد فوتی استان به 709 مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: عمده گرفتاری مربوط به سنین 16 تا 45 سال و موارد مرگ و میر مربوط به گروه سنی بالای 68 سال است.

شیرانی با اشاره به اینکه سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، تصریح کرد: محدودیت‌ها همچنان برقرار و تنها محدودیتی که افزوده شده مربوط به شهرهای زرد است که بیشترین نقش را در انتقال بیماری داشتند، که خوشبختانه مشمول محدودیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماری به شدت در حال نزول است و این امر به معنای از بین رفتن بیماری نیست، بیان کرد: در حال حاضر میزان بروز بیماری کاهش یافته است و کاهش میزان شیوع به روند طولانی نیاز دارد. همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند و در رفع محدودیت نباید عجله‌ای صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با اشاره به طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: باید مراقبت‌ها از سوی تیم‌ها انجام شود تا در صورت وجود منطقه و شهری آلوده شده لکه‌گیری انجام شود، همچنین در صورتی که در مکانی ویروس کرونا در حال شعله‌ور شدن است شناسایی صورت گیرد.

سیدراشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه جلسه با اشاره به آغاز طرح کنترل و مدیریت اپیدمی کووید 19 به شیوه محله‌محور و خانواده محور از ابتدای آذرماه، بیان کرد: بعد از سازماندهی و ساماندهی تیم‌ها مرحله اجرا انجام شد که در حال حاضر تعداد تیم‌های رهگیری 446 مورد، مراقبت در منزل 129 تیم، تیم‌های نظارتی 142 تیم با همکاری 42 درصدی هلال احمر، 43 درصدی بخش بهداشت و 15 درصدی بسیج  تشکیل شد، همچنین 479 تیم حمایتی با محوریت بسیج تشکیل شده که حدود 10 درصد از اعضای تیم، سفیران سلامت هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم که با استقبال کم روبرو شده رهگیری موارد مثبت بیماری  و مراجعین به ادارات است، اضافه کرد: برای مراجعه به ادارات پرازدحام بایستی ارباب رجوع کارت ملی را همراه داشته باشند تا افراد بیمار یا کسانی که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند مشخص شود، نامه مربوطه به ادارات ارسال شده ولی استقبال کمی صورت گرفت.

سعید کریمی، رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این جلسه بیان داشت: دانشگاه شهرکرد برای ترم آتی و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی  برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در روزهای 11 و 12 دی‌ماه، اظهار کرد: 3900 نفر در این آزمون شرکت کرده که تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

بیش از 9500 جریمه برای رانندگان متخلف چهارمحال و بختیاری

سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان در ادامه این جلسه اظهار داشت: با اعمال محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه تاکنون 3697 مورد بازدید از بازار و اصناف انجام شده که 2152 مورد تذکر و 195 مورد پلمب گزارش شده است.

امان‌اللهی گفت: در بحث اعمال قانون رانندگان متخلف نیز 8931 مورد تذکر و 7122 دستگاه خودرو عودت داده شد. 7127 مورد جریمه 200 هزار تومانی، 1536 مورد جریمه 500 هزار تومانی و 255 جریمه یک میلیون تومانی درون شهری و 643 مورد برون شهری صادر شد.

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه در خصوص برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم سال‌های گذشته، اظهار کرد: امتحانات این دو دوره به صورت نهایی برگزار می‌شود که اعلام شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت حضوری امتحان گرفته شود که تعداد افرادی که دروسی از آن‌ها مانده است زیاد نیست.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پروتکل های بهداشتی چهارمحال و بختیاری تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.

تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک:

اعمال محدودیت شمال به جنوب

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های چهارشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ و ۱۴ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱):از ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۲۴:۰۰ یکطرفه اتمام یافته و ا ز پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

اعمال محدودیت جنوب به شمال

۱) اعمال محدودیت قطعی تردد:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲). از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌گردد

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

۲) پیش بینی اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک:

- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱) از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود

۲) از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌گردد.

۳) از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌گردد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۸:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:

۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد

وسیله نقلیه سنگین 
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.

ب) تردد انواع کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع می‌باشد.

دیگر خبرها

  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری