Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جوادیان‌زاده روز یکشنبه در نشست دستگاه‌های هم خانواده وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با تاکید بر هم‌افزایی هرچه بیشتر متولیان حوزه فرهنگ استان افزود: افزایش تعامل میان بخش‌های متولی امور فرهنگی مانع تعطیلی فضاهای این بخش شده و باعث می شود، تولید و مصرف محصولات این عرصه با مشارکت هنرمندان در شرایط کرونا تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سند توسعه فرهنگی استان تدوین شده، ادامه داد: مهمترین رویکرد حوزه فرهنگ یزد در درجه نخست بازیابی هویت و ظرفیت‌هایی است که در این زمینه در استان وجود دارد، تا پس از آن، زمینه معرفی این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شود، چراکه جوامع با توجه به ویژگی‌های فرهنگی‌شان شناخته می شوند. 

جوادیان زاده با تاکید بر افزایش نشست‌های کارشناسی میان دستگاه های فرهنگی استان به منظور افزایش تعامل تصریح کرد: قرار گرفتن ظرفیت مجموعه های فرهنگی دولتی استان در کنار هم،  پیشبرد برنامه های این حوزه را ارتقا می بخشد.

وی همچنین از مدیران دستگاه های مختلف فرهنگی استان خواست پیشنهادات خود را در زمینه برنامه ریزی و بودجه برای طرح در شورای برنامه ریزی استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده دستگاه های فرهنگی در این شورا حضور دارد، ارائه کنند.

رییس حج و زیات یزد نیز در این نشست با بیان اینکه سه هزار و ۵۹۰ ثبت نام برای حج سال ۹۹ در این استان انجام گرفته بود، گفت: با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن آیین حج، تمرکز فعالیت های این اداره بر برگزاری دوره های آموزش مجازی و همچنین مشارکت در کمک های مومنانه در دوره کرونا متمرکز شده است.

علی اصغر شریفی افزود: حدود ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک های مومنانه از طریق مشارکت خیران جمع آوری و در قالب یک هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی همچنین از توزیع گوشت قربانی ۲۰۴ راس دام در بین نیازمندان خبرداد و گفت: ۲ آشپزخانه حج و زیارت استان روزانه با ظرفیت حدود ۳۰۰ پرس غذا علاوه بر پخت و توزیع غذا برای نیازمندان، آماده دریافت کمک های خیران برای تهیه و توزیع غذا در قالب کمک های مومنانه است.

شریفی از اداره کل ارشاد اسلامی خواست برای برگزاری برخی نشست های حج و زیارت، سالن هایی در اختیار این اداره قرار گیرد و  همچنین ایجاد بخش تخصصی کتاب مربوط به حج و زیارت در کتابخانه ای در مرکز استان و هر شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

هر دو هفته یک وقف جدید در استان یزد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد نیز در این نشست گفت: در سال جاری با وجود شیوع کرونا به طور متوسط هر ۲ هفته یک وقف جدید در استان ثبت شده که مبین توجه مردم خیر استان به این صدقه جاریه است و یزد در رتبه پنجم کشور از نظر تعداد موقوفات قرار دارد.

حجت الاسلام مجید کرمی اظهار داشت: در مجموع در سال جاری ۱۴ میلیارد تومان در زمینه مشارکت خیری در تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز مراکز درمانی، تهیه ماسک، غذای گرم و میان وعده برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان از سوی اوقاف هزینه شد.

یک میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای ۱۱۴ باب کتابخانه یزد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این نشست سهم ۱۱۴ باب کتابخانه استان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای را تنها یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار  فقط برای هزینه نگهداری یک سال کتابخانه مرکزی یزد نیز کافی نیست و با این اعتبار اندک تعمیر و نگهداری کتابخانه های استان که برخی از آنها فرسوده شده، غیرممکن است.

محسن رفیعی ادامه داد: کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه که بخش اعظم آن اعتبار ملی بوده، تکمیل و آماده بهره برداری شده که به دلیل شیوع کرونا ، افتتاح این طرح به تعویق افتاد و برای اداره این کتابخانه ۲۰ نیروی کتابدار، ۸ نفر نیروی خدماتی و ۸ نفر نگهبان جذب شده است.

وی تصریح کرد: در دوره شیوع کرونا به دلیل تعطیلی سالن کتابخانه های استان، بیشتر فعالیت ها به سمت فضای مجازی هدایت شد که در این بستر خدماتی مانند بارگذاری پنج هزار جلد کتاب، قصه گویی آنلاین و معرفی کتاب آنلاین با استقبال مخاطبان اجرا شد و به همین منظور طرح راه اندازی پیک کتاب برای تحویل کتاب به اعضا در دستور کار قرار دارد.

رفیعی همچنین برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و کسب چهار رتبه ملی در کشور از سوی شرکت کنندگان یزدی را از موفقیت های حوزه فرهنگی استان در سال جاری عنوان کرد.

غربت یزد در فضای رسانه‌ای 

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این نشست، اطلاعات دستگاه های مختلف را مواد خام مورد نیاز برای تولیدات رسانه ای عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار رسانه های استان این است که اطلاعات مورد نیاز آنان از سوی دستگاه ها تامین شود تا تولیدات اثربخشی در ارتباط با ظرفیت های یزد در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

کاظم شاملو ادامه داد: ظرفیت های استان یزد به خوبی در داخل و خارج از کشور معرفی نشده و در این زمینه از ظرفیت های رسانه بهره گیری نشده است که از شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی و شورای برنامه ریزی استان انتظار می رود دراین زمینه طرحی جامع تعریف و اجرا کنند.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اخبار کنکور نیز در این نشست فرهنگی استان شیوع کرونا دستگاه ها استان یزد ظرفیت ها یزد نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند

محمد حسین زاده در حاشیه برگزاری دوره آموزشی طرح طوبی اظهارداشت: عفاف و حجاب دو مقوله‌ی جدایی ناپذیر است که درآمیخته با فرهنگ دیرینه اسلامی-ایرانی است؛ امروز قریب به ۴۰۰ نفر از مبلغان و مروجان عفاف و حجاب، در طرح طوبی گرد هم آمدند تا روش‌های استدلال و استقناع هنرمندانه در مسیر تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در جامعه را فرا بگیرند.

 

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه استان ما نخستین استان مجری طرح آموزش مبلغان عفاف و حجاب است، گفت: طرح طوبی برنامه مرجع و ملی آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغات عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه از سوی وزارتخانه است که در خراسان رضوی مؤسسه رایحه جان مهر برگزاری این دوره را بر عهده گرفته است.

حسین‌زاده افزود: این دوره آموزشی با حضور استادان کشوری در مجتمع فرهنگی- هنری امام رضا (ع) مشهد با حضور ۴۰۰ متقاضی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه متقاضیان پس از گذراندن دوره حضوری در دوره مجازی و آزمون مربوط به آن شرکت می‌کنند، عنوان کرد: پس از این دوره افراد به صورت حضوری مصاحبه و گزینش می‌شوند تا از میان آنان افراد مستعد با روابط عمومی بالا و فن بیان و ظاهر مناسب انتخاب شوند تا به مدت چهار ساعت در طول هفته فعالیت مفید و مداوم داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خصوصیتی که در طرح طوبی پیگیری می‌شود این است که مروجان حجاب مسلط به استدلال‌های عقلی و منطقی، اخلاقی، شرعی و قانونی در ترویج حجاب شوند.

حسین‌زاده ادامه داد: در این دوره‌ها افرادی آموزش می‌بینند که روابط عمومی بالایی دارند و با روی باز و زبان خوش با آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان وارد گفتگو می‌شوند و می‌توانند اقناع کافی و لازم برای پذیرش حجاب انجام دهند.

وی یادآور شد: محتوا‌های مختلف فکری در قالب کلاس‌ها، سخنرانی‌ها، کتاب‌ها و جزوه‌ها در دوره‌های مختلفی به علاقه‌مندان ترویج حجاب ارائه می‌شود و امیدواریم این سطح از آموزش‌ها روی تولیدات فرهنگی و هنری نیز اثرگذاری و جهت‌دهی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر کدام از مروجان حجاب دایره ارتباطاتی دارند که سطح اول این اثرگذاری، دایره ارتباطی اطراف خودشان است و برای ارتباط‌گیری با مردم قشر‌ها و مکان‌های خاصی پیش‌بینی می‌شود.

حسین‌زاده با تأکید بر این موضوع که اصل فعالیت مبتنی بر جریان مردم و برنامه‌ریزی مردمی است، گفت: سیاست اصلی ما در اداره فرهنگ و ارشاد بسترسازی برای فعالان مردمی برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

وی افزود: فعالان حوزه حجاب نیز از جمله این فعالان مردمی هستند که بسترسازی لازم و زمینه فعالیت را برایشان فراهم می‌کنیم تا بتوانند فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی کنند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند