Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@09:05:54 GMT

کشف ۷۰۲ میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز در سمنان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۷۰۵۰

کشف ۷۰۲ میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بحث اصلاح پروانه بهره‌برداری و افزایش ظرفیت کارخانه‌های سوخت تقطیری به‌واسطه مسائل و مشکلاتی که این تولیدکنندگان با آن مواجه بودند، در جلسات متعدد در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان افزود: در این جلسه جمع‌بندی پیشنهاد‌ها ارائه و در راستای مساعدت به این تولیدکنندگان و همچنین توجه به مسائل زیست‌محیطی، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

اسلامی‌راد بیان کرد: در ۹ ماه سال جاری تلاش‌ها و اقدامات ارزنده‌ای در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در حوزه نیروی انتظامی در مدت ۹ ماهه سال جاری، بالغ‌بر ۴۷۲ میلیارد رالن کشفیات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان افزود: در حوزه اصناف بالغ‌بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رالا و در حوزه گمرک نیز بالغ‌بر ۲۲ میلیارد رالو کشفیات صورت‌گرفته که مجموعاً در ۹ ماهه سال جاری در استان، حدود ۷۰۲ میلیارد رالغ کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان صورت گرفته است.

اسلامی‌راد بیان کرد: در بحث پرونده‌ها، ۳۸۰ پرونده در تعزیرات حکومتی استان مرتبط با کشفیات صورت گرفته تشکیل شد که از این میزان ۲۴۷ پرونده محکومیت به مبلغ بیش از ۸۱ میلیارد رالا به صدور حکم انجامید و ۱۸۷ پرونده با رقم ریالی ۵۱۷ میلیارد رالم، برائت گرفتند.

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی همواره در دست اقدام است و دو مسئله قُبح قاچاق کالا و تشویق به استفاده از کالای ایرانی موردتوجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: راهکارهای عملیاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سمنان با جدیت دنبال می شود.

حبیب‌الله خجسته‌پور ادامه داد: بحث رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت کارخانه‌های سوخت تقطیری استان با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و دِپو مواد آلاینده در این واحدها در دستور کار است.

وی افزود: در استان همواره به دنبال ساز و کارهای مناسب و عملیاتی برای مبارزه با فرآیند قاچاق در استان و کاهش این معضل هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: بحث کارخانه‌های سوخت تقطیری در استان و مشکلات و مسائل تولیدی، زیست‌محیطی و سایر مواردی که پیرامون این واحدها وجود دارد، باهدف جلوگیری از قاچاق سوخت در این حوزه و همچنین دِپو مواد آلاینده در این واحدهای صنعتی، در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مطرح و بحث و تبادل‌نظر و اتخاذ تصمیمات لازم انجام می‌شود.

خجسته‌پور گفت: بررسی سوابق عملکردی واحدهای سوخت تقطیری در حوزه مسائل زیست‌محیطی یکی از مواردی است که باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار داشته و از الزامات اصلی برای اصلاح پروانه بهره‌برداری و تأیید افزایش ظرفیت این واحدها باشد.

وی بیان کرد: موضوع صادرات محصولات حداقل برای یک مرحله، از دیگر مؤلفه‌هایی است که می‌تواند در بحث ظرفیت‌سنجی و تأیید فعالیت این واحدها موردتوجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: راهکار افزایش تولید در این واحدهای تولیدی، یکی از سازوکارهایی است که می‌تواند در بحث ظرفیت‌سنجی تولید و در نهایت شناسایی کارخانه‌های فعال استان سمنان در حوزه سوخت تقطیری باشد.

خجسته‌پور افزود: پس از بررسی سوابق عملکردی این واحدهای صنعتی در حوزه محیط‌زیست و توجه و اعمال سایر شروط عنوان شده مذکور، واحدهایی که حائز شرایط بوده و مدیریت صحیح مسائل زیست‌محیطی را در دستور کار قرار دادند، می‌توانند از لیست واحدهای آلاینده خارج شوند.

وی گفت: به شرط  رعایت تمامی موارد، الزامات و مصوبات در این حوزه، این واحدها سریع‌تر به اهداف مطلوب در راستای حل مشکلات خود و تقویت تولید دست یافته و همراه با مدیریت صحیح مسائل زیست‌محیطی و حفظ محیط‌زیست، بحث قاچاق سوخت نیز کاهش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لازم است تا گزارش عملکرد ۹ ماهه کمیسیون شهرستانی را هرچه سریع‌تر به دبیرخانه کمیسیون استانی ارسال کنند.

خجسته‌پور تأکید کرد: ارزیابی از میزان تعداد خانوار، اصناف و صنایع کشاورزی که از گاز مایع در استان استفاده می‌کنند، صورت گیرد تا در سال آینده با توجه به حجم تخصیصی استفاده از این ماده سوختی در استان، بر اساس نیازسنجی صورت گرفته با مشکلی مواجه نشویم.

انتهای پیام/74007/زس/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان قاچاق کالا و ارز امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسائل زیست محیطی معاون سیاسی خجسته پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب ظهر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، با انجام عملیات منظم و هماهنگ در محورهای مواصلاتی استان به ۵ دستگاه تریلی تانکر دار مشکوک شده شده که جهت بررسی بیشتر انها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تریلی‌ها، مقدار ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال کشف کردند.

شجاعی نسب افزود: مأموران در این رابطه ۵ دستگاه تریلی توقیف و ۵ نفر متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 6094087

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد