Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: اگر در نشست غیررسمی فردا صبح تصمیم نمایندگان بر رد کلیات بودجه باشد، کمیسیون تلفیق هم آن را رد و برای دولت ارسال می‌کند، اما در صورت موافقت نمایندگان بر تصویب کلیات، کمیسیون هم آن را تایید خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسائل مطروحه در جلسات این کمیسیون گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ ایرادات اساسی بسیاری بویژه در بخش درآمدی و هزینه‌ای دارد و تراز عملیاتی آن به میزان ۴۵درصد منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رییسه مجلس افزود: حقوق‌ها به میزان ۲۵درصد افزایش داشته است، هزینه‌ها هم بیش از ۶۳ درصد افزایش یافته است.

امیرآبادی‌فراهانی با بیان اینکه در سال آینده ظاهرا بیش از ۳۱۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشیم، تصریح کرد: جلسه‌ای امروز در شیفت سوم با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و این جلسه با حضور اعضای کمیسیون تلفیق تا ساعت ۲۰ الی ۲۱ شب به طول خواهد انجامید و در خصوص کلیات بودجه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا نیز جلسه غیررسمی برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و در این جلسه نمایندگان راهبرد و استراتژی خود را در مورد لایحه بودجه مشخص خواهند کرد. اگر در این نشست نمایندگان تصمیم بگیرند، کلیات را تصویب کنند، کمیسیون تلفیق هم آن را تصویب خواهد کرد و سپس وارد جزییات بودجه خواهد شد، اما اگر در جلسه غیررسمی فردا صبح لایحه بودجه و سند دخل و خرج سال آتی مورد تایید نمایندگان قرار نگیرد کمیسیون تلفیق هم حتما کلیات را رد خواهد کرد و بودجه به دولت برمی‌گرداند تا بر اساس قانون طی دو هفته اصلاحات لازم را انجام دهد.

*بودجه ۱۴۰۰؛ بودجه‌ای عجیب و غریب نسبت به سال‌های قبل

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم بحث برگشت منابع نفتی به صندوق توسعه ملی است، دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفتی که برای مصارف قرار داده شده یکی دیگر از ایراد‌های اساسی در لایحه بودجه سال آینده است و ما باید منتظر نتیجه جلسه امشب و فردای نمایندگان باشیم تا تصمیم گیری شود.

امیرآبادی‌فراهانی در رابطه با تدوین بودجه به صورت دو سقفی نیز گفت: پیش از این هم این موضوع را در مجلس داشته ایم و در بودجه‌های سنوات قبل فروش نفت را در سقف دوم قرار می‌دادیم تا در صورت تحقق درآمد‌های نفتی هزینه‌های عمرانی تعریف شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس بیان کرد: درباره تایید کلیات لایحه بودجه سال آینده هنوز اقناع نشده ام و با تصویب کلیات آن مخالف هستم و با توجه به تجربیاتی که در سنوات گذشته کمیسیون تلفیق داشته ام، بودجه ۱۴۰۰ یک بودجه عجیب و غریبی است، اگرچه سال‌های گذشته نیز ایراداتی در بودجه بود، اما این ایرادات قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست و نمی‌دانم دولت با انگیزه انتخاباتی یا هر انگیزه دیگری این بودجه را چنین ارائه داده که قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: جزئیات جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی درباره بودجه ۱۴۰۰

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی بودجه 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه 1400 امیرآبادی فراهانی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بودجه ۱۴۰۰ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد