Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رحیم زارع در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: جلسه دیروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور وزیر نفت برگزار شد و آقای زنگنه در این نشست بر ظرفیت این وزارتخانه برای تولید ۲.۳ میلیون بشکه نفت لحاظ شده در لایحه بودجه دولت تاکید و اعلام کرد، این وزارتخانه به ۶۰۰ میلیون دلار برای انجام سرمایه گذاری‌های لازم نیاز دارد و آنها در صورت تصویب میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت توسط مجلس هم می‌توانند، در ۳ ماه پایانی امسال مقدمات را برای افزایش تولید نفت فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین همتیرییس کل بانک مرکزی در جلسه دیروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ درباره درآمدهای ارزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ آماری را ارائه و اعلام کرد، کشور در این مدت با کاهش درآمدهای ارزی مواجه بوده و اکنون کشور ظرفیت تولید ۲.۳ میلیون بشکه نفت را دارد و در صورت تصویب این میزان توسط مجلس دیگر از ذخایر ارزی بانک مرکزی بویژه برای کالاهای اساسی استفاده نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از حضور روسای سازمان امور مالیاتی و گمرک کل کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت:رییس سازمان امور مالیاتی درباره ظرفیت‌های مالیاتی گزارشی را ارائه و بیان کرد، ۲۲۵ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی موجود در بودجه ۱۴۰۰ با وجود این ظرفیت‌ها حتما اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی، نمایندگان در این جلسه سوالاتی درباره فرارهای مالیاتی و نحوه جلوگیری از آن را مطرح و اعلام کردند برخی بخش‌ها در قانون برای جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز به قانونگذاری مجدد و یا اصلاح دارد تا پایه‌های مالیاتی جدید شود.

زارع ادامه داد: موضوع اصلاح معافیت‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد اما این موضوع نیاز به قانون دائمی دارد و باید در مجلس روی این موضوع کار شود.

وی یادآور شد:رییس کل گمرک هم درباره تحقق درآمدهای گمرکی در بودجه ۱۴۰۰ مطالبی را مطرح و اعلام کرد اگر نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه سال آینده تصویب شود، میزان درآمد همین مقدار لحاظ شده است و در صورت تغییر و افزایش نرخ ارز درآمدهای گمرکی نیز افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین استخدام ۱۹۷هزار معلم از میان نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها/ تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان در بودجه‌۱۴۰۰ بی‌نتیجه بودن جلسه روحانی و قالیباف درباره بودجه/ مشکل تامین منابع در ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چراغ سبز مجلس برای بازگشت قیمت مسکن و خودرو به سایت‌ها باید دستورالعمل قانون مفید بازارگردانى به نفع مردم بهینه شود یک مصوبه جدید درباره انتخابات ۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بیژن نامدار زنگنه مالیات مجلس شورای اسلامی نفت وزیر نفت رحیم زارع کمیسیون تلفیق بودجه کلیات لایحه بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳