Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان عصر یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی با تاکید بر نظارت بیشتر واحدهای تولیدی بر توزیع شکر در استان افزود: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هر کیلوگرم شکر در کارخانه ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین و مسوولیت تامین شکر طرح تنظیم بازار استان به کارخانههای قند واگذار شده است.

وی تاکید کرد: مسوولان خراسان رضوی باید انبار واحدهای تولید شکر استان را بررسی کنند و از میزان تولید، ذخیره و فروش آنها به طور کامل آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک مشکلاتی در تامین شکر بخش صنفی استان بوجود آمده است که باید نیاز آنها توسط واحدهای تولیدی داخل و خارج از استان تامین شود.

رسولیان با اشاره به قیمت گوشت قرمز در خراسان رضوی اضافه کرد: احصای قیمت گوشت و مقایسه آن با قیمت میانگین کشوری باید بر مبنای قیمت لاشه گوسفندی و گوساله باشد تا بتوان در خصوص آن تصمیم گیری درستی کرد. 

وی وضع تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در خراسان رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و  با اشاره به افزایش تولید این محصولات تاکید کرد: باید برای کاهش هزینه کشتار دام تا توزیع گوشت در زنجیره تولید تا توزیع چاره اندیشی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص تامین روغن مورد نیاز استان نیز گفت: کارخانههای استانهای دیگر سهمیه روغن خوراکی این استان را به موقع تحویل نمی‌دهند و از مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

رسولیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتاق تعاون در سطح ملی برای اختصاص سهمیه‌ روغن به این استان افزود: با عنایت استاندار و موافقت رییس اتاق تعاون ایران  ۵۰۰ تن روغن خوراکی به خراسان رضوی اختصاص یافته که در حال توزیع در تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی است.

وی ادامه داد: اخیرا ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه جدیدی از روغن خوراکی بخش مصرف خانوار به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ تن را به خراسان رضوی اعلام کرده است که در روزهای آینده تخصیص خواهد یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هزار تن از سهمیه روغن بخش صنف خراسان رضوی نیز  باقیمانده است که در هفته آینده وارد استان و در بین صنوف توزیع می‌شود.

رسولیان با تاکید بر اصلاح شبکه توزیع منتخب در استان گفت: همه دستگاه‌های نظارتی باید با کوچکترین تخلف این شبکه از جمله احتکار، گران فروشی، درج نکردن قیمت، تقلب و صادر نکردن فاکتور برخورد قانونی کنند.

وی افزود: سامانه نرم افزاری که اتاق اصناف مشهد برای نظاممند کردن شبکه توزیع کالا در استان تعریف کرده است  به صورت آزمایشی در حال استفاده است تا نقاط ضعف و قوت آن تبیین و اشکالاتش رفع شود.

به گفته معاون استاندار خراسان رضوی کل شبکه توزیع کالا در خراسان رضوی در حال بازنگری است تا بتوان به یک شبکه مطمئن توزیع در استان دست یافت.

رسولیان ادامه داد: بر اساس ابلاغ معاون اول رییس جمهوری، عید نوروز امسال میوه طرح تنظیم بازار در همه استانها توزیع  و سهمیه خراسان نیز اعلام خواهد شد.

توزیع ۱۱۳ هزار تن شکر در بازار

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به قرارداد کارخانههای قند استان برای خرید چغندرقند از کشاورزان، تاکنون ۸۰۵ هزار و چهار تن چغندرقند خریداری و از آنها ۱۱۳ هزار و ۶۴ تن شکر استحصال و در بازار فروخته شده است. 

حمیدرضا نوری افزود: موجودی شکر باقیمانده در کارخانه های استان حدود ۱۶ هزار و ۸۲۷ تن است که با توجه به میزان استحصال چغندرقند باقیمانده در کارخانجات که قرار است تبدیل به شکر سفید شود،  این میزان به حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به وجود سه کارخانه روغن کشی در استان گفت: این سه کارخانه روزانه ظرفیت هزار و ۲۰۰ تن روغن کشی از دانه‌های روغنی و تصفیه آنها را دارند.

محمدرضا اورانی افزود: در صورتی که دانه‌های روغنی برای این سه کارخانه تامین شود، آنها هم قادر به تامین روغن مورد نیاز استان و هم تامین خوراک دام خواهند بود.

وحدتی فر معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به افزایش هزینه‌ها تغییر نرخ مصوب کرایه حمل و نقل درون استانی یا بین شهری  را خواستار شد.

مقرر شد درباره این موضوع در نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسیهای لازم در گروه‌های کاری تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها استانداری خراسان رضوی علی رسولیان ستاد تنظیم بازار شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی ستاد تنظیم بازار شکر استانداری خراسان رضوی ستاد تنظیم بازار شکر اخبار کنکور معاون استاندار خراسان رضوی خراسان رضوی نیز تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد