Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در نشست بررسی آخرین وضعیت محله تاریخی سرخاب با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، از اجرای برنامه راهبردی مشترک بین این مجموعه، شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در راستای ساماندهی و جداره‌سازی حیدر تکیه‌سی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بر لزوم جداره‌سازی اضطراری در حیدر تکیه‌سی توسط شهرداری منطقه ۱۰ تأکید دارد و خواستار اجرای اقدامات عملیاتی در اسرع وقت هستیم و در راستای تسهیل روند ساماندهی و جداره‌سازی این منطقه تاریخی در تهیه طرح، تأمین نیروی متخصص و ناظر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

اوبا اشاره به اینکه حفظ و حراست از بافت تاریخی هدفی جامع و همه‌جانبه است یادآور شد: حراست از بافت تاریخی همتی جامع می‌طلبد که تمامی نهاد‌های شهری و مدنی باید در آن نقش مؤثر داشته باشند و با توجه به مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی بافت تاریخی با ساماندهی این منطقه تاریخی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی شهرداری منطقه از ظرفیت‌های اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت تاریخی میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد

بهروز محبی سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در استان منهدم شده و اعضای آن دستگیر شده‌اند که در همین راستا ۴ هزار و ۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است.

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم شد و ۷۶ نفر دستگیر شدند.

محبی اضافه کرد: همچنین پارسال ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار گفت: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، هفت مورد تجاوز به حریم، شش مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، پنج مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است.

محبی گفت: امسال ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر