Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام ولمسلمین سید احمد خاتمی یکشنبه شب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: اقدامات حضرت صدیقه مرضیه(س) در این دوره ۷۵ روز از مصادیق مشخص امر به معروف و نهی از منکر بود، چه این که بالاترین معروف ولایت است.

وی  تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به درستی می دانست که پایان خط و تحرکاتی که در رابطه با ولایت امیرالمومنین(ع) شروع کرده به شهادت ایشان منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یک قاعده فقهی مبنی بر ساقط شدن وجوب امر به معروف و نهی از منکر در صورت خطر جانی، اظهار داشت: این شرط در صورتی اصالت دارد که اصل دین در خطر نباشد چه این که قیام عاشورا نیز دقیقا بر همین مبنا انجام شد.

خاتمی تصریح کرد: جایی که دین و ولایت در خطر باشد مساله تقیه از درجه اعتبار ساقط می شود و باید جان خود را فدا کرد تا دین به سلامت بماند.

 عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: یکی از شیوه های پسندیده و تاثیرگذار از جایگاه ولایت، تبیین اصول و چهارچوب نهاد ولایت به مانند خطبه فصیح و بلیغ خطبه فدکیه است.

به گفته وی، در مکتبی که می خواهد از ولایت دفاع کند باید با استفاده از اصل تبیین و روشنگری به دفاع از جایگاه ولایت بپردازد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: در طول تاریخ اسلام ماجرای مکاتب فتحیه و واقفیه قصه ریزش از ولایت به خاطر عدم تبیین از جایگاه ولایت است.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: ملت به تدریج بعد از انتخابات سال ۸۸ احساس کردند جریانی می خواهد جایگاه ولایت را متزلزل کند و مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و حماسه نهم دی یک حماسه فاطمی و ولایت مدرانه بود.

خاتمی ابراز داشت: مردم همچنین فتنه سال ۹۶ توسط مدیران کانال آمدنیوز و فتنه آبان سال گذشته را با حضور پرشور خود خنثی کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری گفت: جریانی که حامی فتنه بود خود را حامی ولایت نیز می داند و سئوال ما این است که چرا در این عرصه سکوت کردید و به صورت مشخص فعالیت آشوب گران را محکوم نکردید.

به گفته عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، سکوت در برابر فتنه گران در حکم حمایت از آنهاست.

خاتمی یادآور شد: جایگاه ولایت در اوج محبوبیت است و لجن پراکنی ها نور ولایت را خاموش نخواهد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری بیان کرد: محور وحدت و عظمت ایران، وجود مقام معظم رهبری است و هرچه که از این انقلاب الهی می گذرد بر حجم کینه های دشمنان افزوده می شود و فتنه های آنها نیز پیچیده تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های همیشگی شهید قاسم سلیمانی بر برگزاری پررنگ و باشکوه مراسم شهادت حضرت زهرا(س) بود و بند به بند وجود این سردار بزرگ اسلام عشق و علاقه به حضرت فاطمه(س) تشکیل داده بود.

کد خبر 576012 برچسب‌ها آیت‌الله سیداحمد خاتمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آیت الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان رهبری جایگاه ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمود مرداوی»، از مقامات ارشد رهبر حماس با اشاره به حملات نظامیان صهیونیست علیه کرانه باختری همزمان با جنگ در غزه تاکید کرد که دشمن بمباران بی‌رویه مناطق مسکونی از جمله خانه‌ای در شهر دیرالغصون در اردوگاه طولکرم را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته محمود مرداوی، اشغالگران تلاش می‌کنند تا کرانه باختری را از ایفای نقش در جلوگیری از نسل‌کشی در غزه بازدارند و اهالی کرانه باختری را با درگیری روزانه خود مشغول می‌کنند. مرداوی افزود که صهیونیست‌ها تلاش دارند تا صدای کرانه باختری را خاموش کنند.

حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری همزمان با جنگ علیه غزه ادامه دارد.

روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر برقه در شرق رام الله در کرانه باختری حمله ور شدند. منابع محلی از درگیری شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در شهرک عنبتا در شرق طولکرم خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که یک جوان فلسطینی از ناحیه سر از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک یتما واقع درجنوب نابلس در کرانه باختری نیز حمله ور شدند.

از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که بر اثر شکنجه و جنایات پزشکی و سیاست گرسنه نگه داشتن که از سوی اشغالگران پس از هفتم اکتبر اعمال شده است، ۱۸ فلسطینی در زندان‌ها و مراکز بازداشت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

در بامداد گذشته نیز خودروهای اسرائیلی در منطقه جنوبی محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه آتش گشودند. همچنین گزارش شده است که در بامداد گذشته، تک تیراندازان اشغالگر به سوی شهروندان فلسطینی در شهر دیر الغصون در شمال طولکرم تیراندازی کرده‌اند.

کد خبر 6096077

دیگر خبرها

  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • سعیدی: هواداران سپاهان سنگ‌پراکنی نکردند / لشگری: باشگاه سپاهان بدعت‌گذار توهین جنسی و غیر انسانی به هواداران خانم بود / فیلم
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • راز محبوبیت کریستیانو رونالدو
  • بدرود آقای پل استر
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟