Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز اظهار کرد: اسطوره‌ها شناسنامه‌های یک ملت‌اند، شخصیت یک ملت اسطوره‌هایی هستند که مورد تکریم قرار می‌گیرند و شناسنامه ملت ایران شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: این جمله‌ای که من یک سلیمانی هستم و از اقشار مختلف همه اقوام می‌شنویم یک حقیقت غیرقابل انکار است و مکتب او مکتب ملت ایران است و ایران را باید با چنین شخصیتی شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: اگر می‌گوییم شهید سلیمانی شناسنامه ملت ما است باید مکتب او را شناخت، هر انسان بزرگ و مهمی که تلاش می‌کند همه آنچه را که از حقیقت‌های می‌دانند در موقع وصیت چکیده‌اش را به نسل بعد منتقل کند.

وی ادامه داد: امروز می‌توانیم از روی وصیت شهید سلیمانی او را بشناسیم اگر نسل امروز شهیدان باکری، باقری، همت، متوسلیان و بروجردی را ندیده‌اند و به دنبال تفکر آن‌ها می‌گردند می‌توانند همه را در مرام و تفکر شهید سلیمانی ببینند.

محمدرضا نقدی تصریح کرد: شهید سلیمانی در کنار میراث ارزشمند قهرمانی‌هایش، و فتوحاتش، رد پایش در جاهای دیگری نیز وجود دارد برای مثال در خوزستان گلگون که وجب به وجبش شاهد فداکاری‌های بی‌مثال اوست و در خندق‌های شلمچه، خیبر، بدر و در سوسنگرد و حمیدیه قهرمان آثار وجود و حضورش نمایان است وصیت نامه امروز او است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم در مورد کسی صحبت کنیم نباید با تحریف و القاء تفکرات خودمان از او بگوییم بلکه باید با سندیت حرف زد، تاریخ پر از تحریف هاست، کتب و پیامبران الهی، شخصیت‌های بزرگ مورد تحریف قرار گرفتند. این شهید را هم مورد تحریف قرار دادند اما آثار او روشن و واضح تفکرش را بیان می‌کند.

نقدی اظهار کرد: وصیت نامه شهید چند برگ بیش نیست که ای‌کاش آموزش‌وپرورش و آموزش عالی بی‌کم‌وکاست در متن کتب درسی قرار می‌داد تا هم از این سرچشمه جوشان حقیقت سیراب شوند و معرفت را از این مکتب بیاموزند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی وصیت‌نامه‌اش را مانند امام خود با توحید، عبودیت، شکر و ثنای الهی و با ذکر ولایت اهل‌بیت شروع می کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: در صدر وصیت‌نامه شهید سلیمانی آمده شکر خدا را که مرا در مسیر امام قرارداد، شکر خدا را که مرا در مسیر امام خامنه‌ای عزیز که جانم فدای او باد قرارداد که این بزرگ‌ترین میراث شهید برای نسل‌های آینده است تا تفکر او را بخوانند.

وی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی مکتب معنویت، امید، دعا و تضرع است که به‌وضوح در وصیت‌نامه‌اش قابل‌مشاهده است.

محمدرضا نقدی اذعان کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب جهاد و مبارزه است نه مذاکره و مسامحه او با ۴۰ سال مبارزه خود بدون وقفه در غرب، شرق و جهان اسلام این موضوع را گواه می‌بخشد.

وی عنوان کرد: عشق به شهادت‌طلبی و نه عافیت‌طلبی و سخنانش در محافل مختلف شهدایی که از خانواده‌ها طلب شهادت برای خود می‌کرد مکتبش را معرفی می‌کند.

نقدی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب مرزبندی با دشمنان است که در وصیت‌نامه‌اش از تمام طیف‌های سیاسی می‌خواهد با دشمن مرزبندی کنند چراکه شرط با هم بودن بیان صریح اصول است.

وی ادامه داد: ایشان در بیان اصول خود خطاب به جناح‌های سیاسی پنج اصل را بیان می‌کند که شامل ولایت فقیه، اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی، به‌کارگیری افراد پاک‌دست، مقابله با فساد و احترام مردم است.

محمدرضا نقدی افزود: این خصوصیات کارگزاری است که می‌خواهد در راه شهید سلیمانی حرکت کند همچنین شهید سلیمانی می‌گوید مسئولان به تربیت جامعه توجه داشته باشند و به‌خاطر مسائل سیاسی اباحه‌گری را ترویج ندهند و تربیت را حراست کنند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلیمانی بزرگداشت خوزستان فداکاری شهید سلیمانی محمدرضا نقدی وصیت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید به مسائل تربیتی و پرورشی به طور جدی پرداخته شود.

علی اسماعیلی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان با اشاره به ۴۹ شهید فرهنگی و ۵۵۰ شهید دانش‌آموز این استان، اظهار کرد: این شهیدان ستارگان آسمان ایثار و شهادت استان زنجان هستند.

وی با اشاره به هفته معلم، تصریح کرد: هفته معلمی متاثر از خون شهید مرتصی مطهری است، علامه فقیدی که تفکر، اندیشه و کتاب‌های وی در امتداد نسل ما حرکت می‌کند و هر چه ما در مکتب او مطالعه کنیم درمی‌یابیم که این مکتب اقیانوس مواجی است که باید از این اقیانوس بهره‌ها بگیریم.

او با تاکید بر اینکه معلم و به ویژه معلمانی که شهید باشند تمام شدنی نیستند و در همه قرون و اعصار حاکمیت دارند، اضافه کرد: هر کجا که باشیم نباید فراموش کنیم که همه اقداماتی که داریم و  دستاوردها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهدای ما هر آنچه که داشتند را با اخلاص تقدیم اسلام و انقلاب کردند، یادآور شد: قرآن‌کریم نیز به شهید جایگاه ویژه‌ای داده است تا جایی که خداوند در قرآن تاکید دارد که شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز امانت شهدا در دست ماست و شهدا ناظر اعمال و کردار ما در همه امور هستند، ادامه داد: شهدا در هر لحظه می‌توانند دست ما را بگیرند، به شرطی که از مسیر درست وارد شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند