Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عبدالرزاق موسوی، یکشنبه در یکصد و شصت و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز افزود: رفتار تبعیض‌آمیز برخی مدیران شهرداری در صدور پروانه، اقدامات خوب این دستگاه را زیر سؤال می‌برد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نباید به راحتی اجازه تغییر کاربری باغ‌های این شهر را بدهند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این نهاد و شهرداری موظفند که تصمیمات، دلایل تصمیمات و گزارش عملکرد هزینه و درآمد خود را به مردم اطلاع دهند، گفت: از افزایش تلاش‌های دستگاه‌های نظارتی برای اجرای قانون، رعایت منافع، مصالح و حقوق مردم استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی اظهار داشت: در تحقق اهداف جمهوری اسلامی برای مبارزه با سه پدیده شوم فساد، فقر و تبعیض توفیق چندانی نداشته‌ایم و باید در اصلاح این موارد گام جدی برداشته شود.

وی اضافه کرد: گویی اصل بر این است که برای انجام هر کار عادی هم حتماً باید فرد یا افرادی واسطه شوند که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

موسوی بیان داشت: حجم بالای سفارشات، توصیه‌ها، رشوه و فسادهای دیگر ریشه در تبعیض دارد و ادامه حیات عده‌ای زیاده‌خواه و سیری‌ناپذیر، در قانون‌گریزی است.

وی، شفافیت در اطلاع‌رسانی، تقویت نظارت عمومی، آسان‌سازی فرآیند امور و استفاده از مدیران شایسته را از راهکارهای جدی مبارزه با تبعیض دانست و گفت: اقدامات خوبی در زمینه شفافیت، تسریع در صدور پروانه، اطلاع‌رسانی و تسهیل کار مردم در شیراز انجام شده اما برای عملیاتی شدن آنها منتظر لوایح شهرداری این کلانشهر هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین تاکید کرد: شهرداری این شهر باید به روند بهره‌برداری از بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره‌بار شتاب بخشد.

مجوز احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز صادر شد

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در این ادامه این نشست، موضوع احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز را بررسی کردند که در این دستور کار که از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارائه شد، به شهرداری شیراز مجوز لازم داده شد تا با هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط و نیز بازنگری آیین‌نامه مربوط به نام‌آوران و مشاهیر شیرازی در زمینه یادشده خدمات لازم را ارائه‌ کند.

موضوع تغییر کاربری و استفاده از زمین پارک حاشیه‌ای سه‌ راه دارالرحمه با هدف اختصاص آن به قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگوران نیز از سوی اعضای این شورا به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه، شهرداری شیراز در قالب لایحه‌ای یک‌ فوریتی، پرداخت یک میلیارد ریال به ‌منظور تقدیر از کادر درمان و پرستاران بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر(ع) را ارائه کرد و اعضای شورای اسلامی این شهر نیز لایحه یاد شده را برای بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، برنامه و بودجه و امور حقوقی و املاک این شورا ارائه کردند.

افزون بر این، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز لایحه یک ‌فوریتی شهرداری را در باره عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر در محدوده طرح مکانی و زمانی شیراز بررسی کردند، این لایحه نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک این شورا ارسال شد تا پس از مطالعه، ظرف مدت یک هفته دوباره به این نهاد ارائه شود.

از ساماندهی کوچه ادیان تا تجلیل از پرستاران

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست، در دستور کاری دیگر به طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، در باره ساماندهی کوچه ادیان واقع در بلوار کریمخان زند پرداختند، بر این اساس شهرداری باید ظرف مدت یک ماه، لایحه ساماندهی این کوچه را همراه با پیوست فرهنگی و اجتماعی تهیه و به این شورا ارائه کند.

در این جلسه همچنین، بهبود ترابی رییس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری شهرستان شیراز و شهرستان‌های تابعه، ضمن قدردانی از خدمات پرستاران از زمان شیوع کرونا و همچنین همکاری و رویکرد مثبت شورای پنجم نسبت به مدافعان عرصه سلامت، خواستار تداوم همکاری‌ها به ‌منظور احداث ساختمان نظام پرستاری با هدف حمایت از پرستاران شد.

در این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز از خدمات زهرا جمشیدی، میترا گودرزی، طوبی کوشکی، زهرا همت‌فر و آقای حاتمی به نمایندگی از پرستاران این کلانشهر، تجلیل کردند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز تغییر کاربری اراضی شیراز مدیریت شهری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز تغییر کاربری اراضی شیراز مدیریت شهری فارس شورای اسلامی شهر شیراز تغییر کاربری اراضی شیراز مدیریت شهری فارس اخبار کنکور اعضای شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر شیراز تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته