Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر اشتغال و کارآفرین اداره کل تعاون،کار و رفاه استان البرز در اولین کارگروه علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز گفت : در مدت کمی که از آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز می‌گذرد اتفاقات خوبی افتاده و شاهد بازخوردهای مثبتی بوده‌ایم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز ؛ ابراهیم شادمهر در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از جزئیات اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی مشاغل خانگی در استان از ابتدای راه اندازی تاکنون گفت: از سال 96 تا کنون بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان توزیع شده که در شرایط اقتصادی کنونی مبلغ قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مدت کمی که از آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز می‌گذرد اتفاقات خوبی افتاده و شاهد بازخوردهای مثبتی بوده‌ایم.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز ادامه داد: با توجه به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشتغال زایی سروکار دارد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواه ناخواه با آن درگیر است و هر چند در فرایند اجرای آن دخالتی ندارد ولی در سیاست گذاری نقش پررنگی ایفا می کند.
وی خاطر نشان کرد : دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی مستقر است و همه دستگاه‌های درگیر با این طرح باید با جهاد دانشگاهی همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا با عامل و هم افزایی بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.
شادمهر با اشاره به یکی از آسیب های اجرای طرح های مشاغل خانگی توضیح داد: بسیاری از کسانی که پیش از این در قالب طرح‌های مساغل خانگی از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند در حال حاضر فعال نیستند و ما در اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی به دنبال راهی هستیم که این تجربیات تکرار نشود.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه امکان وجود ندارد که برای هر یک از افرادی که از این تسهیلات استفاده می کنند ناظری در نظر گرفته شود، باید در اجرای این طرح به گونه ای پیش برویم که متقاضی اینقدر توانمند شود و به حدی احساس نیاز پیدا کند که فعالیت خود را به پایداری برساند.
شادمهر اضافه کرد: شاید در رشته های هنری که فرد با علاقه و ذوق حرفه ای را می آموزد این آسیب کمتر باشد ولی در سایر رسته های مشاغل خانگی این آسیب وجود دارد.
وی تاکید کرد: از سال 96 تا کنون بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان توزیع شده که در شرایط اقتصادی کنونی مبلغ قابل توجهی است.
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه فرایند صدور مجوز مشاغل دیگر به شکل سنتی انجام نمی شود، ادامه داد: فرایند صدور مجوز برای مشاغل خانگی بسیار تسهیل شده و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر شاهد اتلاف وقت متقاضین نیستیم.
شادمهر گفت: کسانی که برای اخذ مجوز و دریافت تسهیلات اقدام می کنند باید فرصت پیش روی خود را مغتنم بشمارند و شغلی که ایجاد کرده اند را به مرحله ثبات و توسعه برسانند.
در ادامه ابوالحسن قاسم پور مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی البرز نیز گزارشی در خصوص فاز های مطالعاتی و تحقیقاتی ونیز فراخوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان از سوی جهاد ارائه کرد.
همچنین دراین نشست پیشنهاداتی در خصوص پیاده سازی هدفمند و موثر طرح در استان ارائه وبررسی شد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسعه مشاغل خانگی اداره کل تعاون کار مدیر اشتغال رفاه اجتماعی استان البرز کار و رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تا کنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.
سیدکاظم موسوی افزود: زیر ساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.
او گفت : نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: پارسال ۶۱۸هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند