Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@03:15:32 GMT

پیام عبرت آموز سردار سلیمانی به ظریف +فیلم

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۸۷۳۲

‍‍‍‍‍‍

امیرعبداللهیان از پیام شهید سلیمانی به ظریف در جریان مذاکرات در لوزان سوئیس خبر داد و گفت: سردار سلیمانی می‌خواستند به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: در واقع ابتکارات و نقل خاطرات و تمرکز بر اندیشه مقاومتی سردار سلیمانی می‌تواند تأثیر مهمی در نسل آینده در داخل کشورمان و در سطح منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامیداشت سردار سلیمانی یک موضوع روتین و تکراری نخواهد بود و خواهید دید در جزئیات برنامه‌هایی که در روز‌های آینده برگزار خواهد شد، ابعادی از زوایای مختلفی که سردار سلیمانی در تبیین انقلاب اسلامی و همچنین مهمترین وظیفه‌اش که همان تأمین امنیت ملی بود، داشت بازگو می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که امنیت ملی ما با امنیت منطقه‌ای پیوند خورده است، بنابراین تلاش سردار سلیمانی در آن سوی مرز‌ها برای تضمین هرچه بیشتر امنیت کشورمان بود که یکی از نکات برجسته اقدامات آن شهید است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی با نقل خاطره‌ای از شهید سلیمانی در خصوص بحث مذاکرات، گفت: امروز با توجه به اینکه جو بایدن بزودی در کاخ سفید مستقر خواهد شد، ما در کشور با یک صدای بلندی از مطالبه برای مذاکره با آمریکا در برخی رسانه‌ها و محافل مواجهیم. سردار سلیمانی علیرغم اینکه یک ژنرال بود و باید همیشه به روش‌های نظامی می‌اندیشید، اما همواره می‌دانست که در پیچیدگی‌های جهان معاصر صرفاً نمی‌توان با ابزار نظامی یک هدفی را پیش‌برد.

امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی از دیپلماسی به بهترین وجه خودش استفاده می‌کرد و به همه ظرفیت‌های موجود توجه داشت. من در سال ۸۶ که برای مذاکرات سه جانبه ایران، عراق و آمریکا به بغداد می‌رفتیم، مدیریت این مذاکرات در بعد نرم افزاری در اختیار سردار سلیمانی بود، یعنی سردار مأموریت تأمین امنیت حداکثری ایران و کمک به امنیت عراق را داشت، ولی وقتی بنا شد به درخواست دوستان عراقی مذاکره سه جانبه‌ای با آمریکا داشته باشیم، سردار سلیمانی نه تنها مخالف مذاکره نبود بلکه در مذاکره به ظرایف امر توجه داشت.

او در ادامه گفت: یکی از ظرایف این بود که همیشه می‌گفت با دشمن مذاکره می‌کنید و دشمن به دنبال این نیست که منافع ما را تأمین کند، اما برای اتمام حجت بگذارید دوستان عراقی ما هم رفتار آمریکایی‌ها را در میز مذاکره ببینند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تاکید کرد: روزی سردار سلیمانی به من که معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ کشور در حال مذاکرات هسته‌ای بودند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟!

او افزود: سپس گفتند این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای ظریف برسانید. من به دفتر ایشان رفتم. او می‌خواست ما را توجه بدهد به این مساله که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد. در آن جلسه به من گفتند ما اسناد دقیقی بدست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط شهر موصل به دست داعش چند هواپیمای غول پیکر لجستیکی آمریکایی در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه موصل به زمین نشسته است و از یکی از این هواپیما‌ها ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند.

امیرعبداللهیان گفت: سپس گفتند در جریان این اتفاق به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل بین ژنرال‌های آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره می‌شود. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این مدت ۵ ساعت هم سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیما‌های لجستیکی پیاده می‌شد و در اختیار نیرو‌های داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود.

او تاکید کرد: سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست و بدانید این دشمن در آن روی سکه این کار‌ها را می‌کند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی گفت: من بلافاصله از طریق سیستم محرمانه خودمان مطالب سردار سلیمانی را به آقای ظریف منتقل کردم و آقای ظریف هم در اولین فرصت این موضوع را به طرف آمریکایی گفت و طلبکاری کرد و البته پاسخ چند پهلو و مبهمی از جانب مقام آمریکایی دریافت کرد. آمریکایی‌ها هیچگاه حاضر نشدند به ما بگویند شما اسنادتان را بدهید، زیرا خودشان می‌دانستند در حال چه استاندارد دوگانه‌ای در عراق هستند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: سردار سلیمانی ، امیرعبداللهیان ، ظریف ، معاون وزیر امور خارجه ، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سردار سلیمانی امیرعبداللهیان ظریف معاون وزیر امور خارجه دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل سردار سلیمانی آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

دیگر خبرها

  • حمله به هم‌تیمی سردار آزمون پس از باخت در اروپا
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه