Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@18:30:08 GMT

مهمترین ریسک‌های اقتصادی ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۹۰۱۹

مهمترین ریسک‌های اقتصادی ۲۰۲۱

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشیال تایمز به مناسبت پایان سال ۲۰۲۰ با گرو‌های از تحلیل گران مالی و کارشناسان بازار برای معرفی مهم‌ترین ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ گفتگو کرد. سال ۲۰۲۰ یکی از سخت‌ترین سال‌های معاصر برای اقتصاد جهان بود و رشد اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به کمترین سطح تاریخی خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال انتظار می‌رود روند احیای رشد اقتصادی جهان در سال آینده شدت بگیرد.

کرونا

اصلی‌ترین ریسک بر سر راه اقتصاد جهانی که احتمالا در ماه‌های ابتدایی سال اینده نیز کماکان این عنوان را حفظ خواهد کرد. کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان از پای درآورده و حدود ۱۳ تریلیون دلار هزینه برای بانک‌های مرکزی و دولت‌ها داشته است.

وینست مورتیه- قایم مقام صندوق سرمایه گذاری آموندی گفت: معامله گران امید زیادی به اثربخشی واکسن کرونا بسته اند و امیدوارند به تدریج شاهد پایان کابوس کرونا در جهان و آغاز دوباره زندگی عادی باشیم.

بیشتر بخوانید

تاثیرات فراگیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان

تورم

اکنون در بسیاری از کشور‌های جهان تورم یا در سطح منفی یا تنها اندکی بالاتر از صفر درصد قرار دارد و این مساله آزادی عمل بانک‌های مرکزی را در اجرای سیاست‌های پولی و مالی به شدت محدود کرده است. نرخ تورم برای سال آینده میلادی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده مسیر حرکت بازار‌های جهانی خواهد بود.

هاوارد ماکس- مدیر موسسه اوک تری کپیتال گفت: در میان مدت دلیل زیادی برای رسیدن تورم به محدوده هدف گذاری شده در اروپا و آمریکا نخواهیم داشت و این مساله تاثیر منفی زیادی روی توانایی بانک‌های مرکزی در احیای رشد خواهد داشت.

دلار

دلار امسال را با کاهش متوسط عجیب و کم سابقه ۶ درصدی مقابل ارز‌های معتبر جهانی به پایان رساند. بسیاری از تحلیل گران معتقدند دلار سال آینده نیز عمملکرد ضعیفی خواهد داشت و می‌تواند روی روند معاملات مالی اثرگذار باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد جهانی شیوع کرونا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد کانادا غافلگیر شد

کانادا با کاهش صادرات طلا در ماه مارس، با کسری تجاری غافلگیرکننده مواجه شد و این انتظارات را تقویت کرده است که بانک مرکزی کانادا دلایل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ماه ژوئن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که کانادا در ماه مارس کسری تجاری غیرمنتظره‌ای به میزان ۲.۲۸ میلیارد دلار کانادا (۱.۶۶ میلیارد دلار) ثبت کرد که بزرگترین کسری در ۹ ماه گذشته بود، زیرا صادرات سریع‌تر از واردات کاهش یافت.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که کل صادرات در ماه مارس ۵.۳ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش صادرات طلای خام از بالاترین رکورد در ماه فوریه بود، در حالی که واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت که به دلیل تجهیزات الکترونیکی و سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی بود.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز مازاد تجاری ۱.۵۰ میلیارد دلار کانادا را در ماه پیش‌بینی کرده بودند. داده‌ها نشان داد که اقتصاد کانادا پس از رشد کمتر از حد انتظار در فوریه، احتمالاً در ماه مارس متوقف شده است که نشانه‌ای از کاهش سرعت است که انتظارات را تقویت می‌کند که بانک کانادا دلیل بیشتری برای کاهش هزینه‌های استقراض در ژوئن داشته باشد.

بانک کانادا از جولای گذشته نرخ بهره را نزدیک به بالاترین حد در ۲۳ سال گذشته یعنی پنج درصد نگه داشته است، اما انتظار می‌رود که اولین کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره به دلیل کاهش تورم نزدیک شود.

کاهش صادرات در ماه مارس با کاهش در ۹ بخش از ۱۱ محصول صادراتی، به سریع‌ترین نرخ از فوریه ۲۰۲۳ رسیده است. صادرات محصولات معدنی فلزی و غیرفلزی که شامل زیرشاخه طلا می شود، در ماه مارس ۱۷.۴ درصد کاهش یافت. نفت خام پنجمین کاهش خود را در شش ماه گذشته به ثبت رساند و به کاهش صادرات محصولات انرژی در ماه مارس کمک کرد.

کاهش واردات نیز گسترده بود و هفت بخش از ۱۱ محصول کاهش را ثبت کردند. اداره آمار کانادا عنوان کرد که واردات تجهیزات و قطعات الکترونیکی و الکتریکی در ماه مارس ۸.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که سنگ‌های فلزی و مواد معدنی غیرفلزی با ۲۹.۲ درصد کاهش به ۱.۳ میلیارد دلار در ماه مارس رسید که پایین‌ترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ است.

طبق گزارش رویترز، از نظر حجمی، کل صادرات در ماه مارس ۴.۷ درصد کاهش یافت، در حالی که کل واردات ۱.۲ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟