Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:25:29 GMT

تأکید قالیباف بر اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۹۱۴۰

تأکید قالیباف بر اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰

دلیگانی گفت:‌رئیس مجلس در نشست امشب کمیسیون تلفیق بر اصلاح ساختار بودجه سال1400 تأکید کرد و گفت که اگر اسناد بالادستی نیز در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شود، شورای نگهبان با این موضوع همراهی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت:‌در این جلسه که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شد، چهار نفر از نمایندگان به عنوان موافق و چهار نفر به عنوان مخالف مطالبی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه این جلسه رئیس مجلس بر اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ تأکید کرد و گفت که فرمایش رهبر معظم انقلاب در این باره توسط مجلس باید عملیاتی شود.

ببینید: فیلم/ قالیباف: "بودجه ۱۴۰۰" تورم زاست

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰  اظهار داشت: قالیباف عنوان کرد که ما با حساسیت لایحه بودجه سال آینده را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و اگرچه ارائه لایحه بودجه در حوزه اختیارات دولت است اما رسیدگی و تصویب آن نیز جزو حوزه اختیارات مجلس است و ما از این حق کوتاه نمی‌آییم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس گفت که اگر اسناد بالادستی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود، شورای نگهبان با این موضوع همراهی خواهد داشت.

وی افزود: رئیس مجلس تأکید کرد که موضوع کاهش بودجه به درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام باید در بررسی لایحه بودجه مدنظر قرار دهد و نباید اجازه دهیم درآمدهای نفتی در امور جاری هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰  اظهار داشت:  قالیباف گفت که باید احکام انضباطی محکمی را وضع کنیم تا از تحریف بودجه جلوگیری شود و نیز شفافیت روابط مالی دولت با نفت و همچنین شفافیت در قیمت ارز باید مدنظر قرار گیرد و در مورد حقوق کارکنان دولت نیز باید افزایش حقوق‌ها عدالت‌محور باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی حسینعلی حاجی دلیگانی مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف حاجی دلیگانی مشرق کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 لایحه بودجه بودجه سال ۱۴۰۰ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: بنابر بر قول مساعدت رئیس مجلس، مقرر شده است تا بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، فرشته میرزازاده درباره بودجه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: عدد پیشنهادی ما برای بودجه سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که عدد مطرح شده در مجلس شورای اسلامی ۷۵ هزار میلیارد تومان عنوان شد، اما با تمهیدی که رئیس مجلس در نظر گرفت، مقرر شد که بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود، این بودجه تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

وی افزود: بخش عظیمی از سهمیه ارزی سازمان غذا و دارو که حدود ۳.۵ میلیارد دلار است، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده که تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم از این عدد کمتر نشود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: به بخش کمی از تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، بخش اعظمی از دارو، تجهیزات و شیرخشک با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و بخشی از اقلام زیبایی و بخش اندکی از فراورده‌های سلامت‌محور خانگی ارز تالار دوم دریافت می‌کنند.

کد خبر 751399

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس منتفی شد
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری