Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران-  نام هایما با توجه به سابقه حضور در بازار خودروی کشورمان برای مخاطبان کاملا شناخته شده و آشنا است. همانطور که قبلا اشاره شد؛ "هایما اتومبیل" فعالیت خود را از سال 1992 و بدنبال سرمایه گذاری مشترک کمپانی مزدا و طرف چینی فعالیت خود را در هاینان آغاز کرد. در سال 2006 گروه خودروسازی بزرگ فاو مالکیت این برند را به دست آورد اما همچنان فناوری مزدا در توسعه محصولات آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی قبل تصاویر محدودی از یک خودروی هایما در خیابان های چین منتشر شده بود که با نام فمیلی اف8 شناسایی شد. اکنون تصاویر رسمی و جزئیات دقیق خودروی مذکور در کلاس ام پی وی با نام 7X موجود شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

 7اکس در بازار چین با توجه به آپشن از 19250 تا 22920 دلار قیمت دارد.

طراحی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید یک خودروی مناسب خانواده های پرجمعیت و همچنین امور تشریفات شرکت ها و ادارات پیش روی ما قرار دارد. قسمت دماغه با الگوی متفاوت چراغ های اصلی و گریل(جلوپنجره) بزرگ منظره جذابی را شکل داده است.

7اکس از منظر ابعاد برابر با 4815 میلیمتر در طول، 1874 میلیمتر در عرض و 1720 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2860 میلیمتر است. فاصله خودرو از زمین برابر با 170 میلیمتر و وزن خالص نیز 1670 کیلوگرم محاسبه شده است.

7اکس در نمونه های 5 و 7 صندلی ارائه می شود. در مدل 7 نفره؛ صندلی های ردیف دوم کاپیتانی است و محدود به 2 سرنشین و ردیف سوم پشت آن جای گرفته است. این مدل برای تشریفات ادارات و سازمان ها گزینه مناسبی محسوب می شود.

کابین

طراحی فضای کابین با توجه به شکل یکپارچه نشانگر دیجیتال آمپر و نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی بسیار جذاب به نظر می رسد. استراحتگاه دست راننده، دکمه های کنترلی کامل، سیستم تهویه اتوماتیک، دسترسی تنظیم سیستم تهویه برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی و بازشونده بدون دخالت دست، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، پاور ویندوز، اسکاری روف الکتریکی و ... از دیگر امکانات کابین هستند.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک، ایی بی دیی، ای بی اس، دستیار ترمز، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، نوربالای تطبیقی، ایربگ، سنسور باران و ... قابل اشاره هستند.

گفتنی است برخی از امکانات مورد اشاره در حالت آپشن ارائه می شوند.

پیشرانه

در این بخش دو انتخاب پیش روی مشتریان قرار دارد. یکی نمونه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو 165 اسب بخاری با گشتاور 240 نیوتن متر و دیگری نمونه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو با 195 اسب بخار خروجی و گشتاور 293 نیوتن متر.

ظرفیت باک 55 لیتر است. آمار مصرف سوخت برای پیشرانه 1.5 لیتری برابر با 10.2 لیتر در شهر، 6.1 لیتر در بزرگراه و 7.6 لیتر در حالت ترکیبی گزارش شده است. این آمار برای نمونه 1.6 لیتری برابر با 10.6 لیتر در شهر، 6.4 لیتر در بزرگراه و 7.8 لیتر در حالت ترکیبی محاسبه شده است.

تمام تریم ها از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کنند.

مازیار دانیالی بیشتر بخوانید:

*VV5؛ شاسی بلند لوکس چینی! (+فیلم و تصاویر)

*تی99؛ شاسی بلند لوکس و ارزان چینی! (+فیلم و تصاویر)

*فمیلی F8؛ محصول جدید هایما با طراحی متفاوت (+تصاویر) *"هایما 8اس" شاسی بلند جدید چینی با طراحی متفاوت! (+فیلم و تصاویر)

 

لینک کوتاه: asriran.com/003CMH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هایما عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه

رویداد دو روزه تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در حالی در شهرک حمل و نقل کالای اهواز برگزار شد که رانندگان خوزستانی این فرصت را یافتند با محصولاتی همچون X۹ و امپاور ۳۰۰BD و FAWJ۶ رانندگی و نظرات خود را نسبت به مزیت های این خودرو بیان کنند. - اخبار بازار -

 

داوود خمودی راننده پایه یک از شهرستان اهواز پس از تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن معتقد است؛ خودروی FAW یک خودروی نرم، مناسب و دارای ترمز بسیار قدرتمند است.
او همچین کاسه ای بودن سیستم ترمز این خودرو و داشتن سیستم تشخیص نقطه کور برای دور زدن را جزو مزیت‌های خوب این خودروهای سنگین برشمرد.
این راننده اهوازی که رانندگی با خودروهای سنگین متفاوتی را تجربه کرده، بر این نکته نیز تاکید کرد؛ امکانات این خودرو هم مطابق با استاندارد روز دنیا است و در تجربه رانندگی با آن هیچ مشکلی را احساس نکردم.
وی در پایان از خدمات گروه بهمن تشکر کرد و گفت: تولید چنین خودروهای تجاری با کیفیتی می تواند چرخه صنعت حمل و نقل را تسریع و جابجایی بار را سرعت بخشد.
علی خبازیان مسئول لجستیک شرکت شیرین عسل نیز از دیگر رانندگانی بود که توانست با یکی از محصولات تجاری گروه بهمن رانندگی کند؛ او با اشاره به برخورداری این شرکت از40 خودروی FAW گروه بهمن، معتقد بود؛ محصولات تجاری جدیدی که از سوی این شرکت ارائه شده است با خودروهای تجاری قدیمی تر اختلاف زیادی دارد و گیربکس ، شتاب و ترمز آن بسیار خوب است.
او مهمترین ویژگی این خودروها را ترمز قوی آنها برشمرد و تاکید داشت: این وضعیت موجب می شود به محض اینکه پا از روی پدال برداشته شود، خودرو از حرکت بایستد که در سربالایی و سرپایینی کنترل خودرو را راحت تر می کند.
یکی دیگر از رانندگان نیز با یادآوری اینکه خودروهای FAW در تجربه رانندگی انجام شده از نظر رانندگی و امکانات رفاهی قابل قبول است گفت: کیفیت دید ، گیربکس و نیز قدرت موتور این خودرو ها نسبت به خودروهای موجود در بازار بسیار بهتر است.
این راننده با بیان اینکه بعد از قیمت گذاری این خودروها به دنبال خریداری آن است؛ بیان داشت: مهمترین ویژگی محصولات تجاری بهمن خط خوان و سنسور نور در شب و تونل است که به صورت خودکار انجام می شود.
 او می گوید؛ صندلی های این خودرو از کیفیت خوبی برخودار است و تعبیه جایگاه خواب، کولر، یخچال و... از جمله امکانات مطلوبی است که مدیران گروه بهمن به درستی بر روی آن تمرکز کرده اند چرا که هر راننده ای در جهت رفاه و آسایش خود موافق است خودروی او با امکانات نام برده شده مجهز باشد.
از نظر این راننده کیفیت محصولات تجاری بهمن نسبت به خودروهای موجود در بازار از برتری قابل توجهی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول