Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چه یک کاربر ساعت مچی هوشمند باشید و چه تازه محصولات اپل کار می‌کنید، استفاده از اپل واچ می‌تواند احساس تغییر بزرگی در زندگی روزمره شما باشد. شما نمی‌خواهید فقط آن را ببندید و به تنظیمات پیش فرض اعتماد کنید، این دستگاه به عنوان ساعت هوشمند هنگامی که آن را بر اساس نیاز‌های دقیق خود تنظیم کنید، از راهنمایی‌های مربوط به ساعت مچی گرفته تا یادآوری‌های کلیدی، می‌تواند بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکار‌های زیر شما را در مورد چگونگی استفاده بهینه از اپل واچ جدید راهنمایی می‌کند.

اصول اولیه

اولین کاری که انجام می‌دهید تنظیم ساعت است که خوشبختانه بسیار آسان است. اپل واچ خود را روشن کنید، آن را نزدیک آیفون نگه دارید، پنلی ظاهر می‌شود تا اصول اولیه مانند جفت شدن، ورود به سیستم با Apple ID، ایجاد گذرواژه و انتخاب برنامه یا ویژگی را برای شما توضیح می‌دهد؛ در اینجا از شما خواسته می‌شود Siri و Apple Pay را نیز تنظیم کنید که اگر از قبل روی تلفن خود داشته باشید، روندی ساده است.

در هنگام نصب، از شما خواسته می‌شود مواردی مانند SOS و به روزرسانی خودکار watchOS را روشن کنید، بهتر است هر دو را فعال کنید. SOS به شما امکان می‌دهد با نگه داشتن تاج ساعت تا زمانی که هشدار را بشنوید و شمارش معکوس را مشاهده کنید، به سرعت با پاسخ دهندگان اضطراری محلی تماس بگیرید. اگر ساعت شما مدل تلفن همراه نیست، فقط به یاد داشته باشید که تلفن شما باید در نزدیک مچتان قرار بگیرد.

شما همچنین می‌توانید Fall Detection را فعال کنید که در صورت تشخیص افتادن با سرویس‌های اضطراری و تماس‌های از پیش تعیین شده برای شما تماس خواهد گرفت. نگران نباشید، شما قبل از برقراری چنین تماسی گزینه تأیید را دارید، اما مانند ویژگی SOS، بهتر است همه چیز را زودتر از موعد تنظیم کرده و هنگام بروز شرایط اضطراری، آن‌ها را فعال کنید.

تنظیمات سلامتی و تناسب اندام

با روشن بودن به روزرسانی خودکار، از جدیدترین ویژگی‌ها و رفع مشکلات امنیتی مطمئن خواهید شد. به عنوان مثال با جدیدترین نسخه watchOS، به سرویس ویدیویی + Fitness + جدید اپل دسترسی خواهید داشت. با ساعت خود یک دوره آزمایشی سه ماهه رایگان دریافت خواهید کرد و برنامه‌ها ارزش بررسی را دارند، به خصوص اگر مبتدی باشید.

یکی از بهترین موارد در مورد اپل واچ (و به طور کلی ساعت‌های هوشمند) توانایی آن‌ها در نگه داشتن اطلاعات درباره سلامتی و فعالیت ماست. در طی مراحل راه اندازی، از شما خواسته می‌شود اهداف فعالیت خود را انتخاب کنید. در این مرحله استفاده از آنچه اپل توصیه می‌کند، مانند ۳۰ دقیقه ورزش در هر روز و هدف ایستاده ۱۰ ساعته (یا هدف رول، برای کاربران در صندلی‌های چرخدار) خوب است. با شروع درک بهتر بدن و تنظیمات، به مرور زمان این موارد را اصلاح خواهید کرد. برای تنظیم این تنظیمات، صفحه را به پایین صفحه خود در برنامه Fitness در ساعت بکشید و «تغییر اهداف» را انتخاب کنید.

اگر برای تنظیم برنامه‌های خود به انگیزه بیشتری نیاز دارید، همچنین می‌توانید یادآوری‌ها را فعال کنید تا وقتی بیش از حد بیکار هستید، فعال باشند؛ حتی بهتر است هنگامی که فردی یک تمرین را انجام داد، چند دوست (اگر آن‌ها از کاربران دیگر اپل هستند) را برای ارسال و دریافت هشدار اضافه کنید. این قدرت رقابت، احساس گناه را افزایش می‌دهد و اگر این برنامه جذابیتی ندارد، می‌توانید به سادگی این موارد را غیرفعال کنید.

برای کسانی که زیاد ورزش می‌کنند، روشن کردن یادآوری‌های شروع / پایان تمرین می‌تواند به فرد اطمینان دهد که جلساتش از زمان شروع یا خاتمه یک تمرین برای سنجش میزان ضربان قلب و حرکت اوست. با رفتن به بخش تمرین در برنامه Watch در تلفن خود، این یادآوری‌ها را فعال کنید. همچنین می‌توانید برای راه اندازی جلسات هدایت تنفس در طول روز پیشنهاد‌هایی دریافت کنید.

یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم سلامتی، میزان خواب شماست. با watchOS ۷ اپل ردیابی خواب را به برنامه‌های خود اضافه کنید تا به شما کمک کند خوابتان را بفهمید. در حالی که دستگاه‌های دیگر مانند ساعت‌های Fitbits و سامسونگ عملکرد بهتری در تشخیص خودکار زمان خواب دارند و محل خواب را تجزیه و تحلیل می‌کنند، اما اپل واچ همچنان می‌تواند به شما در درک الگو‌های خواب کمک کند.

حتماً زمان خواب و بیداری و همچنین مدت زمان خواب را تعیین کنید. تنظیم برنامه خواب بسیار مهم است زیرا، حداقل در طول آزمایش، به نظر می‌رسد که ساعت از این اطلاعات برای تشخیص زمان خوابیدن استفاده می‌کند. تشخیص خودکار خواب در حال حاضر پیچیده‌ترین برنامه نیست، اما داشتن برنامه ریزی برای خوابیدن می‌تواند مفید باشد.

اگر اختلال شنوایی دارید و یا کم شنوا هستید، می‌توانید زنگ لرزان (با روشن کردن حالت بی صدا) را فعال کنید. اگر ترجیح می‌دهید هنگام خواب ساعت خود را بردارید، فعال کردن حالت Nightstand (برنامه Watch> General> Nightstand Mode) دستگاه را به ساعت کنار تخت تبدیل می‌کند. صفحه نمایش آن در بیشتر قسمت‌ها کم نور خواهد شد، اما اگر نیاز به مشاهده زمان دارید، باید دستگاه (یا حتی میزتان) را کمی لمس کنید که نمایشگر روشن می‌شود.

در آخر، یک راه دیگر که ساعت می‌تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند این است که اطمینان حاصل کنید برای شستن دست‌ها از دستورالعمل‌های توصیه شده پیروی می‌کنید. روشن کردن تایمر شستشوی دست، پس از گذشت ۵ ثانیه، یک شمارش معکوس ۱۵ ثانیه‌ای آغاز می‌کند. این همیشه مفید نیست، زیرا گاهی اوقات دستان شما فقط کمی گرد و خاک دارد و نیازی به شستن آن‌ها به مدت ۱۵ ثانیه نیست.

صفحه اصلی اپل واچ شما صفحه‌ای است که بیشتر از سایر چیز‌ها به آن نگاه می‌کنید و می‌تواند اطلاعات مهمی را در طول روز به شما ارائه دهد. یعنی وقتی درست تنظیم کردید می‌توانید از علائمی استفاده کنید که فعالیت شما را نشان می‌دهد؛ به عنوان مثال، علائم پیش فرض شاخص UV، Weather، Schedule، Activity و ساعت‌های دیگر از مناطق زمانی موجود در Infograph را دوست دارم.

می‌توانید علائم را با تصاویر مورد علاقه خود انتخاب کرده و سپس آن را در برنامه Watch سفارش دهید تا علائم مورد نظر خود را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود برای شما به برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید بستگی دارد و حتی می‌توانید مخاطبان مورد علاقه خود را برای دسترسی آسان از صفحه اصلی اضافه کنید. این یکی از بهترین ویژگی‌های اپل واچ است، تصاویر قابل تنظیم هستند و احتمالاً از طراحی‌هایی که دوستانتان استفاده می‌کنند نیز الهام خواهید گرفت؛ در این صورت شما همیشه می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که تصاویر خود خود را با شما به اشتراک بگذارند.

اگر همسر شما از سیستم کاملی برای مدیریت کار‌های خانه برخوردار است، می‌تواند با فشار دادن طولانی مدت روی صفحه نمایش آن‌ها و انتخاب دکمه اشتراک گذاری، آن را برای شما ارسال کند، فقط هر دو باید Apple Watch Series ۳ یا جدیدتر داشته باشید.

همچنین م توانید تصاویری را به صورت آنلاین یا از دوستان خود که به اشتراک گذاشته شده‌اند بارگیری کنید. وقتی طرحی را که دوست دارید روی تلفن خود مشاهده کردید، برای بارگیری روی پیوند کلیک کنید یا روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید و افزودن به چهره من را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید تم خود را متناسب با لباس (یا روحیه) تغییر دهید، می‌توانید مجموعه‌ای از چهره‌ها را در یک ردیف قرار دهید و به سمت راست ساعت خود بکشید تا هنگام ایجاد تم، مورد دیگری را انتخاب کنید. سرانجام، اگر برای دیدن زمان حتی یک ثانیه صبر ندارید، می‌توانید نمایشگر همیشه روشن را فعال کنید (به طور پیش فرض روشن است) که باعث می‌شود عمر باتری اندکی کم شود. با این وجود می‌توانید با بلند کردن مچ دست، ضربه زدن به صفحه یا فشار دادن تاج دیجیتالی یا دکمه کناری، صفحه نمایش را روشن کنید. Always On فقط در سری ۵ و ۶ موجود است.

پیام رسانی و نکات آخر

هنگامی که دستان شما پر است و یک پیام فوری به شما می‌رسد، داشتن یک پاسخ از پیش تعیین شده که به راحتی قابل دسترسی است می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. این کار را به سادگی از طریق چند پیام مانند «اکنون نمی‌توانم صحبت کنم، بعداً پیام می‌دهم» یا موارد خاص دیگری مانند «سلام رئیس، قول می‌دهم انجام دهم، اما الان مشغول هستم» انجام دهید؛ می‌توانید یک پاسخ پیش فرض را ویرایش کنید تا در این موارد خاموش شود؛ برای تنظیم آن‌ها به بخش پاسخ‌های پیش فرض در تنظیمات پیام بروید، می‌توانید بیش از ۲۰ گزینه ایجاد کنید.

برای لمس شخصی تر، اطمینان حاصل کنید که Memoji خود را بر روی iPhone خود تنظیم کرده‌اید تا پاسخ برچسب شبیه به شما را ارسال کند. روش‌های مختلفی برای پاسخ دادن به دوستان خود از طریق ساعت وجود دارد، اما بدون شک Memoji سرگرم کننده‌ترین است (البته لزوماً واضح‌ترین روش ارتباطی نیست).

اگرچه برای استفاده بیشتر از اپل واچ خود، ارزش دارد از برنامه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید و ببینید آیا گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال، برای کسانی که دوست دارند از آب و غذا استفاده کنند، یک میانبر از صفحه اصلی، کار روزانه را سریع‌تر انجام می‌دهد؛ همچنین اگر تعداد برنامه‌های ساعت شما نامناسب است و رابط گرافیکی Apple بیش از حد نامنظم است، همیشه می‌توانید به نمای لیست صفحه برنامه‌ها بروید.

بیشتر بخوانید

شرکت «اپل» از سری جدید ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کرد

اکنون که همه موارد ضروری را فهمیدید، وقت آن است که آرام بنشینید و به اپل واچ خود اجازه دهید کار‌های سخت را برای شما انجام دهد. موفق باشید و لذت ببرید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اپل واچ گوشی هوشمند ساعت هوشمند انتخاب کنید فعال کنید اپل واچ خود یادآوری ها اپل واچ زمان خواب برنامه ها برای شما پیش فرض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ای به گستره صدا

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، «کتاب» به مثابه رسانه این روزها با گسترش رسانه‌های متنوع هنوز در قید حیاتی مبارک است و گرچه در قالب دیجیتال هم به بازار عرضه می‌شود یا با رسانه‌های دیگر همچون رادیو و تلویزیون بده‌بستان‌ دارد اما برای بسیاری همچنان نخستین انتخاب در رفاقت است. در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، شبکه های رادیویی با برپایی غرفه های رادیویی در مصلای امام خمینی (ره) سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب را به صورت زنده پوشش می دهند. علاوه بر این شبکه ها با طراحی برنامه های جدید و در قالب برنامه های روتین به معرفی كتاب، گفت وگو با ناشران، نخبگان و نویسندگان و... می پردازند.

رادیو ایران؛ گفتگو با ناشران برتر   

برنامه «باغ هنر» شبکه رادیویی ایران از ابتدا تا پایان سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب ساعت 16 از مصلای بزرگ تهران، محل برگزاری نمایشگاه كتاب، ضمن انعكاس رویدادهای مهم نمایشگاه با ناشران برتر و نویسندگان شاخص گفت و گو و از آنتن رادیو ایران تقدیم مخاطبان می شود. «ایران امروز» ،« ایرانشهر» و «تالار آیینه» نیز به نمایشگاه کتاب می پردازند.

رادیو جوان؛ چه خبر از کافه رادیو

برنامه کافه رادیو رادیو جوان از محل نمایشگاه کتاب پخش می‌شود. این برنامه رادیویی، ناشران و نویسندگان جوان را معرفی کرده و در بخش‌های دیگر، اخبار جدید نمایشگاه را پوشش می‌دهد. همچنین، برنامه کافه رادیو، با صدای هنرمندان، مردم را به خرید و مطالعه کتاب دعوت می‌کند تا سرانه مطالعه کشور را افزایش دهد و در بخش دیگر، کتاب های مطرح را معرفی خواهد کرد. 

رادیو فرهنگ؛ میزبان نویسندگان برجسته

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه کتاب فرهنگ را با حضور نویسندگان و ناشران برجسته ساعت 17 تا 18 از گروه تاریخ و اندیشه  تقدیم مخاطبان می کند. گفتگوی گزارشگران با غرفه داران، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شنیدن دغدغه‌های آنها بخشی از این برنامه است. 

برنامه سرزمین من به طور زنده با بخش های گزارش، گفت وگو و اطلاع رسانی رویدادهای مربوط به نمایشگاه کتاب، ساعت ۱۳ تا ۱۴ از محل برگزاری نمایشگاه کتاب روی آنتن می رود.

برنامه  ققنوس با معرفی کتاب در گفت وگو با ناشران و نویسندگان حوزه ادب و هنر ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو فرهنگ می رود و برنامه "صبح به وقت فرهنگ" در قالب گزارش اطلاع رسانی ساعت6 و 30 دقیقه پخش می شود.

رادیو تهران؛ اجرای نمایش عروسکی

برنامه «کتاب خوار» کاری از گروه فرهنگ و جامعه شبکه رادیویی تهران است که از نمایشگاه کتاب از ساعت 16 تا 17 به صورت زنده تقدیم مخاطبان می شود. هدف از برنامه کتاب خوار ترویج کتاب و کتابخوانی و کمک به مخاطبان برای انتخاب بهترین کتاب هاست. با توجه به محیطی بودن برنامه سعی شده از المان هایی استفاده شود که مخاطب یک نمایش عروسکی را هم در نمایشگاه ببیند. رضا صفری عروسک گردانی و صداپیشگی را به عهده دارد. 

رادیو اقتصاد؛ گذر بازار

رادیو اقتصاد در مجله رادیویی «گذر بازار» به برگزاری نمایشگاه کتاب می پردازد. بازار کتاب بخش 30 دقیقه ای از برنامه «گذر بازار» است که در قالب گزارش از نمایشگاه کتاب تهیه می شود. این برنامه صنعت نشر را از دیدگاه اقتصادی بررسی می کند. جایگاه نشر در صنعت رسانه، تهدیدها و فرصت های نشر در عصر همگرایی رسانه ها، چالش های تامین مواد اولیه، حقوق مالکیت فکری و کانال های توزیع از جمله مباحثی است که در گفت‌وگو با ناشران، فعالان فرهنگی و اقتصادی در این حوزه مطرح می شود.فناوری های جدید بکار گرفته شده در زنجیره ارزش کتاب، توجه ناشران و خریداران کتاب به مباحث پایداری به خصوص محیط زیستی و معرفی کتاب در حوزه اقتصاد، تجارت و مدیریت از دیگر بخش های این گزارش خواهد بود.

رادیو معارف؛ همراه با عصر جوانی

عصر جوانی نام برنامه‌ رادیو معارف است که از نمایشگاه کتاب به صورت زنده به روی آنتن رادیو معارف می رود. این برنامه با موضوع اهمیت مطالعه و کتابخوانی از ساعت ۱۷ تا ۱۸ از استودیوی ویژه معاونت صدا به سمع شنوندگان می رسد. از مهم ترین بخش های «عصر جوانی» می توان به معرفی و گپ و گفتی دوستانه با ناشران و نویسندگان جوان کشور نام برد.

رادیو سلامت؛ عشق کتاب 

شبکه رادیویی سلامت با ویژه برنامه«عشق کتاب» از نمایشگاه با مخاطبان همراه خواهد بود. این برنامه با هدف معرفی كتاب‌های حوزه های مختلف به ویژه سلامت، گفت وگو با نویسندگان، مترجمان، ناشران و اهل قلم پخش می‌شود. آیتم "پی رنگ" با بیان طرح و موضوع روز برنامه با توجه به نامگذاری روز روی آنتن می رود و آیتم "پندار" گفت وگوهای کارشناسان درباره تاثیر و بررسی مطالعه از ابعاد گوناگون است. از دیگر آیتم های این برنامه می توان به "شیرازه" اشاره کرد که در گفت وگو با نویسنده ها و مولفان حوزه سلامت تهیه می شود. آیتم "قصه گوهر"در حوزه واژه شناسی و تبارشناسی است. این برنامه شامل بخش های متنوع دیگری است.

رادیو ورزش؛ سکوی دانش 

ویژه برنامه«سکوی دانش» رادیو ورزش ضمن خوانش عناوین مطبوعات ورزشی به صورت روزانه به معرفی کتاب‌های جدید در حوزه ورزش می پردازد. گفت وگو با ناشران و نویسنده‌های کتاب های ورزشی از دیگر بخش‌های این برنامه است.‌

آیتم ویژه برنامه سکوی دانش درباره سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور است که به صورت طنز به این موضوع پرداخته خواهد شد. رادیو ورزش برنامه سکوی دانش را از  از ساعت 14 تا 15 تقدیم مخاطبان می کند.

رادیو نمایش؛ استودیو هشت یار مهربان

رادیو نمایش در ایام نمایشگاه کتاب ویژه برنامه «استودیو هشت یار مهربان» را به روی آنتن می برد. این برنامه ساعت 18 و 15 دقیقه به صورت زنده در رادیو نمایش از محوطه نمایشگاه کتاب پخش می شود که در آن با نویسندگان و ناشران ارتباط حضوری و مستقیم برقرار شده و به اطلاع رسانی درباره نمایشگاه کتاب می پردازد.

رادیو پیام؛ آگاهی از آخرین رویدادها

ویژه برنامه نمایشگاه کتاب از رادیو پیام با آگاهی از آخرین رویدادهای نمایشگاه بین المللی کتاب، روزی یکبار به صورت شناور پخش می شود.

دیگر خبرها

  • برنامه بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر + ساعت پخش
  • برنامه بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر + ساعت پخش
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • بهترین فصل برای سفر به جنوب کشور کدام است؟
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا