Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: همه ساله در طی نیمه دوم دی ماه تا نیمه اول بهمن ماه همزمان با سایر کشور‌ها و استان‌های کشورمان در تالاب‌های استان آذربایجان غربی نیز برنامه سراسری سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی تالاب‌ها انجام می‌پذیرد. حجت جباری، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص سرشماری گونه‌های آبزی و کنار آبزی تالاب‌های استان آذربایجان غربی به میزان گفت: استان آذربایجان غربی دارای بیش از ۷۰ زیستگاه آبی است که از آن‌ها ۳۳ تالاب دایمی و فصلی، لب شور یا شیرین، طبیعی و یا انسان ساخت وجود دارد که از میان آن‌ها ۱۶ تالاب، دائمی و ۱۷ تالاب فصلی بوده و ۶ تالاب تحت عنوان ۴ سایت رامسر و دو تالاب با عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست توضیح داد: علاوه بر این تالابها، تعداد ۳۷ مورد سد در استان احداث شده است که همه آن‌ها زیستگاه‌های مناسبی برای انواع گونه‌های آبزی و کنار آبزی می‌باشند. تالاب‌های استان از عناوین مختلف بین المللی و ملی برخوردارند.

جباری گفت: شش تالاب از تالاب‌های استان تحت عنوان چهار سایت در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده اند که عبارتند از پارک ملی دریاچه ارومیه، تالاب قوپی بابا علی، تالاب‌های درگه سنگی، شورگل و یادگارلو (سه تالاب در قالب یک سایت) و تالاب کانی برازان.

وی ادامه داد: همه ساله در طی نیمه دوم دی ماه تا نیمه اول بهمن ماه همزمان با سایر کشور‌ها و استان‌های کشورمان در تالاب‌های استان آذربایجان غربی نیز برنامه سراسری سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی تالاب‌ها انجام می‌پذیرد. از جمله مهم‌ترین پرندگان می‌توان به گونه‌های آنقوت، فلامینگو و چنگر، اردک سر سفید، عروس غاز، کرکس مصری، بالابان و از گونه‌های آسیب پذیر پیشانی سفید کوچک – عقاب تالابی – عقاب شاهی – دلیجه کوچک – اردک مرمری اشاره نمود.

جباری گفت: تالاب‌های استان آذربایجان غربی از محیط‌های طبیعی بسیار جذاب برای مردم طبیعت دوست استان و کشورمان می‌باشد که می‌توانند ساعت و روز‌ها در کنار این تالاب‌ها به مشاهده پرندگان مبادرت کنند و از طبیعت تالاب‌ها لذت ببرند.

وی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در طی سال‌های گذشته در تالاب کانی برازان ساختمان پرنده نگری، اسکله چوبی و یک اتاقک چوبی پرنده نگری احداث نموده است. همچنین مطالعات گردشگری تالاب کانی برازان شهرستان مهاباد نیر نهایی شده است که در صورت اجرا می‌تواند تحول بسیار بزرگی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تالاب باشد. غیر از تالاب کانی برازان در تالاب سلدورز در شهرستان نقده نیز سکو‌های مناسب برای نشستن و همینطور یک اتاقک چوبی پرنده نگری احداث شده که هم اکنون مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد عملیات لایروبی انهار منتهی به تالاب‌ها در سال‌های گذشته، در سال ۹۹ اقدام جدیدی نیاز نبوده و انجام نشده، اما در طی ماه‌های آینده بررسی‌های لازم انجام خواهد گرفت و در صورت نیاز نسبت به عملیات لایروبی اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد: احداث آلاچیق پرنده نگری در تالاب کانی برازان از جمله برنامه‌های اداره کل بوده که این پروژه طی روز‌های آینده خاتمه خواهد یافت. همچنین کتاب معرفی تالاب‌های استان آذربایجان غربی در دست تهیه بوده که در طی روز‌های آینده چاپ و منتشر خواهد شد. از جمله اقدامات دیگر که برای پایش کیفیت آب دو تالاب در دست اجرا می‌باشد پایش مستمر کیفی آب دو تالاب کانی برازان و سلدوز می‌باشد که پایش کیفی این دو تالاب برای اجرا با بخش خصوصی عقد قرار داد شده است.

بیشتر بخوانید:
پلنگ گرفتار در تله با شلیک گلوله کشته و سپس سوزانده شد!
انتهای پیام/ برچسب ها: تالاب دریاچه ارومیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تالاب دریاچه ارومیه معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست تالاب های استان آذربایجان غربی تالاب کانی برازان پرنده نگری دو تالاب تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر


به گزارش تابناک، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مدیر یکی از دستگاه های اجرایی به همراه یک نفر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند.

 ناصر عتبانی در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است.

 

ایرنا

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده