Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:35:41 GMT

#کوهنوردان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۹۶۵۲

#کوهنوردان

گم شدن و درگذشت کوهنوردان در ارتفاعات تهران همچنان موضوعی است که توسط کاربران ایرانی دنبال می‌شود. خیلی‌ها اخبار لحظه به لحظه تعداد فوتی‌ها و نجات یافته‌ها را دنبال می‌کنند و می‌نویسند و خیلی‌ها هم از این که در آن شرایط آب و هوایی نباید صعود انجام می‌شد حرف می‌زنند.

شایعه‌ای درباره اختلال در جی‌.پی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس منتشر شده که به آن هم پرداخته می‌شود: «‏این بار صدای مرگ از برف بلند شد! برای کوهنوردان مانده در برف دعا کنیم»، «‏کوهنوردی اگر با عقلانیت و علم همراه نباشه مثل هر چیز دیگه خطر‌آفرینه.»، «‏خبر فوت این کوهنورد‌ها رو می‌شنوم دلم آتیش میگیره»، «‏کوهنورد‌هایی که روز جمعه تو ‎توچال گرفتار شدن هیچکدوم مبتدی نبودن، بدون امکانات و لباس نبودن، قطعاً مسیر رو بلد بودن و gps داشتن. آدم مبتدی نمی‌تونه برسه به قله اونم تو زمستون... این ذات کوهنوردیه که غیرقابل پیش‌بینی و بی‌رحم میشه گاهی»، «‏اتفاق توچال حادثه نبود، فاجعه بود»، «‏زخمی دیگر بر قلب ایران. گرفتار شدن ۱۰۰ کوهنورد در توچال. یکی از نجات یافتگان می‌گوید: جی‌پی‌ اس گوشی مسیر نادرست را نشان می‌داد که باعث شد گم شوم.»
«من خودم کوهنورد هستم بحث فقط اختلال جی پی اس نبوده بحث سقوط بهمن بوده که در اون هوا می‌شد از قبل پیش‌بینی اش کرد کما اینکه بسیاری از گروه‌ها برنامه‌شان به خاطر باد شدید و وضعیت هوا همان روز کنسل کردند همه چی را گردن دیگران نیندازیم.»، «‏یه کاپشنایی هست جی‌پی‌اس داره. مثلاً اگر شما توی کوه گم بشید یا زیر بهمن گیر کنید خودش سیگنال می‌فرسته به مرکز امداد که زود پیداتون کنن. جالبه که این کاپشن توی ایران هم هست اما سیستم جی‌پی‌اس و ماهواره‌ای ایران ساپورتش نمی‌کنه و عملاً یه پول هنگفت برای هیچی میدی»، ‏«ژست کوهنوردى اصلاً غرورآفرین نیست!هر صعودى افتخارآمیز نیست!چرا با جون خودتون بازى می کنید؟ میگم ژست، چون کوهنورد واقعى با کنترل کردن اطلاعات میره کوهنوردى نه زمانى که اعلام کردن احتمال بهمن در کوه‌ها و خطر مرگ وجود داره»، «‏چند سال پیش، دو کوهنورد در بازگشت از یکی از قلل هیمالیا جان باختند، آنها تا مدت‌ها خبر اول رسانه‌ها بودند، اما مرگ بیش از ده پانزده نفر در کوه های شمال تهران، چنان بازتابی نداشت. ‎کرونا، مرگ آدم ها را طبیعی کرده. مرگ 10 نفر پیش مرگ روزانه 150-200 نفر چندان به چشم نمی‌آید.»، «یادمه اولین بار که رفتم دماوند، وقتی برگشتیم پایین دیدم یه نفر با کت و شلوار و کفش مردونه ایستاده. فکر کردم ارتفاع زده شدم اشتباه می‌بینم! ولی اومد جلو گفت خانوم تا قله چقدر مونده؟! حالا ساعت چنده؟! چهار بعد‌از‌ظهر... اون ساعت و اون شکلی می‌خواست بره قله و هرچی می‌گفتم ‏آقااا الان همینجا هم شما با این لباس یخ می‌زنی زیر بار نمی‌رفت و اصرار داشت بره بالا. من مبهوت از اینکه این چطوری با این کفش اومده نگاهش می‌کردم که دیدم سرشو انداخت پایین و رفت بالا. حالا شما فکر کن یه کفش و یه کوله هم داشته باشی دیگه خدا رو بنده نیستن بعضیا»، «‏الان ترند شده بیایید کوه و کوهنورد رو دیس کنه فیواستار در بیاری؟ من کاری ندارم این آدم‌ها وارد بودن یا نه. چقدر تجهیزات داشتن و... من فقط برام سؤاله این که میگید از یه هفته پیش ما خبر دادیم، هشدار دادیم اطلاع‌رسانی کردیم. این هشدار و اطلاع‌رسانی از کجا بوده؟ سایتی، اپی چیزی؟»

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد

مجید فتاح زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برابر با دریافت گزارش مفقودی جوان ۲۶ ساله در مسیر شابیل – پناهگاه از طریق سامانه ۱۱۲ نجاتگران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: یک تیم کوهستان متشکل از پنج نفر نجاتگر پس از سه ساعت تلاش و جست و جو موفق به دسترسی به فرد مفقودی شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: نجاتگران پس از دسترسی به فرد مفقود شده وی را تا محل امن پناهگاه همراهی کردند.

فتاح زاده با اشاره به اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر همواره آماده عملیات هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش حادثه از هموطنان است.

کد خبر 6095998

دیگر خبرها

  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • گام پایانی کوهنورد بروجنی برای فتح قله لوتسه
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر