Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسن کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، تمام شرکت‌های دارویی در جهان، در زمینه تولید واکسن این ویروس اعلام آمادگی کرده‌اند.

او افزود: تاکنون ۱۲ شرکت در عرصه جهانی توانسته اند معیار‌ها و مراحل  لازم برای ایجاد واکسن ایمن و کارا طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع واکسنی هم که توسط رسانه‌های جمعی منتشر می‌شوند، برای این ۱۲ شرکت است، که برخی از آن‌ها در حال تاییدیه گرفتن از سازمان بهداشت جهانی هستند.

زالی بیان کرد: یکی از واکسن‌هایی که در عرصه جهانی توانسته ممتاز باشد، به تازه‌گی وارد فاز سوم شده و با این شرکت‌ها تطابق زمانی دارند. برخی از کشور‌هایی که واکسن تولیدی آن‌ها فاز سوم، ایمنی و اثربخشی خود را با نمونه‌های کافی به پایان رسانده اند، وارد عرصه جهانی می‌شوند. به نظر می‌رسد با این عملکرد‌ها ما  بالغ بر ۱۲ نوع واکسن را در عرصه جهانی و شرکت‌های مختلف داشته باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: قبل از اینکه واکسن‌ها مورد آزمایش انسانی قرار بگیرند؛ ۲ مولفه اثربخشی و ایمنی مورد توجه قرار می‌گیرد. از آن جایی که ساختار موش و میمون شباهتی با ساختار بدنی انسان دارد، ابتدا باید واکسن‌های تولیدی را روی آن‌ها آزمایش کرد و بعد برای افراد تزریق شوند. افرادی که برای این نوع آزمایش‌ها انتخاب می‌شوند حتما باید زیر ۶۰ سال سن داشته و عاری از هرگونه بیماری  باشند.

او ادامه داد: فرد مورد نظر نباید سابقه آلرژیکی یا بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشد. اگر فرد انواع بیماری‌های مختلف را داشته باشد، اصلا صلاحیت دادن آزمایش را ندارد. افرادی که به مواد پروتئینی حساسیت خاصی دارند، نمی‌توانند جزو  گروه داوطلبان باشند. تمام افرادی که می‌خواهند مورد آزمایش قرار بگیرند باید فرم شرکت‌های تولید کننده واکسن را پر کرده و تمام مراحل حقوقی این را طی کنند.

زالی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم، حضور ویروس در عرصه جهانی با گذشت زمان از بین برود، اما سرنوشت آن نمی‌تواند مانند سارس و مرس باشد و خود به خود ازبین برود، زیرا این بیماری با ثبات‌تر از اجداد خود بوده و به طور طبیعی از بین نمی‌رود. طبق بررسی‌ها اگر ویروس از حالت همه گیری به وضعیت با ثبات تری برسد، ممکن است، حالت فصلی بگیرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران یادآوری کرد: در حال حاضر به دلیل اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای ما شاهد کاهش آمار مرگ و میر بودیم،   اما با یک  حرکت تند قطعا می‌توانیم به حالت قبل برگردیم. از زمانی که ویروس کرونا ماهیت همه گیری به خود گرفته، نشان داده است که شباهتی با بیماری آنفلوانزا ندارد، زیرا با گرما و سرما هم این ویروس تغییر وضعیت می‌دهد. به همین دلیل نمی‌توان با آن مانند بیماری آنفلوانزا رفتار کرد.

او تاکید کرد: محدودیت‌ها همچنان در هفته‌های آتی ادامه خواهد داشت، زیرا همچنان شرایط تهران نارنجی بوده و باید با احتیاط بیشتری گام برداریم.

بیشتر بدانید

۵ باور غلط درباره واکسن کرونا که نباید جدی بگیرید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران عرصه جهانی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود