Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های استان قزوین به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱.۴ تخت است که از میانگین کشوری ۱.۸ تخت کمتر است. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم استان قزوین فرسودگی و کمبود تخت‌های بیمارستانی است، اظهار داشت: تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو (بخش مراقبت‌های ویژه) در بیمارستان‌های استان قزوین به ازای هر 100 هزار نفر 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 تخت است که از میانگین کشوری کمتر است.

وی اضافه کرد: میانگین کشوری تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو به ازای هر 100 هزار نفر 13.2 تخت است که نسبت به قزوین 1.8 تخت بیشتر است که باید با همت همه مسئولان این اختلاف از بین برود و حتی بتوانیم در این حوزه از میانگین کشوری هم عبور کنیم.

نامدار با تاکید بر لزوم ارتقای سرانه تخت‌های بیمارستانی پیشرفته استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه بحران شیوع ویروس کرونا هنوز تمام نشده و امکان جهش این ویروس و تجدید بحران وجود دارد، باید تعداد بیشتری تخت بیمارستانی در بخش مراقبت‌‌های ویژه برای بیمارستان‌های دولتی ما تامین شود تا امکان ارائه خدمات بهتر به بیماران آسیب‌پذیر مبتلا به کرونا در استان فراهم شود.

وی یادآور شد: با وجود اختصاص تعدادی تخت آی‌سی‌یو در تابستان امسال به بیمارستان‌های دولتی ما هنوز از مشکل کمبود تخت رنج می‌بریم و امیدواریم که با تلاش نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی بودجه‌های بیشتری برای تامین تخت مراقبت‌های ویژه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

تفاهم‌نامه احداث بیمارستان 700 تختخوابی قزوین با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ع) ‌زود منعقد شودرئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: نیاز مبرم به تخت بیمارستانی داریمبیمارستان 1000 تخت‌خوابی قزوین جانمایی می‌شود

لزوم اصلاح تعرفه‌ خدمات پرستاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم اصلاح تعرفه‌ خدمات پرستاری گفت: این اصلاح باید توسط شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه انجام شود؛ چرا که اصلاح تعرفه خدمات پرستاری در حوزه وزارت بهداشت و درمان تمام شده و باید 2 نهاد یادشده هم با تغییر قیمت و تعرفه خدمات موافقت کنند که اگر اتفاق بیفتد، نویدبخش آینده کاری خوبی برای پرستاران است.

نامدار با ذکر اینکه پرداخت هیچ مبلغی نمی‌تواند پاسخگوی زحمات و فداکاری‌های پرستاران باشد، افزود: با این حال اصلاح تعرفه خدمات پرستاری می‌تواند قدری از مشکلات معیشتی پرستاران را برطرف کند و این مدافعان سلامت برای انجام بهتر خدمات خود یاری کند؛ چرا که میزان پرداختی حقوق و دستمزد قطعاً در کیفیت کار پرستاران حتی به صورت ناخواسته تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمارستان استانداری قزوین ویروس کرونا بیمارستان استانداری قزوین تعداد تخت های آی سی یو دانشگاه علوم پزشکی میانگین کشوری خدمات پرستاری استان قزوین اصلاح تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری