Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم هیهات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به تشریح اجری طرح شهید «قاسم سلیمانی» پرداخت و اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ آبان‌ در مرکز استان آغاز شده و از ۲۲ آذر نیز در استان خراسان‌جنوبی اجرایی شده، گفت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها تیم‌بندی انجام شده و تمام محله‌ها و مناطق شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در اجرای این طرح تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند و فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

هیهات از فعالیت قرارگاه‌های استانی و شهرستانی طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» از ۲۰ آبان در استان خبر داد و مطرح کرد: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» فعالیت می‌کنند

 

وی با اعلام اینکه ۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در این طرح همکاری می‌کنند، تصریح کرد: ۵۲۰ پایگاه مقاومت بسیج استان در اجرای  این طرح همکاری و فعالیت دارند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین بهره‌مند خواهیم شد تا برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه و توزیع شود.

تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح محله‌محور شهید «سلیمانی» در  استان پایش و غربالگری شدند

 

هیهات با بیان اینکه تاکنون در راستای اجرای این طرح هفت هزار و ۶۴۸ بسته حمایتی، پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و پنج هزار و ۶۴۵ غذای گرم بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده، عنوان کرد: تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح  محله‌محور شهید «سلیمانی» در استان پایش و غربالگری شدند.

وی مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه اعلام و خاطرنشان کرد: پنج تیم حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات ذیل این طرح تشکیل شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی طرح شهید سلیمانی غربالگری بسته معیشتی طرح محله محور شهید اجرای این طرح خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد