Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود در میدان مبارزه با دشمنان اسلام یکه‌تاز و میدان‌دار بود و برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حضرت زهرا (س) برای حفظ حریم ولایت و دفاع از کیان اسلام هستی خود را فدا کرد، این اقدام بی‌بی دوعالم از طرف همه عقلا و بزرگان دین موردستایش و مدح قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده ارزش و اهمیتی است که عنصر ولایت در دین اسلام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت صدیقه طاهره (س) در راستای زدودن انحراف از جامعه اسلامی فعالیت‌های زیادی را انجام دادند که در این زمینه سبب ارتقای دینی و فرهنگی جامعه خود شدند.

حضرت فاطمه زهرا (س) بانویی تمام‌عیار هستند که در تمام ابعاد الگوی بی‌نظیری برای بانوان جامعه است، حضرت زهرا (س) در همه زمینه‌ها پشتیبان امیرالمؤمنین (ع) بودند و در ابعاد اجتماعی و سیاسی در کنار امام علی (ع) بودند و متناسب با جایگاه و نقش بانوان به نقش‌آفرینی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) شخصیتی بودند که می‌توان به جنبه‌های مختلف شخصیت ایشان نگاه کرد و از آن الگو گرفت.

حضرت زهرا(س) در همه زمینه‌ها در اوج قله کمالات و فضائل انسانی قرار دارد

وی افزود: حضرت زهرا(س) در همه زمینه‌ها در اوج قله کمالات و فضائل انسانی قرار دارد و  در سنگر عبادت در اوج قرار داشت، یک خانم جوان چقدر می‌تواند عاشق عبادت و راز و نیاز با پروردگار باشد که از شدت عبادت و ارتباط معنوی با پروردگار پاهایش ورم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی‌های علمی حضرت زهرا(س) را مورداشاره قرارداد و بیان کرد: بی‌بی دوعالم دارای مصحف بودند و یکی از القاب حضرت زهرا(س) محدثه است یعنی کسی با او سخن گفته‌شده است، گاهی جبرئیل برای حضرت زهرا(س) اخبار و مطالب و سخنانی را بیان می‌کرد که در مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) آن مطالب مکتوب و نزد ائمه(ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) ازنظر زهد و زاهد بودن در زندگی بی‌نظیر بود وزندگی را سهل می‌گرفت، این بانو دختر پیامبر(ص) اول شخصیت عالم اسلام است ولی با دستان مبارک خود آرد درست می‌کرد و نان می‌پخت  و در خانه‌داری و تربیت فرزندان غوغایی بپا کرد.

زهد و ساده زیستی بی‌بی دوعالم موردتوجه جامعه باشد

مجتهد شبستری تصریح کرد: سلمان می‌گفت که یک روز نگاهم به چادری که حضرت زهرا(س) به سر می‌کرد افتاد، چند جای این چادر وصله داشت و این موضوع نشان‌دهنده زهد و ساده زیستی بی‌بی دوعالم است که باید موردتوجه جامعه اسلامی باشد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم بانوی کرامت برگزار شدشهید تورجی‌زاده ارادت بی‌حد و حصری به حضرت فاطمه (س) داشت

وی گفت: حضرت فاطمه(س) درزمینهٔ تربیت فرزندان به‌گونه‌ای عمل کرد و فرزندانی نظیر امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام‌کلثوم(س) و این‌چنین شخصیت‌هایی را تربیت کرد که برای همیشه ماندگار شدند.

توجه به مشکلات جامعه دغدغه اصلی حضرت زهرا(س) بود

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در ارتباط با رسول خدا آن‌قدر صمیمیت داشت و به پدر خدمت کرد که ام ابیها نام گرفت، همواره به فکر دیگران و جامعه بود و آن موضوع معروف است که امام حسن مجتبی(ع) نقل می‌کند که مشاهده کردم در قنوت نماز شب مادرم برای همه دعا کرد جز برای خودش و هنگامی‌که سؤال کردم چرا برای خودتان دعا نکردید فرمودند: "الجارُ ثُمَّ الدّارُ" اوّل همسایه ، سپس خانه خود.

حضرت صدیقه طاهره(س) در خانه‌داری و میدان عبادت، علم و تربیت فرزندان قهرمان است

استاد حوزه علمیه گفت: در هر بعدی از ابعاد نگاه کنیم به این نکته می‌رسیم که حضرت فاطمه زهرا(س) سرآمد و یکه تازه میدان هستند و در اوج کمالات و فضائل معنوی قرار دارد، در خانه‌داری و میدان عبادت و میدان علم و تربیت فرزندان و همه میادین حضرت صدیقه طاهره(س) قهرمان است ولی این موضوعات سبب نمی‌شود این بانو از ورود درصحنه اجتماع و توجه به واقعیت‌های جامعه و حال مسلمانان و کشور اسلامی غافل شود.

مجتهد شبستری بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در میدان سیاست هم بااینکه یک خانم است ولی در کمال حیا و عفت ورود پیدا کرد و هنگامی‌که مشاهده کرد که قصد دارند امیرالمؤمنین(ع) را از صحنه خارج کنند و برخلاف سفارش رسول خدا عمل کنند وارد میدان مبارزه شد و این بُعد از زندگی حضرت زهرا(س) نباید مورد غفلت واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود در میدان مبارزه با دشمنان اسلام یکه‌تاز و میدان‌دار بود و برای دفاع از حریم امامت و ولایت جهاد کرد، هنگامی‌که مشاهده کرد که قصد دارند صحنه را به‌گونه‌ای ترتیب دهند که اسلام ولایتی را حذف و اسلام خلافتی را جایگزین کنند وارد مبارزه بی‌امان و مستمری شد که نتیجه آن شهادت خود و فرزندانش شد.

انتهای پیام/452/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه زهرا س حضرت صدیقه طاهره تربیت فرزندان بی بی دوعالم حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی عبداللهی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اگر یک قاضی در احیای حق سره را از ناسره درست تشخیص داده و به عدل حکم نماید، هیچ ما به ازایی ندارد و ثواب آن بسیار عظیم است.

وی در ادامه با تشریح جایگاه ولایت در راهبری جامعه اسلامی خاط نشان کرد: خداوند متعال به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، برتری ولایت را محقق ساخت تا تصور باطل دنیای کفر در به بن بست رسیدن دین و معنویت را نشان بدهد که این یک امر مبارک برای بشریت بود.

این مسئول عالی قضائی اقدام غرور آفرین فرزندان این مرز و بوم در تحقق وعده صادق را از مصادیق امر ولایی دانست و افزود، این حادثه باعث شد بک بار دیگر نقش و جایگاه ولایت و تحقق عینی رسالت، توحید، عدالت، معاد و امامت معنا شود تا دنیای مادی بداند و بفهمد که این اقدام با سکانداری امامت و ولایت برای اثبات وحدانیت الهی در به تلاطم کشیدن دنیای کفر بود.

وی با توصیف ویژگی‌های کارگزاران در تراز انقلاب اسلامی، بر لزوم تهذیب نفس، تواضع در رفتار و گفتار و همچنین نظم در امور تاکید و گفت: آقای شعبانی بعنوان یکی از مسئولین قضائی دارای چنین خلقیاتی بود که همواره خود را بعنوان یک سرباز در خدمت نظام می‌دانست.

وی گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی و تمام عیار در صدد ایجاد چالش جدی برای نظام و ایجاد نارضایتی عمومی و در نهایت ضربه به باورهای دینی و ارزشهای اسلامی و انسانی هستند که به برکت خون شهدا و هوشیاری و اقدام تمام نهادهای قضائی و نظامی و انتظامی و حضور مردم عزیز در صحنه و میدان، که با راهبری رهبر حکیم و فرزانه انقلاب صورت گرفت ناکام ماند.

وی ادامه داد: اولین ملاک ما در دستگاه قضائی رفتار توأم با آرامش، عقلانیت، تدبیر همراه با تواضع و خشوع در برابر مردم و در انجام مأموریت‌های قوه و در خنثی نمودن توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان است، انتظار و راهبرد رئیس معزز قوه قضائیه هم در شناخت دشمن و غافل نبودن از مکر وکید آنها هست.

عبدالهی افزود: اگر چنانچه یک قاضی در کار خود، متکی به استمداد از خدا، قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، حتماً در امر قضا دچار مشکل خواهد شد و قضاوت او ناعادلانه خواهد بود، از این رو لازم تا همواره در رفتار و عملکرد خویش دقت داشته و خود را در همه حال در محضر خداوند ببیند.

وی اظهار کرد: انتظار این است که ما به عنوان قاضی و مدیر نسبت به وقت شناسی و انضباط در کارها و در رفع حوائج مراجعین دقت لازم را داشته باشیم چرا که هر گونه تأخیر در زمان، ولو به اندازه یک دقیقه به نوعی خیانت است.

عبداللهی بیان کرد: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها بسیار مهم است، اگر کسی مرتکب خطا و جرم شد بر اساس سیاست‌ها و راهبردها کلان قوه قضائیه مبنی بر زندان زدایی، تا جایی که ممکن است با تأمین قرار مناسب، از بازداشت و زندانی کردن پرهیز کنیم و اجازه ندهیم تا حریم و حیثیت افراد آسیب ببیند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان این مطلب که در سال جدید نیز همچنان مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت برنامه‌های دستگاه عدلیه است، تأکید کرد: هر گونه تبعیض در مبارزه با فساد حرام است و باید با قاطعیت و بدون اغماض با مفسدان در هر جایگاهی و لباسی که هستند مبارزه کرد و این همان سیاست اصلی قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه در راستای تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است، و برای تحقق آن تمام دستگاه امنیتی، انتظامی در مقابل هر کسی که بخواهد آن را مخدوش نمایند، خواهند ایستاد، قوه قضائیه با هر گونه تحصن، بی عفتی، برگزاری جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری که بخواهد جامعه را دچار چالش کند و مدیریت جامعه را تضعیف نماید، برخورد خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که شهید بزرگ ما حاج قاسم سلیمانی گفتند جمهوری اسلامی حرم است، لذا همه ما وظیفه داریم تا پای جان از این حرم دفاع کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش‌های علی شعبانی رئیس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091263

دیگر خبرها

  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند