Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اقدامات انجام شده از سوی دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پرونده ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و برخورد با آمریکا را «غیرجدی» توصیف کرد.

این کمیسیون اعلام کرد که دولت تنها به تشکیل کمیته‌های تحقیقی اکتفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع، در این خصوص گفت: دولت در خصوص اتخاذ اقدامات لازم در برابر آمریکا در پرونده ترور فرماندهان مقاومت جدی و قاطع عمل نکرده است.

او افزود: ضعیف بودن تدابیر و اقدامات در قبال آمریکا به مثابه ضعف دولت عراق است.

الزیادی گفت: دولت اقدامات حقیقی علیه آمریکا انجام نداده است و تنها به تشکیل کمیته‌های تحققی اکتفا کرده است و این کمیته‌ها تاکنون هیچ اقدامی و تحقیقی انجام نداده‌اند.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بار دیگر درخواست خود برای فعال سازی مجدد پرونده اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از کشور را مطرح کرد.

یکی از نماینده ائتلاف فتح  پارلمان عراق نیز دیروز (یک‌شنبه) از تصمیم مجلس این کشور برای طرح دوباره جدول خروج نیرو‌های امریکایی از عراق خبر داد و اعلام کرد دولت تصمیم دارد تا به اکثریت نمایندگان که مخالف حضور آمریکایی‌ها هستند، احترام بگذارد.

ائتلاف فتح افزود که شایسته است دولت عراق به آنچه در خصوص قطعی کردن پرونده اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق وعده داده است، در سریعترین زمان و در جهت احترام به خون سران شهدا و اکثریت نمایندگان عمل کند.

تروریست‌های آمریکایی در ۳ ژانویه سال گذشته سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق و همراهانشان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور کردند. این عمل تروریستی با فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد و پنتاگون مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

پارلمان عراق در اعتراض به این نقض حاکمیت آشکار نظامیان آمریکایی، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر کشور را تصویب کرد که دولت بغداد ملزم به اجرای آن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق شهادت سردار سلیمانی اخراج آمریکا از عراق پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی