Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حمیدرضا رستمیان که سابقه همرزمی با حاج قاسم را در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی در کارنامه دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر سخنش را با درود به ارواح پاک شهیدان از جمله سردار بزرگ اسلامی سلیمانی شروع کرد، ادامه داد: سردار سلیمانی و یارانش، یاران ولایت بودند و هستند.

وی سابقه آشنایی اش را با سردار سلیمانی را از دوران دفاع مقدس بیان می‌کند و می‌گوید: آن موقع نام این شهید والامقام همواره در ذهن ما بوده است و لشکر ثارالله استان کرمان اکثراً در کنار لشکر ۲۵ کربلا مازندران و شمالی‌ها بودند و با دشمن نبرد می‌کردند و این دو لشکر حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس رقم زدند و طبیعی بود که رزمندگان و فرماندگان آن رفاقت و دوستی و برادری خاصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یادگار دوران دفاع مقدس یادآور شد: نام شهید قاسم سلیمانی از همان موقع برای لشکر ۲۵ کربلا و همه رزمندگانش آشنا بود و وی فرمانده بسیار محبوب و مقبول بین رزمندگان لشکر ثاراله بود و در لشکر ۲۵ کربلا نیز همیشه به نیکی از وی یاد می‌شد.

سردار رستمیان با اظهار اینکه پس از دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی مسیر خاص خودشان را طی کرده بودند و به عنوان فرمانده قرارگاه و سپس به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه معرفی شده بود، گفت: این ارتباط و دوستی و برادری ما با وی در جبهه مقاومت اسلامی تقویت شد و در قالب لشکر چندین بار توفیق اعزام را داشتیم و از نزدیک شاهد فرماندهی و هدایت سردار سلیمانی بودیم و جزو سربازان وی در میدان نبرد بودیم.

این فرمانده جبهه مقاومت ادامه داد: سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه بود و چند کشور را در مقابله با داعش و اربابانش را هدایت می‌کرد که شامل رزمندگان کشور عراق، رزمندگان و یگان‌های مستقر در سوریه و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در کمک به رزمندگان یمنی، لبنانی و فلسطینی جزو وظایف سردار شهید بود.

سردار رستمیان اظهار داشت: بیشترین توفیق حضور ما در یگان ویژه ۲۵ کربلا در سوریه در خدمت سردار سلیمانی بود که ایشان فرماندهی بالادست محسوب می‌شد و به شکل کلی هدایتگر فرماندهان و رزمندگان زیرمجموعه و قرارگاه‌ها بوده است.

سردار سلیمانی به عنوان فرمانده عالی رتبه جبهه مقاومت را هدایتگری می‌کرد

وی گفت: حضور ارزنده و میدانی شهید قاسم سلیمانی سبب شد که رزمندگان ایشان را از نزدیک می‌دیدند نه به عنوان یک رزمنده بلکه به عنوان یک فرمانده عالی رتبه در جبهه مقاومت اسلامی در کنار رزمندگان و فرماندهان قرار می‌گرفت و هدایتگر جبهه مقاومت بود.

سردار رستمیان که فرماندهی یگان ویژه ۲۵ کربلا را در تمامی مأموریت‌های جبهه مقاومت عهد دار بود، به خاطره‌اش با سردار شهید سلیمانی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: یکی از آرزوهای هر رزمنده در جبهه مقاومت اسلامی این بود لحظاتی در کنار این فرمانده عزیز باشد زیرا آنقدر محبوبیت و مقبولیت سردار بالا بود که دیدار، سخن گفتن و نشستن در کنار این فرمانده رشید آرزوی همه رزمندگان و فرماندهان مقاومت بود.

این همرزم سردار شهید سلیمانی با بیان اینکه همه ملیت‌ها اعم از یمنی، فلسطینی، یمنی و همه کسانی که در صف جبهه مقاومت اسلامی بودند آرزو داشتند عکسی، انگشتری، چفیه ای و یا یادگاری از حاج قاسم بگیرند، یادآور شد: در سال ۹۴ که اولین بار یگان به سوریه اعزام شده بود، لشکر دارای فتوحات خوبی در سوریه بود و بسیاری از روستاها و شهرک‌های مهمی را در جنوب غربی حلب تصرف کرده بود.

وی افزود: در آن مقطع شش شهید از جمله شهدای والامقام محرمعلی مرادخانی، محمد شالیکار، روح اله صحرایی، مصطفی شیخ الاسلام، عبدالرحیم فیروز آبادی واسماعیل خانزاده را تقدیم کردیم و این شهدا ثمره عملیات‌های ما با نام محرم یا نصر بوده است و پایان مأموریت، سردار سلیمانی برای تشکر و قدردانی کنار رزمندگان قرار می‌گرفت و جلسه‌ای با آن یگان انجام می‌داد.

تاریخ آن جلسه با سردار سلیمانی را در ذهن مرور می‌کند و می‌گوید: چهارم یا ششم دیماه ۹۴ بود که توفیق داشتیم حاج قاسم سلیمانی به مقر یگان در حلب بیاید و با رزمندگان یگان دیدار داشته باشد ونماز جماعت را علاوه بر امام جماعت با امامت حاج قاسم خواندیم.

این فرمانده جبهه مقاومت ادامه می‌دهد: در آن دیدار به عنوان فرمانده گزارشی را خدمت سردار ارائه دادیم و در آن از خاطرات زمان دفاع مقدس برای سردار سلیمانی گفتیم که آن دوران نیز لشکر ۲۵ کربلا با فرماندهی سردار حماسه آفرینی کرد.

ایستادگی حاج قاسم ریشه در توسل به اهل بیت داشت

سردار رستمیان یادآور شد: این جلسه با مداحی برای بی بی حضرت زینب همراه بود و حاج قاسم در طول مداحی فقط اشک می‌ریخت و ما با اشک حاج قاسم، اشک می‌ریختیم و آن موقع فهمیدیم ایستادگی و مقاومت این شهید برگرفته از توسل به ائمه اطهار است.

وی یادآور شد: در این مراسم حاج قاسم بر محو اسرائیل تاکید و به بچه‌ها گوشزد می‌کرد اطلاعت پذیری محض از رهبری و ولایت مداری داشته باشند.

به گفته سردار رستمیان، سردار سلیمانی در این جلسه خطاب به جوانی که گفته بود دوست داریم بدون نوبت بندی به سوریه اعزام شویم، گفت: درست است که من فرمانده شما هستم اما باید مجوز حضور را از حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بگیرید و شب‌ها آه وناله کنید و اشک بریزید تا جواز حضور داده شود.

فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت یادآور شد: آن روز در کنار حاج قاسم، روز به یادماندنی برای بچه‌های یگان ویژه لشکر ۲۵ کربلا رقم خورده بود.

وی گفت: در این دیدار شهید محمود رادمهر، دیده بان و واحد آتش حضور نداشتند و دو سه روز بعد حاج قاسم به منطقه می‌رود و کنار خاکریزی می‌نشیند و مشغول ارزیابی خط می‌شود و می بیند که دیده بانی مشغول هدایت خط آتش است و حاج قاسم از رفتار و سخنان دیده بان لذت می‌برد و این دیده بان همان شهید رادمهر بود که در جلسه حضور نداشت و امروز برای حاج قاسم به ارائه گزارش از خط دشمن پرداخت و سردار از دیده بان یگان ویژه ۲۵ کربلا تقدیر کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس به سفر حاج قاسم سلیمانی به مازندران اشاره می‌کند و می‌گوید: بعد از حادثه خان طومان پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای ما در منطقه جا ماند و در این عملیات بیشترین خسارت به دشمن وارد شده بود.

وی افزود: یکی از مطالبات و خانواده‌های معظم شهدا این بود که نسبت به وضعیت تعیین تکلیف شود که چگونه پیکرهای مطهر را بازگردانیم زیرا خان طومان در اشغال تکفیری‌ها بود.

حاج قاسم روی آمدن به مازندران را نداشت

سردار رستمیان با عنوان اینکه چندین بار از حاج قاسم سلیمانی دعوت کرده بودیم که در سالگرد شهدا به استان سفر کند تا با سخنرانی سبب آرامش خانواده‌های شهیدان شود، گفت: حاج قاسم قلبا رویش نمی‌شد که به مازندران بیاید و همیشه به گونه‌ای تقاضای ما را رد می‌کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ زمینه حضور سردار سلیمانی برای یادواره شهدای مدافع حرم و سرداران شهید به مازندران و بابل فراهم شد، گفت: یکی از برنامه‌های حاج قاسم دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم و خان طومان بود و نزدیک به ۵ ساعت سردار سلیمانی وقت گذاشت و با تک تک خانواده‌ها صحبت و درد ودل کرد و خانواده‌ها به یک آرامشی رسیده بودند.

سرداررستمیان ادامه داد: برخی از خانواده‌ها درباره وضعیت و تعیین تکلیف شهدای خود از حاج قاسم سوال می‌کردند و وی در پاسخ می‌گفت به زودی با فتح خان طومان قول بازگشت پیکرهای شهیدان را می‌دهم و یکی دوماه بعد خان طومان آزاد می‌شود و سردار سلیمانی از ایثارگران کل سپاه درخواست می‌کند تا شهدای مفقود در سوریه به ویژه شهدای خان طومان را تعیین تکلیف و تفحص کنند.

نامه حاج قاسم برای بازگشت پیکر مطهر شهدای خان طومان

این همرزم سردار سلیمانی ادامه داد: پس از شهادت حاج قاسم پیکرهای مطهر شهدای خان طومان بازگشتند و اکنون نیز منتظر بازگشت پیکر چهار شهید مازندرانی از جمله شهید رحیم کابلی هستیم.

نقش حاج قاسم در تقویت جبهه مقاومت

وی درباره نقش حاج قاسم در تقویت جبهه مقاومت با بیان اینکه سردار سلیمانی اسوه بسیار مهم برای جبهه مقاومت، ایران و جبهه اسلام به شمار می‌رود، گفت: ویژگی‌های فردی و اجتماعی حاج قاسم سبب شده که وی محبوبیت و مقبولیت بین همه ملت هاداشته باشند و هم دشمنان و هم دوستان به بزرگی، سیره و روش شهید سلیمانی اقرار کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سیره و روش شهید سلیمانی را به عنوان مکتب شهید سلیمانی مطرح کرده‌اند و فرمودند اگر سیره و روش شهید سلیمانی در بین ملت ما و ملت‌ها رسوخ پیدا کند شاهد جامعه، گروه و ملت یکپارچه مقاوم در جهان خواهیم بود.

سردار رستمیان گفت: با مکتب شهید سلیمانی می‌توانیم دشمنان انقلاب و کشور را شکست دهیم و با قرارگرفتن زیرچتر امامت و ولایت می‌توان به اهداف دست یافت.

وی با بیان داعش و اربابانش که دنبال ایجاد حکومت اسرائیل دوم در منطقه بودند با حماسه سازی حاج قاسم و یارانش در عراق وسوریه، لبنان و فلسطین و یمن، شکست خوردند، تصریح کرد با جانفشانی شهیدان و حاج قاسم اوضاع جبهه مقاومت مطلوب است اما باید بدانیم دشمن بیکار نیست و امروز دولت‌ها در این زمینه وارد شدند و احتمال دارد در آینده شاهد صف آرایی دوباره باشیم و همه جوانان علاقمند به جبهه مقاومت باید خود را برای مقابله آماده کنند.

کد خبر 5106372

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی لشکر عملیاتی 25 کربلا جبهه مقاومت ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج 9 دی شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد ایلام جبهه مقاومت اسلامی عنوان فرمانده دوران دفاع مقدس سردار سلیمانی سردار رستمیان لشکر ۲۵ کربلا قاسم سلیمانی شهید سلیمانی خانواده ها خان طومان یادآور شد یگان ویژه دیده بان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است