Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ائتلاف عربی به رهبری عربستان با طرح اتهامات تکراری، مدعی کشف و انهدام چند مین «ساخت ایران» در دریای سرخ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

 در این اطلاعیه که العربیه آن را منتشر کرده، ادعا شده مین‌های کشف شده از نوع «صدف» هستند و طی هفته‌های گذشته توسط حوثی‌ها در بخش‌های جنوبی بنادر دریای سرخ و تنگه باب‌المندب کارگذاری شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: وقوع حادثه برای یک کشتی تجاری در دریای سرخاین اطلاعیه می‌گوید کارگذاری مین‌های دریایی توسط حوثی‌های یمن تهدیدی «جدی» برای تجارت دریایی و ناوبری کشتی‌ها است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان پنجم دی‌ماه نیز ادعا کرده بود که یک کشتی باری در اثر انفجار مین دریایی «متعلق به حوثی‌ها» در دریای سرخ آسیب دید.

این گزارش آسیب وارد شده به کشتی را «جزئی» نامید و گفت انفجار مین دریایی تلفات جانی در پی نداشته است. منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عربستان دریای سرخ انتخابات 1400 دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت