Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:13:16 GMT

کرونا به ۱۷۹ فعال گردشگری طبس خسارت زد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۰۹۳۱

کرونا به ۱۷۹ فعال گردشگری طبس خسارت زد

کاظم نجاتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۰ درصد تاسیسات گردشگری شهرستان طبس از بهمن پارسال تاکنون غیرفعال است و در اثر آن ۴۶ بنگاه اقتصادی، ۱۷۹ مدیر و فعال حوزه گردشگری و ۳۷۹ خانوار دچار آسیب و زیان شده‌اند.

وی گفت: طی ۲ ماه اخیر تسهیلاتی برای جبران خسارت بنگاه‌های اقتصادی حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است که از جمله می‌توان به امهال بازپرداخت تسهیلات مدیران تاسیسات گردشگری از سوی تمامی بانک‌ها و امهال پرداخت قبوض آب، برق و گاز مصرفی این بنگاه‌ها تا پایان سال جاری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس اظهار داشت: تا این لحظه دستگاه‌های متولی همچون بانک‌های عامل، تامین اجتماعی، شرکت‌های برق و گاز زیر بار نرفته‌اند و ۴۶ بنگاه اقتصادی آسیب‌دیده حوزه گردشگری طبس با وجود پیگیری‌های فراوان، از این تسهیلات بی‌بهره مانده‌اند.

وی افزود: طبس به دلیل واقع شدن در نقطه اتصال ۶ استان مهم کشور و مسیر رفت و آمد زائران حضرت امام رضا (ع) همچنین برخورداری از کویر بکر، زیرساخت‌های فرودگاه و راه‌آهن و وجود آستان مبارک حضرت حسین ‌بن موسی ‌الکاظم (ع) و هفت روستای هدف گردشگری، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد، به‌طوری که پیش از شیوع کرونا، سالانه پذیرای ۶ میلیون نفر زائر و مسافر بود.

نجاتیان گفت: این شهرستان در حال حاضر دارای ۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی، سه هتل یا مجموعه پذیرایی و اقامتی، سه سفره‌خانه سنتی و هفت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری است و بر این اساس نسبت به شهرستان‌های مجاور و حتی مرکز استان از بیشترین تاسیسات گردشگری برخوردار است و از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران در استان و منطقه، رتبه اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه ‌اکنون سه پروژه گردشگری طبس در حال اجرا است افزود: ۲ پروژه مهم گردشگری در روستاهای ازمیغان و جوخواه و یک مجتمع گردشگری در طبس طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که همگی مربوط به بخش خصوصی است.

وی یکی از مؤثرترین راه‌های برون‌رفت از تحریم‌ها را توجه به صنعت گردشگری دانست و بیان کرد: صنعت گردشگری پس از نفت و خودروسازی، سومین صنعت سودآور محسوب می‌شود که بهره‌مندی از آن مستلزم فراهم آمدن بسترهای مورد نیاز و عملی شدن تسهیلات دولتی است.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا تسهیلات بانکی خراسان جنوبی طبس اقامتگاه بوم گردی پروندهٔ خبری کرونا و قشرهای آسیب پذیر کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا تسهیلات بانکی خراسان جنوبی طبس اقامتگاه بوم گردی گردشگری ویروس کرونا تسهیلات بانکی خراسان جنوبی طبس اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند