Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:14:01 GMT

رشد قابل‌توجه سود شرکت‌های صنعتی چین تداوم یافت

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۱۱۹۳

رشد قابل‌توجه سود شرکت‌های صنعتی چین تداوم یافت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، داده‌های اداره ملی آمار (ان‌بی‌اس) که دیروز منتشر شد نشان می‌دهد، با ریکاوری اقتصادچین پس از شیوع کرونا، سود شرکت‌های بزرگ صنعتی چین در ماه نوامبر ۷۲۹.۳۲ میلیارد یوان (حدود ۱۱۱.۶۳ میلیارد دلار آمریکا) و ۱۵.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در ۱۱ ماه اول سال، سود شرکت‌های بزرگ صنعتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد رشد کرده و به بیش از ۵.۷۴ تریلیون یوان رسیده است که نسبت به ۱۰ ماه اول ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

به تفکیک سود شرکت‌های صنعتی تحت کنترل دولت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴.۹ درصد یا نزدیک به ۱.۴۵ تریلیون یوان کاهش یافت، در حالی که سودهای شرکت‌های خصوصی شاهد رشد سالانه ۱.۸ درصدی بوده و به ۱.۷۳ تریلیون یوان رسیده است.

در دوره زمانی ژانویه تا نوامبر، سود صنعت معدن نسب به سال گذشته ۳۲.۸ درصد سقوط کرد، در حالی که میزان سود بخش‌های تولیدی و تأمین برق، انرژی حرارتی، گاز و آب به ترتیب ۶.۱ درصد و ۴.۸ درصد افزایش داشت است.

بر طبق گزارش ان‌بی‌اس سود ۲۵ بخش از ۴۱ بخش صنعتی بررسی شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، ۱۵ بخش با کاهش سود روبرو شدند و سود یک بخش ثابت بوده است.

شرکت‌های بزرگ صنعتی به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که گردش مالی سالانه آنها حداقل ۲۰ میلیون یوان باشد.

کد خبر 5106033

منبع: مهر

کلیدواژه: چین اقتصاد چین ویروس کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام شاخص کل بورس فولاد نهاده های دامی اقتصاد چین بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات گاز اقتصاد آمریکا سال گذشته سود شرکت مشابه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، سیاست بانک مرکزی در سال جاری هدف‌گذاری برنامه‌ریزی شده برای تداوم کاهش تورم و نرخ رشد نقدینگی به همراه هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید است. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در ابتدای سال جدید در راستای بهبود متغیرهای کلان اقتصادی و به خصوص مهار تورم موفقیت‌آمیز بوده است. به طوری که بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر ادامه روند کاهشی این شاخص در فروردین سال ۱۴۰۳ می‌باشد. بر اساس آخرین آمار، تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۳۷.۳ درصد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۲ درصد در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کاهش یافته که موید کاهش ۶.۱ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در ادامه روند کاهشی خود از سال گذشته، با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش از ۴۰.۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۲۳.۸ درصد در فروردین‌ماه سال جاری رسیده است. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از کاهش تورم نقطه به نقطه هر دو گروه اختصاصی «کالا» و «خدمت» به ترتیب از ۴۱.۰ و ۴۰.۰ درصد در فروردین سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۶ و ۳۱.۴ درصد در فروردین سال ۱۴۰۳ است.
تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ۱.۳ درصد رسید. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۲.۱ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۴ واحد درصد و تورم ۰.۴- درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۱- واحد درصد می‌باشد.


شاخص بهای تولیدکننده - فروردین ۱۴۰۳

‌ کد خبر 6090650 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست