Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز «خالق احمد نظامی» برای مطالعات قرآنی یکی از مراکز مهم آکادمیک دانشگاه اسلامی علیگر در هند است که بر مطالعه قرآن و موضوعات مرتبط با آن تمرکز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «greaterkashmir»، مرکز «خالق احمد نظامی» برای مطالعات قرآنی یکی از مراکز مهم آکادمیک دانشگاه اسلامی علیگر در هند است که بر مطالعه قرآن و موضوعات مرتبط با آن تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پروژه ساخت این مرکز که به نام پروفسور خالق احمد نظامی (97-1925) نامگذاری شده است در سال 1998 تحت مقررات قانون AMU (1981) تصویب شد و در نهایت این مرکز در سال 2012 افتتاح شد.

 

مرکز مطالعات قرآنی متعهد به پیشرفت تعالی آکادمیک در آموزش ، تحقیق و نشر است و نقطه تلاقی میان یادگیری جهان اسلام و جهان غرب را فراهم می کند.

 

 

 

از اهداف اصلی این مرکز  می توان به ترویج تحقیقات در زمینه تفسیر قرآن به ویژه در آسیای جنوبی، ایجاد یک محفل علمی برای دانش پژوهانی که علایق تحصیلی آنها در هر جنبه ای از قرآن متمرکز است، ارتقای پیشرفت آموزشی و فرهنگی مسلمانان هند و امکان دادن به دانشجویان قرآنی تا آشنایی خود را با آخرین تحولات در زمینه مطالعات قرآنی کسب کنند،اشاره کرد.

 

مدیر مرکز مطالعات قرآنی پروفسور احتشام احمد نظامی (2017-2007) بود و در آوریل 2017 او جای خود را به استاد «عبدالرحیم کیدوایی» داد.

 

مرکز مطالعات قرآنی دانشگاه اسلامی علیگر هند در سازماندهی سمینارها ،کنفرانس ها ، سخنرانی های طولانی  و در انتشار کتاب در زمینه های مختلف مطالعات قرآنی فعال بوده است.

 

 

این مرکز به منظور نشان دادن پویایی بیشتر در زمینه تحقیقات از سال 2018  ایده انتشار مجله الکترونیکی تحقیقات آکادمیک دو ساله ، نشریه مطالعات قرآنی دانشگاه اسلامی علیگر را مطرح کرد و اولین شماره آن در زمستان 2018 منتشر شد.

 

این نشریه شامل مقالات علمی از دانشمندان جوان و ارشد از هند و خارج از کشور هند است.

 

علاوه بر نشریه الکترونیکی تحقیقات آکادمیک دو ساله این مرکز از چند سال گذشته حدود بیش از 20 کتاب به زبان های اردو،انگلیسی و هندی در جنبه ها و زمینه های مختلف مطالعات قرآنی منتشر کرده است.

 

 

علاقه مندانی که مایل به دستیابی به لیست این کتاب ها هستند می توانند به آدرس  http://www.amucqs.com/events/publications3204018مراجعه کنند.

 

علاوه بر این مرکز مطالعات قرآنی دانشگاه اسلامی علیگر همچنین در سازماندهی سخنرانی ها ، سمینارها ، کنفرانس ها ،نشست های هم اندیشی ، کلاس های هفتگی ، مجمع مطالعات قرآنی و غیره فعال است.

 

این مرکز همچنین دوره های تجوید ، قرائت را با ارائه مدرک ارائه داده است تا دانشجویانی که مایل هستند مهارت های خود را در زمینه قرائت یا تلاوت ارتقا دهند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز مطالعات قرآنی دانشگاه اسلامی علیگر قرآن دانشگاه اسلامی علیگر مرکز مطالعات قرآنی احمد نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: سازمان دامپزشکی در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را داشته است.

دکتر محمدرضا متقی افزود:۲ درمانگاه دامپزشکی، ۵ مرکز اشتغال به امور درمان دامپزشکی، ۶ داروخانه دامپزشکی، ۳ مرکز واکسیناسیون دامپزشکی و ۱ مجتمع درمانی دامپزشکی در گناباد وجوددارد.

او گفت: به منظور بهبود عملکرد و ایجاد شرایط حداکثری رضایتمندی مراجعین، نظارت و بازرسی مستمر مراکز دامپزشکی شهرستان در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • اقدامات خشن دولت آمریکا برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد حقوق بشر است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان