Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پارسینه؛ حجت الاسلام رئیسی با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی ماه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها و بار‌ها بر بصیرت تاکید کردند و در آستانه ۹ دی ماه عرض می‌کنم که بصیرت برای انسان سالک و نیروی انقلابی ضروری است و باید همواره فضا را بشناسد و خوب تحلیل کند و فهم دقیق نسبت به شرایط داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در فراز و فرود‌ها باید وضعیت و شرایط را شناخت، گفت: قضات بعنوان نخبگان و نقش آفرینان این کشور همواره باید فهم سیاسی و تحلیل درست نسبت به زمان ما داشته باشند و همه ما باید در مسیر بصیرت افزایی گام برداریم.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: دشمنان می‌خواهند با روش‌های مختلف اهداف خود را پیش ببرند، باید متناسب با شرایط موضع گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها واژه سیاسی را خوب تعریف نمی‌کنند، ادامه داد: سیاسی بودن یعنی کسی که جامعه را خوب بشناسد و ضرورت‌ها را درک نماید و با توجه به ضرورت‌ها ایفای نقش کند.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: شهید قاسم سلیمانی شرایط را شناخت، نیاز را تشخیص داد و حاضر شد با تمام وجود ایفای نقش کند. در منطقه نیرو‌های بسیاری بودند؛ اما شهید سلیمانی این ظرفیت‌ها را شناسایی و احیا کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در روز بصیرت که یادآور حضور است این نکته محوری وجود دارد که انقلاب اسلامی ما انقلاب مردم پایه است و مردم از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان صیانت می‌کنند. مردم از امنیت این نظام دفاع می‌کنند و فتنه و فتنه گران را خوب می‌شناسند و دشمن را خوب درک می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی، گفت: از ابتدای ماموریت در قوه قضاییه بنا بر این شد که سند تحول نقشه راه و هم تضمین اجرای عدالت و هم حقوق مردم باشد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: تحول یک جهش و حرکت جمعی برای از بین بردن نواقص، کاستی‌ها و ضعف هاست و شناخت وضع موجود، شناخت نسبت به وضع مطلوب و کم کردن فاصله وضع موجود و مطلوب مورد نظر است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در تحول میل به شتاب گرفتن وجود دارد، باید حرکت پویا باشد و ایستایی وجود نداشته باشد و باید از مشهورات نادرست اجتناب شود و آنچه که باید عملی شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های این سند سرعت در حرکت است، افزود: باید حرکتی متوازن در همه بخش‌ها برای انجام ماموریت‌ها باشد.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: ماموریت‌های دستگاه قضایی ماموریت‌های متوازنی است که باید همه آن‌ها با هم باشد و یک حلقه مفقوده در ماموریت‌ها کار‌ها را کم اثر و گا‌ها بی اثر می‌کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هدف سند تحول دستیابی به عدالت و رضایت و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به قوه قضاییه و نظام است.

وی افزود: در نظرخواهی از استان‌ها شاید صد‌ها چالش را بیان کردند، این‌ها تلخیص شده و ابرچالش‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قوه قضاییه سند تحول قضایی حجت الاسلام رئیسی شورای قضایی استان ها شورای عالی قوه قضاییه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟