Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:43:24 GMT

تواضع و فروتنی شهید سلیمانی مثال‌زدنی بود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۱۴۱۷

تواضع و فروتنی شهید سلیمانی مثال‌زدنی بود

‌به گزارش خبرنگار مهر، هشتم فروردین ماه سال ۹۸ سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای احوال‌پرسی از پدر و مادر شهید محسن کمالی‌دهقان اولین شهید مدافع حرم شهرستان کرج به منزل این شهید بزرگوار آمد. حالا که نزدیک به سالگرد شهادت سردار دل‌ها هستیم فرصتی پیش آمد تا مروری بر این دیدار داشته باشیم و پدر شهید کمالی‌دهقان خاطرات این دیدار را بازگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای دیدار شما با شهید سلیمانی از کجا شروع شد؟

هشتم فروردین ماه شهید سلیمانی برای دیدار به منزل ما آمدند البته یک روز قبل از حضورشان به ما اطلاع داده بودند، وی یک ساعتی در منزل با بنده و خانواده به گفت‌وگو پرداختند و به ما گفتند دعا کنید من هم به شهادت برسم، باید عرض کنم یک روز به یادماندنی و مبارکی برای ما رقم خورد.

چه صحبت‌هایی بین شما و شهید سلیمانی رد و بدل شد؟

همسرم راجع به نحوه ازدواجشان و اینکه چند فرزند دارند سوال کردند، شهید سلیمانی پاسخ دادند، ما اوایل جنگ خیلی ساده و بدون تشریفات ازدواج کردیم.

حاج خانم به وی گفتند؛ دفعه بعد حتماً با خانواده تشریف بیاورید تا از نزدیک با آنها ملاقات کنیم، سردار سلیمانی با لبخند پاسخ داند، یک دختر دارم خیلی چریک و زرنگ است که با ایشان می‌آیم، منظورشان زینب خانم بود که متأسفانه قسمت نشد، ملاقات مجدد داشته باشیم و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مزار شهید کمالی دهقان در گلزار شهدا بهشت سکینه (س) داخل آلاچیق قرار دارد، هنگامی‌که حاج قاسم عکس مزار شهید کمالی دهقان را دیدند؛ توصیه کردند که مزار شهید باید یک نماد سنتی و در خور شأن شهید باشد به توصیه ایشان گوش دادیم و مقبره جدیدی با نماد سنتی احداث شد.

از قبل دیداری با شهید سلیمانی داشتید؟

وی به خاطره به یادماندنی از سردار سلیمانی در دیدارشان با خانواده‌های مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: در یک مراسمی شهید سلیمانی با خانواده شهدا ملاقات داشتند؛ نکته جالب توجه این بود که سر سفره با هر خانواده شهید یک لقمه غذا می‌خوردند و با آنها گفت‌وگو می‌کردند، این امر نشان‌دهنده تواضع بسیار وی بود.

جالب‌تر از این موضوع وقتی بنده را صدا زدند لوح تقدیر از ایشان بگیرم، حاج قاسم دو مرتبه به شوخی بیان کردند؛ این پدر شهید به درد شهادت می‌خورد.

هنگامی که به منزل ما آمدند دوباره این جمله را به شوخی تکرار کردند و من پاسخ دادم شما که اجازه نمی‌دهید من در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه حضور داشته باشم شهید فرمودند، اگر حاج خانم اجازه می‌دهند شما می‌توانید بیایید و همسرم گفتند من اجازه نمی‌دهم.

در این دیدار شهید سلیمانی یادگاری به شما دادند؟

موقعی که می‌خواستند تشریف ببرند؛ همراهشان سینی پر از انگشتر که به عنوان تبرکی مقام معظم رهبری بود به خانواده و افرادی که حضور داشتند تعارف کردند و همگی از این تبرکی ارزشمند استقبال کردند.

از محل تولد و شهادت شهید محسن کمالی‌دهقان بگویید؟

آقا محسن در بهمن ماه سال ۱۳۶۳ در کرج به دنیا آمدند، با شروع حملات تروریستی گروهک داعش، شهید کمالی دهقان برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و در قالب مستشار نظامی برای آموزش نظامی و رزمی به نیروهای مردمی و وطنی سوریه و عراق چندین بار به این دو کشور اعزام شد و در فروردین ماه ۹۴ در سوریه به عنوان مدافع حرم به شهادت رسیدند.

از ویژگی‌ها و اهداف شهید تعریف کنید؟

شهید محسن کمالی‌دهقان و امثال این شهید والامقام بدون مقدمه در دفاع از حریم اهل بیت (ع) نرفتند، آنها افراد زیادی مانند خودشان در این مسیر تربیت کردند، محسن مربی و مستشار ورزیده بود که تنها برای دفاع از حرم خانم حضرت زینب (س) نرفته بود بلکه هدف وی و دیگر هم‌رزمانش تربیت هزاران نفر ایرانی و غیرایرانی بود.

این شهدا بودند که به فرماندهی سردار سلیمانی افراد زیادی تربیت کردند و نقش بی‌بدیل آنها باعث شد تا ابرقدرت‌هایی همچون اروپا و آمریکا شکست بخورند و با توصیه رهبر انقلاب و فرماندهی افرادی مثل سردار سلیمانی توانستند این راه را ادامه بدهند و افتخاری برای مملکت و مسلمانان به دست بیاورند.

توصیه شما به جوانان چیست؟

فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی باید در کشور ما نشر پیدا کند چراکه این جوان‌ها در دوره‌ای که همه به دنبال رفاه و مسائل مادی هستند، این راه را انتخاب و تا ابد سربلندی و افتخار کسب کردند، جوانان با مطالعه در زندگی و وصیت‌نامه شهدا باید بدانند که شهدا چه کاری انجام دادند تا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حرف پایانی...

شهدا دعاگوی شما هستند؛ خدا شما را حفظ کند که در این راه گام بر می‌دارید، چراکه به فرموده رهبر انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

کد خبر 5106524

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قاسم سلیمانی سوریه حرم حضرت زینب ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج 9 دی شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد ایلام شهید کمالی دهقان سردار سلیمانی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن