Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، نقش عمارها در روشن‌سازی مظالم فتنه و کنار زدن غبار فتنه‌ها را بسیار مهم خواند و افزود: فتنه‌گر یعنی کسی که شعار حق را با محتوایی صد در صد باطل سر می‌دهد و در این میان، سکوت علما و خواص جامعه آتش فتنه را شعله ورتر کرد و ملت را در آن برهه تاریخی دچار سردرگمی و انحراف کرد تا در برابر حاکمیت قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۹ دی را روز تجلی وحدت ملت ایران دانست و اظهار داشت: با اینکه در آن دوره ملت پاسخی کوبنده به فتنه گران دادند اما دشمن هنوز مایوس نشده و با زیرکی در اتاق‌های فکر خود برنامه‌هایی اساسی برای امروز ما و چندین سال دیگر طراحی کرده و می‌کند.

نجفقلی زاده سرایی وظیفه و رسالت مهم طلاب و روحانیون در مقابل فتنه گری های مختلف را بسیار حساس و سنگین خواند و اضافه کرد: تشخیص راه درست در غبار فتنه‌ها و هدایت مردم در مسیر صحیح نقشی است که بر عهده روحانیون ولایت مدار و آگاه به عنوان عمارهای جامعه است.  

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل و موثر روحانیون در دوران دفاع مقدس، گفت: ما در جبهه ها دیدیم طلابی که چیزی از نظامی گری نمی دانستند، چگونه گردان‌ها را هدایت کرده و انجام سخت ترین عملیات‌ها را به عهده می‌گرفتند و اکنون نیز یاران امام و ولایت باید وفادارترین و فداکارترین افراد جامعه بوده و در تبیین واقعیات جامعه و روشنگری مردم کوشاترین باشند.

نجفقلی زاده سرایی بصیرت و معنویت را دو بال پیروزی انقلاب اسلامی در برابر فتنه ها توصیف کرد و افزود: این دو مکمل همدیگر هستند به گونه‌ای که بصیرت بی‌معنویت و معنویت بی بصیرت هر دو عامل انحراف و سقوط خواهد بود.

وی با اشاره به سقوط بسیاری از علما و مجاهدین اسلام در طول تاریخ، یادآور شد: از ابتدای اسلام تاکنون ریزش‌ها و رویش‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم به گونه‌ای که افرادی چندین بار تا پای شهادت یا قله عرفان رفته‌اند اما در نهایت بر اثر بی‌بصیرتی، عاقبت به شر شده و از مسیر حق منحرف شده اند و در مقابل افراد بسیاری هم بوده اند که آغازی بد داشته ولی عاقبت به خیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا، داعش را با مدلی دینی و با ذکر الله اکبر آورده بود تا با آن هر کشوری در منطقه که به نحوی با انقلاب اسلامی مرتبط بوده و یا در مسیر منافع ایران حرکت می کند را سرکوب کند، گفت: اما سرداری چون حاج قاسم هیمنه داعش و دشمنان در منطقه را در هم شکست و آبروی آمریکا را در جهان برد.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی تمامی معادلات غربی ها را برهم زد و شهادتش نیز شکستی دیگر بر پیکره استکبار زد، به گونه ای که مراسم تشییع او پس از تشییع بی سابقه امام راحل(ره) در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بود و همه جهان خود را خونخواه او معرفی کردند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران آذربایجان شرقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران آذربایجان شرقی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار کرد: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

«سید محمد شوالا حیدرا» همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

کد خبر 6095647

دیگر خبرها

  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است