Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اجرای ویژه برنامه «سوگ فاطمی» در روستاهای اطراف شهرری با مشارکت مسجد «فاطمه الزهرا(س)»، گفت: این برنامه با توزیع ۶ هزار غذای گرم درمیان خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری یکی از مساجد محوری و فعال در شهرری است که در سال 1361 تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکردها و برنامه های این مسجد بر محور فعالیت های تربیتی و اجتماعی دنبال  می شود. تکریم شخصیت ها، خانواده های بی سرپرست و فقرا و دلجویی از آنها از جمله اقداماتی است که از سوی بچه های مسجد مسجد فاطمه الزهرا(س) دنبال  می شود.

 

حجت الاسلام «علی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام ویژه برنامه های مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: همزمان با این ایام در قالب ویژه کاروان «سوگ فاطمی» ضمن برپایی مراسم عزاداری در 10 روستای حاشیه شهرری اقدام به توزیع 6 هزار بسته معیشتی میان خانواده های محروم این روستا می کند.

 

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری از برپایی ایستگاه سلامت و صلواتی به مناسبت ایام فاطمیه به همت این مسجد خبر داد و گفت: برپایی روضه خوانی سیار و هیئت مجازی و آنلاین نیز به این مناسبت از سوی مسجد تدارک دیده شده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این مسجد مزین به نام حضرت فاطمه (س) است، همه ساله در ایام فاطمیه ویژه برنامه تشیع نمادین تابوت حضرت زهرا(س) در مسجد انجام می شد که امسال به دلیل شرایط بحران کرونا این برنامه برگزار نمی شود.

 

 حجت الاسلام محمدی توسعه و ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی را یکی دیگر از برنامه های این مسجد مزین به نام حضرت فاطمه(س) برشمرد و گفت: در این راستا برنامه های فرهنگی، پویش و مسابقاتی پیرامون حجاب و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) از سوی مسجد در مناسبت های مختلف برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) در ادامه به برنامه های این مسجد در روز پرستار اشاره کرد و افزود: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار فعالان مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرری اقدام به برگزاری مراسم جشن با رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستان های شهدای هفتم تیر، فیروزآبادی و درمانگاه های حضرت علی اصغر(ع) و صدیقه زهرا(س) شهرری کردند و از پرستاران و شهدای مدافع سلامت تقدیر به عمل آوردند.

 

وی از حضور فعالین این مسجد در درب منزل پرستاران و اهدای 800 شاخه گل به آنها خبر داد و گفت: به همین مناسبت یک هزار بسته غذایی نیز میان آسیب دیدگان بیماری کرونا توزیع شد.

 

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) با اشاره به اینکه رویکرد فعالیتی این مسجد بر اساس فعالیت های اجتماعی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا یکی از برنامه های ما حمایت از نیازمندان و تحت پوشش قرار دادن 170 خانواده نیازمند بوده است تا در شرایط و بحران های مختلف از آنها حمایت داشته باشیم. زیرا معتقدیم که هر مسجدی که نیازمندان پیرامونی خود را تحت پوشش قرار دهد بار سنگینی از دوش اجتماع برداشته می شود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره برنامه های این مسجد پس از شیوع ویروس کرونا گفت: پس از شیوع این بیماری اولین کارگاه تولید ماسک در شهرری در این مسجد راه اندازی شد و روزانه 150 هزار ماسک در این کارگاه تولید و میان مردم توزیع می شد.

 

وی ضدعفونی کردن خیابان های شش محله شهرری توسط فعالان کانون فرهنگی هنری «شهید رنجبر» و گروه جهادی مسجد فاطمه الزهرا(س) را از دیگر اقدامات این مسجد بعد از شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: کمک به بیماران کرونایی، تهیه و توزیع سوپ، توزیع 1500 بسته ارزاق میان نیازمندان،تولید و توزیع داروی امام کاظم (ع)، تشویق مردم به مطالعه درباره طب سنتی و تعذیه با محوریت خوراک سالم و سنتی و توزیع دستگاه اکسیژن ساز، از دیگر اقدامات دیگر این مسجد پس از شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) همچنین به اجرای طرح «پیوند آسمانی» به منظور تهیه جهیزیه برای نوعروسان به همت خیران این مسجد اشاره کرد و گفت: با مشارکت خیرین برای تعدادی از نوعروسان 15 قلم کالا به ارزش 500 میلیون ریال خریداری شد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد فاطمه الزهرا س ایام فاطمیه مسجد برنامه های این مسجد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان