Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی/ ‌ با اینکه هنوز هفت روزی تا پایان مهلت ارسال آثار به پانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر باقی مانده، مسئولان برگزاری این رویداد ادبی از ارسال 2 هزار و 489 اثر خبر دادند. مصطفی راضی جلالی در نشست خبری این دوره جشنواره که بنا بر ضرورت‌های ماه‌های اخیر به شکل مجازی برگزار شد در تشریح بیشتر چگونگی برپایی پانزدهمین دوره شعر فجر گفت:

 «جشنواره شعر فجر امسال به مناسبت یادبود شهیدان قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده با محفل «مردان میدان» به عنوان آیین افتتاحیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر ادامه داد: «طی زمان کوتاهی 129 شعر و اثر درباره این دو شهید به بخش رقابتی جشنواره ارسال شده که همه آثار ارزش بالا و جایگاه ادبی قابل اعتنایی دارند.»
جلالی درباره دیگر برنامه این دوره گفت: «برنامه دیگر این دوره جشنواره بررسی و انتخاب چهره‌های برتر شعر دفاع مقدس در ۴۰ سال گذشته به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب است که تفاوت این دوره جشنواره با دوره‌های گذشته است.» همان‌طور که ابتدا هم اشاره شد تا به امروز 2 هزار و 489 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر فجر رسیده؛ او در همین رابطه با ذکر جزئیات بیشتری تصریح کرد: «از این تعداد ۲هزار و ۳۲ اثر در بخش بزرگسال، ۱۷۲ اثر در بخش کودک و ۲۸۶ اثر نیز در بخش «درباره شعر» (پژوهش‌های نظری حوزه شعر) است که با داوری داوران، آثار بررسی خواهد شد و برگزیدگان و شایستگان تقدیر شناخته و معرفی خواهند شد.»
او درباره دیگر تفاوت‌های این دوره گفت: «با موافقت اعضای هیأت علمی جشنواره و وزارت ارشاد آثار بخش بزرگسال در سه بخش کلاسیک، نو و شعر محاوره بررسی خواهند شد و آثار قابل دفاع در این سه عرصه، معرفی برگزیده شعر خواهند داشت.» به گفته جلالی به دلیل تنوع قالب‌های شعری که امسال در این دوره جشنواره بررسی می‌شوند، در بخش شعر بزرگسال داوران از سه داور به هفت داور صاحب اثر افزایش یافته‌اند.
در ادامه نشست خبری مریم جلالی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر نیز با اشاره به جایگاه شعر ایران در عرصه جهانی گفت: «صدای شعر ایران خیلی وقت است به خارج از مرزها رسیده است که این را مرهون تلاش گروه‌های تجربی و آکادمیک این حوزه است.» طی فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که پیش‌تر از سوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شده از علاقه‌مندان دعوت شده آثار منتشر شده خود در سال گذشته را که با مجوز نشر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بوده‌اند در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو(قالب‌های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) به دبیرخانه ارسال کنند.
گفتنی است که آثار باید تألیفی و به زبان فارسی باشند، افزون بر این مجموعه شعر نیز باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. بنابراین مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند. آثاری که طی سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا از سوی ناشر دیگری چاپ شده باشند هم بررسی نخواهند شد. آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، ۱۵ دی‌ماه عنوان شده است. ناشران، شاعران و پژوهشگران علاقه‌مند به شرکت در این رویداد ادبی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی
adabiatirani.com مراجعه کنند.‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دوره جشنواره جشنواره شعر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس