Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی گفت: عدم حضور مدیران دستگاه‌های دولتی در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی یک معضل جدی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ سعید پورآبادی در هفتمین ‌جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: عدم حضور مدیران دستگاه‌های دولتی در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی یک معضل جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای حل این مشکل باید یک تقویم زمانی مشخص در نظر گرفته شود. عدم تقویم زمانی تشکیل جلسات و عدم حضور برخی مدیران دولتی در جلسات شورا سبب عملکرد پایین این جلسات در بین 31 استان کشور شده است. تنها امتیاز مثبت عملکرد شورای گفت‌وگوی استان حضور پررنگ و مداوم بخش خصوصی در جلسات است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ادامه از وضعیت سخت نامه‌نگاری و مکاتبات اداری در استان برای صادرات گفت: بوروکراسی‌های پیچیده و سخت دستگاه‌های دولتی در دریافت خدمات به بخش خصوصی در شرایط سخت اقتصادی کار را برای تجار سخت کرده است.

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرک صنعتی و صنایع خراسان شمالی+تصاویربحران در فروش محصولات کشاورزان ایران ـ 1| مصائب این روزهای تاکداران خراسان شمالی/ کشمش روی دست کشاورز می‌ماند سودش به جیب دلال می‌رودوعده‌های کاغذی مدیران و کمبود واقعی مسکن در خراسان شمالی؛ آیا راه علاجی برای «بی‌خانه‌ها» پیدا می‌شود؟

کاهش ورودی گندم به سیلوهای خراسان شمالی

محمد قنبری معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: دبیرخانه شورای گفت‌وگو اسامی مدیرانی را که بیش از 3 جلسه در جلسات شورای گفت‌وگو شرکت نمی‌کنند اعلام کند تا در این باره تصمیمات جدی اخذ شود.

وی افزود: به‌زودی صادرات محصولات استان خراسان شمالی به کشور هندوستان به دلیل استقبال از کالاها و محصولات کشاورزی از جمله کود اوره و پیاز قرمز آغاز خواهد شد. امسال شاهد رشد دو برابری تولید پیاز قرمز هستیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به کاهش ورودی گندم در سیلوهای استان در سال جاری گفت: متاسفانه امسال کاهش تحویل گندم  به سیلوهای استان را داشتیم. این در حالی است که تاییدیه سازمان غذا و دارو از انبارهای کارخانه‌های آرد استان از نظر بهداشتی اخذ شده است. امیدواریم با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم٬ افزایش تولید را در سال آینده شاهد باشیم.

به گزارش تسنیم در این نشست صادرکنندگان استان خراسان شمالی نیز گلایه‌هایی از عدم خرید کالا توسط دستگاه‌های اجرایی٬ روند بوروکراسی ادارای در ثبت شرکت‌های تعاونی و تعلیق کارت‌های بازرگانی و مشکلات بازرگانان در امر صادرات داشتند.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی 43 ماه کلیدی استانداری خراسان شمالی 43 ماه کلیدی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار