Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:00:44 GMT

معنویت و عقلانیت دو بال مکتب سردار سلیمانی است

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۱۶۲۶

معنویت و عقلانیت دو بال مکتب سردار سلیمانی است

سردار علی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی همه مراحل کمال را در دانشگاه دفاع مقدس طی کرده و ۴۲ سال از عمر خود به طور تمام وقف اسلام و انقلاب نمود و از این جهت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مَنش ایشان به عنوان یک مکتب یاد می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اولین ویژگی مکتب سردار سلیمانی نگاه توحیدی به همه مسائل است، بیان‌کرد: این شهید بزرگوار همه چیز را متعلق به خدا می‌دید و در کارها هدفی جز رضایت پروردگار نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار قاسمی ادامه‌داد: عشق و ارادت به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) نیز از دیگر ویژگی‌های این سردار بزرگ است و همرزمان ایشان خاطرات زیادی از توسل این شهید بزرگوار به حضرت زهرا (س) در مقاطع سخت دوران دفاع مقدس و در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۵ نقل می‌کنند.

وی افزود: ایشان همچنین حسنیه‌ای در کرمان برپا کردند که ایام فاطمیه در آن مراسم عزاداری برپا بود و خودشان نیز در آن مراسم شرکت می‌کردند.

سردار سلیمانی به دور از شعارزدگی مدافع محرومان بود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: از دیگرویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی مدافع محرومان و پابرهنگان بودن است که این موضوع را در شرایط مختلف نشان داد و به معنای واقعی و به دور از شعارزدگی مردم دار بود.

سردار قاسمی اظهار کرد: برخی بر اساس شعارزدگی و جهت عوام فریبی سخن از مردم می‌زنند ولی در منش و مرام شهید سلیمانی مردم‌داری به دور از همه این مسائل معنا پیدا می‌کرد و از صمیم قلب به نقش و نظر مردم در اداره کشور باور داشت.

وی با اشاره به اینکه عمل به تکلیف شرعی از دیگر ویژگی‌های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، بیان‌کرد: برای شهید بزرگوار ما مهم این بود که در حال حاضر در کجا چه تکلیف و مسئولیتی بر دوش اوست و نهایت تلاش خود را برای عمل به آن تکلیف انجام می‌داد.

دقت در ظرافت‌های شرعی حتی در میدان نبرد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی در میدان نبرد نیز ظرافت‌های شرعی را مراعات می‌کرد، ادامه‌داد: در سوریه جنگ شهری بود و گاه نیروها مجبور می‌شدند وارد خانه‌هایی شود که مردم تخلیه کرده بودند.

سردار قاسمی افزود: با این حال سردار سلیمانی بر اساس همان دقت در ظرافت‌های شرعی به هیچ‌وجه نمی‌گذاشت اگر نان و میوه‌ای در آن خانه‌ها وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد چرا که در هر حال مال مردم بود.

از غرور و دنیا گریز داشت

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به شدت از وابستگی به دنیا و غرور فاصله داشت، اظهار کرد: ایشان تنها فرد نظامی در کشور ما است که نشان درجه یک ذوالفقار دارد ولی با این حال ذره‌ای غرور در رفتار و منش ایشان به واسطه این مقامات و درجه‌ها مشاهده نمی‌شود و بارها از خود به عنوان یک سرباز یاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: نکته مهم و اساسی در مکتب حاج قاسم سلیمانی این است که ایشان علی رغم اینکه در اوج عرفان و معنویت قرار داشت هیچگاه از عقلانیت و تدبیر و محاسبه‌گری در کارها فاصله نمی‌گرفت.

سردار قاسمی ادامه‌داد: ایشان در همه کارها با تدبیر و عقلانیت برنامه‌ها را پیش می‌برد و در کنار آن نیز بر خداوند توکل و بر ائمه اطهار (ع) توسل می‌کرد.

قاسمی یادآور شد: علاقمندی به مطالعه، علاقه به دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا نیز از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود.

کد خبر 5106443

منبع: مهر

کلیدواژه: علی قاسمی قاسم سلیمانی بیرجند ویروس کرونا قاسم سلیمانی بارش برف شیراز گرگان آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج 9 دی شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه شهرکرد ایلام فرمانده سپاه انصارالرضا سردار سلیمانی خراسان جنوبی سردار قاسمی مکتب سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها

۲۰۰۰ نفر از دختران و مادران اصفهانی در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس، هم‌زمان با ایام شهادت سرلشکر زاهدی و تحقق عملیات وعده صادق با سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت و سیدالشهدای مدافع حرم در گلزار شهدای کرمان تجدید میثاق خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کاروان عظیم دختران حاج قاسم استان اصفهان برای سومین سال به سوی مزار حاج قاسم سلیمانی راهی شدند؛ پشتوانه این اعزام عظیم، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم است که در ایام شهادت حاج قاسم برگزار شده است و در ادامه حدود ۲۰۰۰ نفر از دختران و مادران اصفهانی در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس هم‌زمان با ایام شهادت سرلشکر زاهدی و تحقق عملیات وعده صادق با سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت و سیدالشهدای مدافع حرم در گلزار شهدای کرمان تجدید میثاق خواهند کرد.

فصل این اعزام همه ساله در اردیبهشت بوده که در این دوره نیز زائران از ۴۰ نقطه شهر به سمت کرمان رفتند و از نکات قابل توجه این سفر حضور دختران دهه هشتاد و نودی است؛ مدت زمان این سفر حدود ۵۰ ساعت بوده که در آن برنامه‌هایی از جمله اجتماع در مصلای امام علی (ع) کرمان، حرکت به سمت بیت‌الزهرای حاج قاسم و در نهایت حضور در مزار حاج قاسم در ساعت ۰۱:۲۰ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749707

دیگر خبرها

  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی