Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس گفت: در راستای حل مشکل قیمت و فروش کشمش تصمیم‌گیری شد تا وزارت جهاد کشاورزی وام‌هایی با شرایط ویژه به کارخانه‌هایی که در زمینه خرید کشمش مشغول فعالیت هستند پرداخت کند. - اخبار استانها -

حسن شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: مدتی است که بخشی از کشاورزان و باغداران شهرستان‌های مختلف استان با مشکل فروش محصول در زمینه "کشمش" مواجه هستند و متاسفانه قیمت خرید شدیدا پایین آمده و باغداران در حال متضرر شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد مسئله مذکور پیگیری‌های گسترده‌ای انجام شده و آخرین اقدام جدی دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و مسئول سازمان تعاون روستایی بود که در این جلسه حل مشکل عدم فروش و قیمت پایین کشمش را از وزیر جهاد کشاورزی مطالبه کردم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی قول اولیه رسیدگی به این مسئله را دادند اما اذعان به وجود گره قانونی در کار داشتند که باید حل می‌شد، گفت: قول مساعد در این زمینه از وزیر جهاد کشاورزی گرفته شد اما در راستای پیگیری و حل مشکل مجددا دیدار اختصاصی با رئیس مجلس و همینطور با اعضای کمسیون کشاورزی مجلس برگزار شد تا مسئله به طور کامل حل شود.

بحران در فروش محصولات کشاورزان ایران ـ 2| دلاّل‌ها در کمین بُزخری کشمش تاکداران قزوینی/ وعده‌ خرید تضمینی ‌در حد حرف باقی ماند + فیلم‌‌بحران در فروش محصولات کشاورزان ایران ـ 1| مصائب این روزهای تاکداران خراسان شمالی/ کشمش روی دست کشاورز می‌ماند سودش به جیب دلال می‌رودعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: کشمش باید در بورس کالا عرضه شود

وی با بیان اینکه بعد از گذشت چند روز مسئول تعاون روستایی اعلام کرد که گره موجود حل شده است، تصریح کرد: تصمیم‌گیری شده تا وزارت جهاد کشاورزی وام‌هایی با شرایط ویژه به کارخانجاتی که در زمینه خرید کشمش مشغول فعالیت هستند پرداخت کند.

شجاعی با اشاره به اینکه وام‌های پرداخت شده در کشور 18 درصد هستند، تاکید کرد: قرار بر این است تا وزارت جهاد‌ کشاورزی هشت درصد وام را برعهده بگیرد و وام 10 درصدی برای خرید کشمش باغداران به کارخانجات پرداخت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه این اقدام دو اثر مثبت خواهد داشت، گفت: نخست کارخانه‌دار با وامی که می‌گیرد خرید را انجام داده و قیمت کشمش متعادل و سود کشاورزان حاصل می‌شود و از سوی دیگر دست دلالان که درصدد خرید کشمش کشاورزان با قیمت ناچیز هستند قطع می‌شود چراکه اگر خرید توسط کارخانه با قیمت مناسب انجام شود قیمت آزاد کشمش ارتقا یافته و به قیمت متعادل و متوازن خواهد رسید.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی خرید کشمش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان